Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Amennyiben folytatod a böngészést a weboldalon, úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. További információk az Adatkezelési Tájékoztatónkban

Termékek

A titokzatos könyvtár - Marbushka magyar társasjáték - MA NFT

Kattints a képre több képhez
További képek
A titokzatos könyvtár
A Titokzatos könyvtár
A Titokzatos könyvtár Marbushka
A Titokzatos könyvtár kooperatív társasjáték
A Titokzatos könyvtár kooperatív társasjáték Marbushka
Ár:
11.900 Ft
Elérhetőség: Készleten van
Várhatóan ekkor kapod meg ha most megrendeled GLS házhoz szállítással: 2020. szeptember 23.
Átlagos értékelés: 5 / 5 csillag! (1)
Életkor: 8 éves kortól, 2-4 játékos
Gyártó, a gyártó összes játékainak megtekintéséhez kattints a képre:

Leírás

A Mysterious Library, vagyis Titokzatos könyvtár különleges könyveket őrzött, olyanokat, amelyekben az olvasó szereplője lehetett a történeteknek.

Titkos társaságának tagjai párfilléres kölcsönzési díj fejében idomíthattak sárkányt, utazhattak a Níluson, kutathattak kincsek után, ahogyan kedvük tartotta.
Egészen addig tartottak a mesés kalandok, amíg Mr. Mean találmányával, a vetítő pengével kárt nem tett a varázslatos könyvekben. 
Ezekben a történetek folytonossága megszakadt, és az olvasók a könyv foglyai lettek.
A ti küldetésetek, hogy megállítsátok Mr. Mean-t, hatástalanítsátok a pengéket és megmentsétek a könyvtárat és a könyvekben rekedt kalandorokat.
Ehhez meg kell találnotok a könyvek darabjait és össze kell illesztenetek őket, hogy visszaálljon a történetek folytonossága, a kalandorok pedig visszatérhessenek a valóságba.

Méret:
doboz méret: 21x21 cm
tábla méret: 20 cm

A játék tartalma
1 db játéktábla
12 db rom
4 db vetítő penge
1 db könyv
7 db figura, 64 db játékkártya

Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 fő

A titokzatos könyvtár társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
A játékban 11 nyelven található játékszabály.

Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
kooperatív játékok

Letölthető játékszabály

Játékszabály

Titokzatos könyvtár
Kalandos kooperatív játék 8 éves kortól • 2–4 játékos részére • Időtartama: 45 perc
A játék tartalma: 1 játéktábla, 15 rom, 12 vetítő penge, 4 könyv, 5 figura, 64 játékkártya

A játék célja: A Mysterious Library különleges könyveket őrzött, olyanokat, amelyekben az olvasó szereplője lehetett a történeteknek. Titkos társaságának tagjai párfilléres kölcsönzési díj fejében idomíthattak sárkányt, utazhattak a Níluson, kutathattak kincsek után, ahogyan kedvük tartotta. Egészen addig tartottak a mesés kalandok, amíg Mr. Mean találmányával, a vetítő pengével kárt nem tett a varázslatos könyvekben. Ezekben a történetek folytonossága megszakadt, és az olvasók a könyv foglyai lettek. A ti küldetésetek, hogy megtaláljátok a szétszabdalt könyvek darabjait és összeillesszétek őket, hogy visszaálljon bennük a történetek folytonossága, a kalandorok pedig visszatérhessenek a valóságba. Közben hatástalanítanotok kell a Mr. Mean által elhelyezett újabb pengéket, ezzel megfékezve a pusztító varázslatot, amely a könyvtárat összeomlással fenyegeti. A játékot csak akkor nyerhetitek meg, ha megszerzitek a könyveket, és a könyvtár összeomlása előtt mindannyian épségben visszatértek a főhadiszállásotokra! Csapatotok minden tagjának van különleges képessége, amely segítségetekre lesz az akció során, és ha ügyesen használjátok fel, sikerrel jártok!

A játék előkészítése:
• Helyezzétek a játéktáblát az asztal közepére!
• Válogassátok szét a kartonra kasírozott kártyákat: a négy különböző színű könyvet (x), a vetítő pengéket (y) és a romokat (z) forma szerint. Tegyétek őket különkülön kupacba a tábla mellé, hogy a játék során könnyen elérhetőek legyenek!
• Válasszátok szét a játékkártyákat és tegyétek külön paklikba: a karakter kártyákat (b), a kölcsönzőjegyeket (a) és a térkép kártyákat (c). Az akció kártyákat (e+f) és a könyv kártyákat (d) keverjétek össze egy közös kaland kártya pakliba!
• Mindenki vegyen magához egy karakter kártyát és a hozzá tartozó figurát is! Azokat a karaktereket, amelyekre nincs szükség, tegyétek vissza a dobozba! A kiválasztott figurákat helyezzétek a kandallós helyiségre, ez lesz a főhadiszállásotok. Innen indultok és ide kell visszatérnetek a megszerzett könyvekkel.
• A színek szerint külön kupacokba rendezett kölcsönzőjegyekből válasszatok színenként egy-egy olvasót – őket kell megmentenetek a játék során. A többi kártyát tegyétek vissza a dobozba!
• Keverjétek meg a térkép kártyákat, majd a térkép kártya paklit tegyétek lefordítva a játéktábla mellé. Húzzátok fel a 4 legfelső kártyát, majd a térképek alapján helyezzetek 1-1 könyvet a könyvtár megfelelő termeibe. Ezek jelölik,
hogy hol tűntek el az olvasók és hová kell eljuttatnotok az összeillesztett könyvet, ha minden részét megszereztétek. Végül a felhúzott térkép kártyákat keverjétek vissza a pakliba alaposan, mert…
• ... ismét 4 kártyát kell húznotok ugyanennek a paklinak a tetejéről. A térképek által jelölt termekbe 1-1 vetítő penge kártyát kell helyeznetek. (Kerülhetnek ugyanabba a helyiségbe is, ahol a számotokra fontos könyv van.)
• Mr. Meant tegyétek a galériára, a kiindulópontra (az íróasztal mellé). Ő mindvégig a galérián mozog, kerülve a közvetlen találkozást veletek.
• Végül osszatok 2-2 kártyát minden játékosnak a kaland kártya pakliból. Ezek a kártyák nem titkosak, jól láthatóan helyezzétek magatok elé, hogy együtt gazdálkodjatok vele és döntsetek minden szituációban. Ha valaki Forgószél vagy
Mr. Mean kártyát kapott, azt keverjétek vissza a pakliba és osszatok helyette másikat. Most indulhat a játék!

A játék menete:
Az a játékos kezdjen, akinek a képességei a legelőnyösebbek a kezdő szituációban! Ezt követően az óramutató járásának megfelelően követik egymást a játékosok. Minden soron következő játékos:
• végrehajthat 3 akciót
• húz 2 kaland kártyát
• húz annyi térkép kártyát, ahányas mezőn Mr. Mean áll.

Akciók:
Az alábbi akciók közül maximum 3 végrehajtására van lehetősége a játékosoknak.
Bármilyen sorrendben és kombinációban (egy akció többször is választható):
1. Mozgás a könyvtárban
2. Vetítő penge hatástalanítása
3. Könyv kártya átadása
4. A könyvben rekedt olvasó kiszabadítása
5. Különleges képesség felhasználása
FONTOS! A karaktered különleges képességének felhasználása IS egy akciónak számít! (Kivéve Mishát.)

1. Mozgás a könyvtárban:
A figurádat bármelyik szomszédos terembe mozgathatod 1 akció fejében. (Minden teremből minden szomszédos terembe nyílik ajtó – ne zavarjon meg a perspektivikus felülnézeti kép!)

2. A vetítő penge hatástalanítása:
1 akciódba kerül, és csak akkor lehetséges, amikor figurád ugyanabban a teremben van, mint a penge. A vetítő pengét vegyétek le a tábláról és tegyétek vissza a kupacba!

3. Könyv kártya átadása
Ahhoz, hogy egy könyvben rekedt olvasót kiszabadíts, össze kell gyűjtened a szétszabdalt könyv 4 azonos színű részét. A kalandotok során felbukkanó könyvkártyákat egymásnak átadhatjátok, aszerint, hogy kinek melyik könyv összeillesztésére van a legnagyobb esélye. Egy könyv kártyát akkor tudsz átadni egy másik játékosnak, ha mindketten ugyanabban a teremben vagytok és rajtad van a sor. Kártyát csak adni lehet! (Kivéve Emmát, aki bárhol tartozkodhat, és eldöntheti, hogy átad vagy kér egy kártyát.)

4. A könyvben rekedt olvasó kiszabadítása
Amikor sikerült összegyűjtened egy szétszabdalt könyv mind a 4 részletét, el kell jutnod a megfelelő terembe (a kártyákkal egyező színű könyv jelöli a táblán), ahol 1 akció fejében felveheted a könyvet. A megszerzett könyvet helyezzétek a megmentett személy kölcsönzőjegyére, aki ezzel kiszabadult a könyv fogságából! FONTOS: A felhasznált könyv kártyát ne felejtsétek el a kaland kártyák dobópaklijára tenni!

5. Különleges képességek felhasználása az egyes karakterek szerint:
• Janka a fénytörő birtokosa. A fénytörő magába szívja a vetítő penge sugarait, így hatástalanítja a működését. Janka körönként 1 alkalommal 1 akció fejében a szomszédos teremben lévő pengét is tönkre tudja tenni. (Leveheti a tábláról.)
• Emma különleges képessége, hogy nem kell azonos teremben tartózkodnia a játékossal, akinek könyv kártyát ad. Sőt eldöntheti, hogy adni vagy kérni szeretne könyv kártyát! A képességét körönként többször is felhasználhatja, és minden egyes könyv kártya átadása vagy kérése 1 akciónak számít.
• Misha a papír-mágus, a játék során mindvégig eggyel több kártyát (összesen hatot) tarthat a kezében. Misha képessége nem számít akciónak!
• Emil a térképolvasás mestere, ismer minden titkos folyosót, így körönként 1 alkalommal 1 akció fejében a könyvtár bármelyik termébe eljuthat.

Kalandkártya-húzás
Az akcióid után húzz két kaland kártyát a pakliból és helyezd a többi kalandkártyád mellé magad elé, hogy mindenki láthassa! A kaland kártyák az alábbiak lehetnek:
1. Könyvkártyák (d):
Minden könyv négy, azonos színű szétszabdalt részből áll. Ezeket kell egy játékosnak összegyűjtenie, hogy kiszabadíthasson egy könyvben rekedt olvasót.
2. Segítő akciókártyák (e):
• A Titkos folyosó kártya eljuttat egy vagy több, de azonos teremben tartozkodó játékost a könytár bármelyik másik termébe. (Függetlenül attól, hogy romokon vezet át az út vagy sem).
• A Fénytörő kártya bármelyik helyiségben megszünteti a vetítő penge hatalmát. Felhasználásakor egy tetszőleges pengét eltávolíthattok a tábláról, nem kell senkinek sem az érintett teremben tartózkodnia.
• A Csere kártya segítségével bármelyik két játékos, maximum 2 db kártyát kicserélhet egymással.
A játék során bárki, bármikor, egyszerre akár több segítőkártyát is felhasználhat! Akkor is, ha másik játékos van soron, és NEM számítanak akciónak. A felhasznált kártyákat a kaland kártyák dobópaklijába tegyétek.
3. Ártó akciókártyák (f):
• Ha Mr. Mean arcképét látod a kártyán, akkor az óramutató járásával ellentétesen eggyel előrébb kell őt mozdítanotok a galérián. Egyre dühödtebben pusztít majd. 
• Ha a Forgószél jelenik meg, a dolgok összekuszálódnak: a térkép kártyák dobópakliját keverjétek meg és tegyétek a térképkártya pakli tetejére! (Ez sajnos növeli az esélyét annak, hogy olyan termet húztok, ahol már van vetítő penge, így az beomolhat.)
Ha ártó kártyát húztál, nem kell magadhoz venned. Miután végrehajtottad az utasítást, tedd a dobópakliba! (Nem kapsz helyettük másikat, az csak a játék kezdetekor, az első körben volt érvényes!
FONTOS! Egyszerre maximum öt kártya lehet egy játékos birtokában, beleértve a könyvrészeket és a segítő kártyákat is. Ha kapsz vagy húzol az öt kártyán felül, sajnos el kell dobnod az általad kiválasztottakat. A segítő kártyákat felhasználhatod azonnal, ahelyett, hogy eldobod őket. Ha a kaland kártyák elfogynak, a dobópaklit keverjétek vissza, és folytatódhat a játék!
Térképkártya-húzás:
Mr. Mean folyamatosan vetítő pengéket aktivál a könyvtárban. A pengék a könyvbe szúrva elindítanak egy pusztító folyamatot. Ha nem közömbösítitek időben, akkor a helyiség elpusztul.
Nézd meg, Mr. Mean hányas számú mezőn áll a galérián, és húzz egyesével annyi térkép kártyát!
• Nézd meg a kártyát és helyezz vetítő pengét a térképen jelzett terembe, majd a kártyát tedd a dobópaklira! (A penge kerülhet olyan helyiségre, ahol már áll valaki.)
• Ha a térkép olyan termet jelöl, amelyen már van vetítő penge (azaz még nem tudtátok hatástalanítani), az a helyiség beomlik. Vegyétek le a vetítő pengét, és a helyére tegyetek a terem formájának megfelelő romot. A lerombolt termet
jelölő térkép kártyát vegyétek ki a játékból! Beomlott helyiségre lépni vagy azon áthaladni nem szabad! Ha egy helyiség akkor omlik be, amikor egy játékos bent tartózkodik, át kell menekülnie egy szomszédos helyiségbe. Ha az összes szomszédos helyiség beomlott és a játékosnak nincs hova menekülnie, a játék véget ért. Ha a térképkártya paklija elfogy, vissza kell keverni és folytatódhat a játék!

A játék vége:
Ha sikerül kiszabadítanok mind a négy könyvben rekedt olvasót és mindannyian visszaértetek a főhadiszállásra, akkor a polcok mögötti titkos ajtón át kijuthattok a könyvtárból Sikerrel jártatok, megnyertétek a játékot.
A kalandotok sajnos sikertelenül járt, ha
• bármelyik játékos a romok fogságába esik: a beomlott teremből nem tud máshova menekülni (senkinek sincs Titkos folyosó kártyája sem, hogy megmenekíthesse)
• ha bármelyik terem beomlik, ahol meg nem szerzett könyv van
• ha a beomlott részek miatt nem tudtok mindannyian visszatérni a főhadiszállásotokra
• ha a főhadiszálllásotok beomlik, mert így nem tudtok kijutni a könyvtárból.
Ha már profik vagytok, adhattok Mr. Mean-nek egy kis előnyt. Próbáljátok ki, hogy hogyan alakul a játék, ha ellenfeletek a következő (vagy még távolabbi) mezőről indul!

Vélemények

5.00
1 értékelés
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Írja meg véleményét!
| 5 / 5 csillag!
2019. 02. 28.
Nagyon szeretjük a Marbushka játékokat. Az összes igényes, szépen kidolgozott. A titokzatos könyvtárban sem csalódtunk. A játékszabály értelmezés beletelt egy kis időbe, de utána pörgősen tudtunk haladni a játékkal. Ötletes, szinte egy kalandos filmbe illő a játék témája. Az egész család nagyon élvezte !
Várjuk a következőt :D

Kapcsolódó termékek