Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Backgammon játék szett - Manopoulos egyedi mintával
Egyesek backgammonként ismerik, de az ostábla is ezt a játékot jelenti. Mindegy, ki hogy hívja, mert a backgammon egy kihagyhatatlan észjáték megfűszerezve egy kis szerencsével.
A Manopoulos görög cég kreatív kollekciója kitűnő kivitelezéssel és jó ízléssel megalkotott játékokból áll. Ez a meseszép Backgammon tábla meghaladja a hagyományos felhasználási korlátokat, hiszen szép dísze lehet a szobának, életre szóló játéklehetőséget nyújtva tulajdonosának és játékostársainak.
A tábla nyomtatott mintáját az anatóliai művészet és építészet ihlette.
Az összecsukott tábla kívülről élénk színű, díszes, de a minta a kinyitott táblában, magában a játéktéren már sokkal visszafogottabb, hogy ne zavarja a játékosokat.
A backgammon egy nagyon régi, kb 5000 éves játék, melyet két fő játszhat.
Érdemes minél korábban elkezdeni backgammonozni a gyermekekkel, mert a logikai készségük, a stratégiai- taktikai érzékük, a számolási készségük, a figyelmük kiválóan fejleszthető ezzel az ősi játékkal.
Hasonlóan a sakkhoz, kiváló időtöltés felnőtteknek is.
A készlet tartalma:
30 márványozott műanyag bábu
4 kocka
1 fekete dupla kocka
1 db műanyag kockapohár
1 db szövettasak a bábuk tárolására
Játéktábla anyaga: nyomtatott műanyaggal bevont, lakkozott fa
Játéktábla kerete: laminált fa
Mérete összecsukva: 48 x 26cm
A készlet súlya: 2,2 kg
Csomagolás: Manopoulos díszdobozban
Kézi készítésű, kézműves társasjáték Görögországból.
A teljes Backgammon-Ostábla és egyéb ősi táblás játékok választékunkat itt találod: Backgammon és egyéb régi társasjátékok
Ajánlott: Akár már 6 éves kortól
Játékosok száma: 2 fő
Játékidő: 30 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 2.0/5 ( aránylag egyszerű )
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
fa logikai játékok
klasszikus társasjátékok
játékok 8-12 éveseknek
figyelem fejlesztő játékok
Játékszabály
Backgammon játékszabály röviden:
A játék célja
A játékot két játékos játszhatja, világos illetve sötét kövekkel. A játék célja, hogy minél előbb kivigyük az összes saját kövünket a tábláról, illetve, hogy ebben akadályozzuk az ellenfelet. Másképpen: az összes kövünket el kell juttatnunk a tábla egyik oldaláról a másikra, majd le a tábláról. Igyekeznünk kell, hogy útközben minél kevesebb kövünket üssék le.
A játék menete:
A játékot egy speciális, 24 háromszöget tartalmazó táblán játszák, és az alábbi helyzetből indulnak:
A fehér játékos kezd, aki a tábla jobb felső sarkából indul, a bábui jobbról balra haladnak a tábla tetején, aztán a bal oldalra érve átlápnek az alsó oldalra, ahol balról jobbra mennek tovább. A fehérrel játszó játékos a jobb alsó sarokból indul, és épp ellentétes irányba halad, mint a fehér.
A játékosok felváltva dobnak két kockával, (a dobást itt a program automatikusan elvégzi) a dobott pontoknak megfelelõen léphet a soron következõ játékos. A dobott értéket le lehet lépni egy vagy két külön kõvel is. Ha valaki duplát (két ugyanolyan értéket) dob, akkor ezt nem kétszer lépheti meg, hanem négyszer. Ilyenkor akár 4 különbözõ kõvel is leléphetõ a dobás. Fontos szabály, hogy ha több számot egy kõvel lép a játékos, akkor azt csak úgy teheti meg, hogy a két lépés külön-külön is szabályos legyen. (Azaz a közbülsõ lépésnél se legyen fala az ellenfélnek.)
Fal
Ha egy mezőn legalább 2 köve áll egy játékosnak, akkor azok falat képeznek. Erre a mezőre az ellenfél nem érkezhet (az utolsó lépésével), viszont átugorhatja (átlépheti).
Ütés
Ha egy játékos olyan mezõre lép, ahol az ellenfélnek pontosan egy köve van, akkor azt kiüti. A kiütött kõ a játéktér közepére kerül. A kiütött kõvel játszó játékosnak elõször mindig a kiütött köveket kell visszahoznia a játékba, amíg ez nem sikerül neki, más kõvel nem léphet.
Kiszállás
Ha egy játékosnak már minden köve az utolsó 6 mezõ valamelyikén (Az ún. kiszálló-körzetben) van, akkor megkezdheti a kövek kiléptetését. Egy kõvel akkor lehet kilépni, ha a dobott szám megegyezik a kõ mezõjének a sorszámával. Ha a játékos nem tud kiszálláskor lelépni egy dobást, mert már minden köve kisebb sorszámú mezõn áll, mint amit dobott, akkor felhasználhatja a dobást arra, hogy a legnagyobb sorszámú mezõn lévõ kövével kilépjen.
Passz
Ha a játékos nem tudja lelépni minden dobását, akkor passzol.
A játék vége
A játékot az a játékos nyeri, aki hamarabb kiszáll az összes kövével. Nem csupán szerencsejáték. Gondolkodós, taktikai társasjáték. De ha könnyeden vesszük, már kisebb gyerekekkel is játszható. Felnőttek akár órákig is gondolkodhatnak felette :-)