Tábori játékok
Összegyűjtöttünk táboros játékokat táborozó gyerekeknek, amit sok gyermek egyszerre játszhat.
Nagyobb társaságban, ahol sok gyermeknek kell vidám elfoglaltságot kitalálnunk, vagy táboroztatnunk, vagy a gyermekünk táborban tölti a napjait és szívesen játszana a társaival?
Íme a legjobb táborozós játékok kisebb- nagyobb gyerekeknek és tiniknek. Találsz köztük olyat, amellyel esős időben és éjszaka is jól szórakoznak a gyerekek.
Mivel a felsorolt tevékenységek közben felszabadul, nyitottabbá, önfeledtté válhat a gyermek, így könnyebben ismerkedik társaival. Emiatt ezek remek tábori ismerkedős játékok, melyek a pedagógusok dolgát is megkönnyítik.
A Játékok legtöbbje eszköz nélkül játszható, a többihez is csak minimális előkészületre van szükség az eszközöket tekintve.
GOLYÓZÁS
1. változat
Résztvevők: 3–10 fő.
Mindenki leteszi egymástól egyenlő távolságra a saját golyóját, a golyók így sort alkotnak. Ettől 10 lépés távolságra egy vonalat kell húzni – innen kell dobni.
1. dobó: megpróbálja a dobógolyójával eltalálni a saját letett golyóját. Ha sikerül, újra dobhat más golyójára, s a kilőtt golyókat elveheti. Minden golyót meg kell célozni, amelyik nem talál, az a földön marad.
2. dobó: mindenki először a saját golyójára céloz a saját dobógolyójával. Ha nem sikerül, az eldobott golyó is a földön marad. A játék addig tart, míg van mire célozni. Ha elfogytak a célpontok, akkor mindenki megszámlálja a zsákmányát, és az győz, akinek legtöbb golyója van.
2. változat
Résztvevők: 2–10 fő játszhatja
Mindenkinek előre meghatározott számú golyója van, pl. 3. A földbe fúrunk egy alma nagyságú lyukat. Ettől 1 méterre húzunk egy vonalat, innen lehet gurítani. Ha nem sikerült a lyukba gurítani, ott kell hagyni a golyót. Ha a következő gurító a lyukba talál, összeszedheti az összes golyót.
TOJÁSOS KŐ-PAPÍR-OLLÓ JÁTÉK
Résztvevők: 4-20 (vagy több) fő játszhatja
Minden játékos tojás szintről indul, mindenki tojás. Futkároznak, az összes gyerek odaszalad egy másikhoz és kő-papír-ollóval megmérkőznek egymással. Aki nyer, az ugrik a következő szintre, tojásból csibére változik, aki veszít az marad tojás. Megint odaszalad egy játékoshoz, kideríti, hogy azonos szinten vannak-e, és ha igen, akkor megmérkőznek ismét. (Mindenki csak az azonos szintű játékossal kő-papír-ollózhat) A tojásból csibe lesz, a csibéből tyúk, a tyúkból sas, a sasból a sasok királya. Mindaddig mérkőznek, amíg csak egy nyertes marad, ő lesz a sasok királya.
PARTIZÁN KIDOBÓS!
A kidobós játékhoz hasonlóan két csapatot alakítunk, hasonló méretű pályát választunk. A kisorsolt csapat kezdhet, megpróbálja az ellenfél játékosait kidobni. A kidobás ellen a labda elkapásával lehet védekezni. Ha valamelyik játékost kidobták, akkor az az ellenfél hátsó alapvonala mögé megy, partizán lesz. Ez az jelenti, hogy - miután kidobták - az ellenfelet a rendes játéktérből nem támadhatja, de a mögötte lévő játéktérről a túl messzire dobott labdákkal kidobhatja őket. A csapat rendes tagjai és partizánjai között összjáték is lehetséges: ha a partizánok jobb helyzetben vannak, akkor át lehet nekik dobni a labdát. Az a csapat a vesztes, amelyiknek előbb fogynak el a rendes játékosai. Tartsunk visszavágót is!
ADJ KIRÁLY KATONÁT!
Az Adj király katonát! játékhoz két csapat kell, akik egymás kezét fogva felsorakoznak egymással szemben körülbelül 5 m távolságra.
Az egyik csapat elkezdi mondani az alábbi versikét:
- Adj király katonát!
- Másik csapat: Nem adunk!
- Akkor szakítunk!
- Másik csapat: Szakíts, ha bírsz, ha mersz, ha tudsz!
- Kit kívánsz?
- Másik csapat: NÉV (az ellenfél csapat egyik tagja.)
Akinek a nevét mondják, az teljes erejéből nekiszalad az ellenfél láncának. Ha az elszakad, mert a tagok elengedik egymás kezét, akkor a futó az egyik játékost átviheti a saját csapatába. Ha azonban fennakad, ő is a megtámadott csapat tagja lesz. Az a csapat nyer, amelyik több játékost számlál.
ERRE CSÖRÖG A DIÓ!
Egy gyermeknek bekötjük a szemét. A többiek tapsolva körülötte ugrálnak, és ezt mondogatják:
"Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró." A bekötött szemű gyermek igyekszik megfogni valakit, ha ez sikerül, az elfogottnak kötjük be a szemét.
A fogókhoz hozzányúlni nem szabad, de ha valaki nagyon merész, akkor közvetlenül az orra alatt is tapsolhat.
Nehezített változatban ki is kell találni a fogónak az elkapott játékost. Amennyiben "felismerte" a játékost, úgy leveszi a kötést a szeméről és beköti a kendővel az elkapott gyermekszemét.
Hangszerekkel még izgalmasabb lehet a móka.
SZÍNCÁPA
Előkészület: a játéktér két szélén két vonalat húzunk, kijelöljük az első cápát.
Feladat: a kijelölt játéktér közepén vadászik a fogó. Amikor egy színt kiált a fogó, azoknak, akiknek a ruházatán látható a kimondott szín, átszaladnak a túlsó vonal mögé. Eközben a fogó igyekszik közülük valakit elkapni. Akit először sikerül megfognia, az lesz az új fogó. Ha valaki nem szalad át, mikor a ruháján látható színt kiáltják, fogóvá válik. Vita esetén a játékvezető dönt.
TERPESZ FOGÓ TERPESZFOGÓ
Alsósok kedvelt szabadtéri futkározós játéka. Attól függően, hogy hány gyermek játszik, kijelölünk egy vagy két fogót. Az elkapott játékosnak terpeszbe kell állnia. A többiek úgy szabadíthatják ki, hogy átbújnak alatta.
ZOMBI FOGÓ
A fogócska egyik változata. A gyermekek futkároznak, és akit megérint a fogó (aki „zombi”), zombivá változik és úgy kell tovább közlekedni, de most már ő is megfoghatja a többi gyereket, az a győztes, akit nem fogtak meg (aki nem változik zombivá).
UGRÓISKOLA
Világszerte elterjedt, szabadtéren is játszható, gyerekek által igen kedvelt ugrálós játék. Többen is játszhatják, de egyszerre mindig egy ember ugrál a pályán.
A krétával rajzoljuk meg a pályát az aszfaltra. 9 db négyzetet és egy a végén egy fél kört kell rajzolnunk. Az első három négyzet egymást követve legyenek, a 4. és 5. négyzet egymás mellett, a 6. négyzet önmagában legyen, a 7. és 8. egymás mellett, a 9. önmagában, majd erre jöhet a félkör.
Játékszabály: Többen is játszhatják a játékot. Mindegyik gyerek fogjon egy kavicsot, majd beszéljék meg, milyen sorrendben játszanak. Aki elsőként kezdi a játékot, álljon a pálya elé 1-2 lépésnyire, majd ügyesen dobja bele a kavicsot az első négyzetbe. Ha sikerült, egy lábbal ugorjon bele, ugyanígy egy lábon hajoljon le és vegye fel a kavicsot. Ezután forduljon meg a négyzetben egy lábon, és ugorjon ki ugyanígy egy lábon az első négyzetből. Ezután ügyesen dobja bele a 2. négyzetbe a kavicsot, és egy lábon (a pályát követve) ugorjon el a 2. négyzetbe, vegye fel a kavicsot egy lábon állva, egy lábon forduljon meg, és egy lábon ugráljon ki (az 1. négyzetbe is!) a kezdőpontig. Ezután jöhet a többi négyzet ugyanígy. A 4-5 és a 7-8 négyzeteknél páros lábbal érkezzen és mindkét lábán állva vegye fel a kavicsot, majd egy ugrással úgy forduljon meg, hogy mindkét lábára érkezzen. A 7. négyzetbe ne dobja a kavicsot, mert az a poklot szimbolizálja, és ha belemegy a kavics, akkor kiesik és a következő játékos jön. Ha elért a 9. négyzethez, ott ugorjon ki páros lábbal a félkörbe, forduljon meg, és a pályát követve ugráljon ki a kezdőpontig. Akinek ez sikerül elsőre, ő nyeri a játszmát.
Ugróiskola szőnyeget a képre kattintva tudsz rendelni
SÓBÁLVÁNY
A kisebb gyerekek ezt is nagyon szeretik. Kijelölünk egy játékost, aki a többiek sorfala előtt elindul. A többiek nesztelenül követik és ha a legkisebb zajt is hallja, akkor hátranéz. Ekkor mindenkinek sóbálvánnyá kell merevednie. Aki megmozdul, az veszi át az elől lévő játékos helyét.
SZÉKFOGLALÓ
A gyermekek létszámánál eggyel kevesebb széket körbe állítunk. A játékosok körbe sétálnak, és adott jelre megpróbálnak a hozzájuk legközelebb eső székre leülni.
Mivel eggyel kevesebb szék van, mint kellene, ezért egy résztvevő kiesik. Egy széket elveszünk a körből és kezdődhet megint a körbe sétálás.
UGRÁLÓ GUMIZÁS
Kell hozzá egy 3-5 méter hosszú gatyagumi, összekötve, és minimum 3 játékos (Persze ezek hiányában a székláb is megtette, ha nem volt kivel játszani, például otthon). Az alaphelyzetben ketten egymással szemben állva, kis terpeszben áll, bokájukon átfut a gumi.
Ezek között, vagy ezekre kell ugrani és vannak áthúzások is. Vannak pályák, ezeket kellett megcsinálni: boka, lábszár, térd sorrendben. Mindenki addig csinálja, míg nem ront, ekkor jön a következő.
Gumizáshoz ötleteket itt találsz >>> gumizás játék
Ugráló gumit tőlünk is tudtok rendelni a képre kattintva >>>
MACSKABÖLCSŐ
Kezdő lépésként az egyik játékos a két tenyerén kifeszíti a madzagot és kialakítja a kezdő alakzatot, amit a másik játékos ujjaival átigazítva egy mozdulattal átvesz a saját kezére, majd következik az első játékos és egy újabb mintát kialakítva visszaveszi a madzagot. Ez így megy mindaddig, amíg vissza nem jutunk a kiinduló állapothoz.
Macskabölcső játék madzagos zsinóros kéz átvevős játék megrendelése itt >>>
SZÁMHÁBORÚ
A két csapat kijelölése után megbeszéljük a csapatok térfelét. Ők ott gyűlést tartanak, és elrejtik a csapatzászlót, amit az ellenfélnek meg kell majd szereznie. Az elrejtésre vonatkozó szabályokat előre egyeztetni kell ( el lehet-e ásni, fel lehet-e kötni magasra stb.) Tisztázni kell a játékszabályokat is, például két játékos összedughatja-e a homlokát, hogy ne látszódjon a száma, vagy fordulhat-e fatörzshöz, hogy eltakarja a számát...stb.) A két csapat számait különböző színnel, jól olvashatóan írjuk fel papírcsíkokra, majd gumival rögzítsük a homlokukra. A játék során a résztvevőknek az ellenfél számát kell leolvasniuk és bekiabálniuk. Amint ez megtörténik, akkor a leolvasott játékos kiesik a játékból.
A cél a másik csapat zászlójának megszerzése. Könnyebbé tehető a játék kicsik számára úgy, hogy kevesebb számjegyet vagy szimbólumot írunk a táblájukra.
BARKÓBA
Akár ketten is játszhatják, ebben az esetben: az egyik gondol vagy egy tárgyra vagy egy személyre, vagy egy fogalomra, a másiknak pedig ki kell találnia különböző segítő kérdésekkel, hogy mire gondolt a másik. A felelet csak igen vagy nem lehet. Aki kitalálta ő lesz a következő kigondoló.
SNÓBLI
Kell hozzá: babszem vagy más mag. A játékosok egyenlő számú maggal rendelkeznek. Ebből elővesznek valamennyit. Feladat: ki kell találni, hogy az összesen kivett magok száma páros vagy páratlan. Ha valaki eltalálja, plusz magot nyer. A játék végén az győz, aki a legtöbb magot zsákmányolta. Nehezebb változat: a magok számára kell tippelni.
SNÚR
Nyerő játék, „pénzre megy”. A pénzt megpöccintik, ha a pénz a másik oldalára fordul, megnyerte a pöccintő. Változata: lyuk vagy vonal, palánk alja felé dobják a pénzt. Akinek érméje ehhez legközelebb esett, összeszedi az összes pénzt és ráz. Fej vagy írás szerint a pénznek egy részét elnyeri.
Érdemes egy marék aprót tartani magánál a nevelőnek, hogy nehogy a gyerekek a saját pénzüket szerencsejátékozzák el!
Rendőr-gyilkos vagy más néven kacsintós játék
Annyi cetlire lesz szükségünk ahányan játszuk a játékot. Egy cetlire a GYILKOS (vagy TETTES) felirat kerül, egy másikra a RENDŐR, az összes többi cetlire az ÁLDOZAT felirat. Ezután összehajtjuk a papírfecniket és minden játékos húz egyet. Körbe leülnek a résztvevők, majd elkezdik egymást figyelni, egymás szemébe néznek. A gyilkos feladata, hogy egy kacsintással kiiktassa az áldozatokat, akik a kacsintás után pár másodperccel azt mondják- meghaltam ( vagy kiestem), a rendőrnek pedig el kell őt csípnie. Ha ügyes a gyilkos és hamar kiszúrja a rendőr vizslató szemeit, akkor minden áldozatot ki tud iktatni anélkül, hogy a rendőr észrevenné őt.
Akkor van baj, ha a gyilkos kacsintását kiszúrja a rendőr, mert abban a pillanatban leleplezi őt és kezdődhet egy új kör.
A rendőr-gyilkos páros helyett kitalálhatunk más karatereket pl. bandita-sheriff, vérfarkas-falusiak.
Vérfarkas társasjátékot megrendelheted a képre kattintva >>>
További társasjátékokat sok emberre itt találsz >>>
Tábori csoportos és csapatépítő játékok is jó időben vagy esős időben. Mozgásos játékok a szabadban, társasjátékok beltérben.
Szabadtéri játék ötletek gyereknapra >>>
Szabadtéri ügyességi játékokat itt találsz >>>
Összegyűjtöttük egy helyre az eszköz nélkül játszható játékokat! Kattints ide >>> Játékok eszköz nélkül
Játékok melyekhez csak papírra és ceruzára lesz szükséged >>> Játékok papíron
Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, kövess minket itt is: