Nincs könnyű dolga annak, aki ma valami kevésbé rendhagyó dologba kezd.
Magas az elvárás, hiszen egyre több alternatív módszer ismert már hazánkban, egyre több a természetgyógyász és tanácsadó. Mégis mindenkinek megvan a maga segítője, és nincs konkurencia, vallja Magdi és Adrienn.
Beszélgetés Kurucz Magdival és Kuszka Adriennel a Molala alapítóival
9 gondolat-9 válasz az iskolakezdés jegyében!
1.Kineziológia, mint lehetőség
A kineziológia holisztikus szemléletű rendszer, amely a stressz kezelését, a lelki egészség fenntartását helyezi fókuszba; az öngyógyítás lehetőségét kínálja, s emellett nagy befolyással van testünk optimális energia-áramlására.
Sejtjeink mindenre emlékeznek. Az agyunk fogantatásunk pillanatától kezdve rögzíti az átélt érzelmeinket, velünk történt eseményeket. Azok az emlékek, amelyek negatív érzelmi stresszt okoztak folyamatosan kihatnak életünkre. Ezért a kineziológiai kezelés során felkutatjuk a megoldásra váró problémát, s fogantatásig (illetve egyes ágakban generációkig, dimenziók mintákig) visszamenve megkeressük azokat a lényeges múltbeli eseményeket, amelyek mint egy felfűzött gyöngysor egymásra épülve létrehozták a jelenlegi problémát. Különböző korrekciós technikákkal oldjuk az eseményhez kapcsolódó negatív érzelmi töltést. A korrekciók során oldódik a múltbéli stressz, energetikai egyensúly jön létre és aktivizálódik a test öngyógyító mechanizmusa.
2.Kinder-Kinez
A gyerekek a legérzékenyebbek az őket körülvevő világra. Érzékenyen reagálnak az őket érő ingerekre és különböző hatásokra is. Így augusztus vége felé közeledve különösen aktuális a kérdés: miben és hogyan segíthet a kineziológia a gyermekeknek. A jellegzetes gyerekkori krízisek közül a bölcsödébe/óvodába beszoktatás, illetve az iskolakezdés nagyon sok gyermeknek – és persze szülőnek – okoz álmatlan éjszakákat, és szorongással teli nappalokat. Ahogyan egy kistestvér érkezése, lakóhelyváltozás, iskolaváltás, vagy a szülök válása is igen komoly stresszel járó életesemény a gyerekek számára. Nemcsak kliensek történetein keresztül, hanem anyaként is tapasztaljuk, hogy ezek az időszakok intenzívebb lelki munkát, és még több odafigyelést igényelnek mindenki részéről. Nagyon fontos az új élmények feldolgozása szempontjából, hogy szánjunk időt azok megbeszélésére, illetve a feltöltődésre is. Kiegyensúlyozott családi háttérrel, sokkal könnyebben vehetjük az akadályokat!
3. És hol vagyok ebben én...
A módszer kiválóan alkalmazható minden korosztály problémáinak feltárására. Mégis a tapasztalataink azt mutatják, hogy az édesanyák könnyebben hozzák el gyermekeiket bármilyen terápiába, mint hogy ők maguk jönnének el. „A gyerek miatt megteszem…” - hangzik el sokszor akár édesapák szájából is.
A gyermek valamelyik szülővel, vagy nagyszülővel érkezik a tanácsadásra. A szülő megfogalmazza a problémát. Ezután, az első fontos kérdés a gyermek felé, hogy ő szeretne-e változtatni a kialakult problémán. A válasz függvényében kezdjük el a közös munkát.
Gyakran derül ki az, hogy a probléma nem a gyermeké, hanem valójában a szülőé. Talán ez a legnehezebb, hogy azt a tükröt észrevegyük, amit a gyermekünk tart nekünk, hiszen a mondás is úgy tartja: mielőtt meg akarunk valamit változtatni egy gyerekben, vizsgáljuk meg, hogy nem olyasmiről van-e szó, amit inkább magunkban kellene megváltoztatni.
A gyermek magára vállal egy „feladatot”, hogy csak ne apának vagy anyának kelljen szenvednie, és addig is, amíg vele foglalkoznak nincs idő veszekedésre és kiabálásra. Minden esetben szoros együttműködés szükséges a szülő részéről, akár úgy is, hogy külön tanácsadásban részesül.
Sokszor fordul elő az is, hogy a szülő elégedetlen a gyermek viselkedésével, iskolai eredményeivel, s az általa vázolt probléma a gyermeket egyáltalán nem zavarja, nem okoz neki gondot. Ez esetben nincs min dolgoznunk a gyermekkel. Azon azonban tudunk segíteni, hogy az anya változzon az irányba, hogy elfogadóbb legyen és engedjen az elvárásaiból.
4. Titokszoba
A szülő kétségeit, problémáit mindig négyszemközt a kezelés előtt vagy után beszéljük meg, hiszen nem engedhetjük, hogy az esetleges negatív kijelentések romboló hatással legyenek a gyerekek amúgy is törékeny önbizalmára. Az első alkalom után a szülő már kint várakozik, de továbbra is tevékenyen részt vesz a folyamatban, hiszen egyes korok kitesztelése után például megkérdezhetjük őt, ha szükséges az akkori zavaró körülményekről, eseményekről. Az esetlegesen otthon végzendő feladatokat is közösen gyakoroljuk, megtanítjuk, hogy azokat otthon folytatni tudják.
Rendkívül fontos a szülő támogatása, pozitív megerősítése a kezelések során, de a legfontosabb kihangsúlyozni, hogy a gyermek a kliens, így a kezelés fókusza mindvégig őrajta van, a titoktartás joga is őt illeti meg. A szülőknek annyit mondhatunk a kezelésen történtekről, amennyit a gyermek megenged nekünk. Természetesen kivételt képez ez alól, ha a gyermek veszélyben van, amiről tájékoztatnunk kell a szülőt, vagy a megfelelő szervet!
5. Varázskulcs
A gyermek és a kineziológus történetének varázskulcsa a BIZALOM. E nélkül nem nyílnak meg az kapuk, sem a lélek, sem a száj „zárjai”. A kölcsönös bizalom elengedhetetlen feltétele az előremutató, és sikeres foglalkozásnak.
A bizalom kialakításának legfontosabb eszköze a kommunikáció, melynek verbális része valójában sokkal kisebb jelentőséggel bír, hiszen a gyerekek hiperérzékeny kis antennáikkal, sokkal hatékonyabban érzékelik a metakommunikációs jelzéseket! Ezért különösen fontos, hogy azok összhangban legyenek közlendőnkkel, különben a gyermek elbizonytalanodik, és azonnal lerombolhatjuk a már kialakított kapcsolatot.
Aktív, értő figyelemmel fordulunk feléjük, a félszavakba rejtett üzenetekből úgynevezett „hívogató fordulatokkal” (pl. mesélj erről…, erről szívesen hallanék még, stb) segítünk kerek történeteket elmesélni.
6. Izomteszt (a rejtélyes)
Az energetikai és lelki blokkok felkutatásának eszköze a kineziológiában az izomteszt, melynek segítségével felmérhető, hogy a test energia rendszerében, hol és milyen jellegű energiai elakadások találhatók.
Izmaink működését agyunk irányítja, a központi idegrendszer kijelzőinek tekinthetjük, s az izomtesztelés során tapasztalt energiaváltozás megbízható információt ad a tesztelő által feltett kérdésre. Az izomteszt segítségével - tudatos emlékezés nélkül is - lehívható, felidézhető az élet minden pillanata. Hiszen ahogy már azt említettük sejtjeink életünk minden eseményét eltárolják!
A kineziológus az izomtesztelés során enyhe nyomást gyakorol a vele szemben álló kliens kinyújtott alkarjára, miközben kérdéseket tesz fel az adott problémával kapcsolatban. A kérdés elindít egy agyi reakciót, s az agy üzenetének megfelelően erős, vagy gyenge izomválaszt kapunk, mely egyben válasz a feltett kérdésre. Az izomteszt elvégezhető már egészen pici gyermekeknél is, ilyenkor az anyán tesztelünk, vagy akár már közvetlenül a gyermeket tesztelve juthatunk a szükséges információkhoz. Talán sokak számára a legérdekesebb, hogy az anyán keresztül már a magzat is tesztelhető, hiszen már a fogantatás pillanatától érhet minket stressz. Szükség esetén oldás is végezhető, természetesen kellő körültekintéssel.
7. KépességFEJlesztés
A sajátos életkori kríziseken túlmenően a tanulási problémák, írás, olvasás, magatartás zavarok, mozgáskoordinációs problémák nagyon hatékonyan kezelhetők kineziológia segítségével. Korrekciók széles tárháza áll a rendelkezésünkre, melyek általában érdekesek és szórakoztatóak a gyerekek számára. Információkat gyűjthetünk rajzaikon keresztül, hiszen minden szín, forma, méret, vagy akár a rajzon szereplők elrendezése egy-egy új üzenet a számunkra. Nagy segítségünkre van a mesék világa, amin keresztül ugyancsak rengeteg információt kaphatunk, de adhatunk is! A hatékony tanuláshoz szükséges agyintegráció az edu-kineziológia részét képező mozgásgyakorlatok segítségével könnyen aktiválható, s ezzel játékosan javíthatók a tanulási képességek.
8. Én vagyok a kicsi te vagy a nagy
A szülő a nagy a gyermek a kicsi. Nagyon fontos, hogy a szülő legyen szülő a gyerek pedig gyerek. Ha eltolódás következik be, már sérülhet is a párkapcsolat.
Sokszor hallani olyat, hogy „a gyerek a főnök”, „azt csináljuk, amit a gyerek akar”. Apa kiszorul a közös ágyból és így hírtelen Anya társa a kicsi fia/lánya lesz. Sok esetben összemosódnak a szerepek, megszűnnek a határok. Mindez egy tudattalan folyamat, és már csak arra eszmél a szülőpár, hogy egy mókuskerékben van benne.
A helyes az, ha a szülő ad a gyermeknek; szeretetet, gondoskodást, figyelmet és sok minden mást is, de nem vár érte viszonzást. A gyermek ebben az esetben úgy adja vissza azt, amit kapott, hogy a saját gyermekének adja tovább mindazt, amit a szülőtől kapott.
Ilyen esetekben fontos megvizsgálni a családrendszerből hozott mintákat, illetve a mélyen rejlő dinamikát a felszínre hozni és oldani, hogy helyre álljon az energetikai egyensúly a családban. Ami ha a jelenben nem oldódik meg, tovább adjuk utódainknak. A családállítás módszere egy nagyon hatékony és lágy technikát kínál ezen minták oldására.
Mit is jelent szülőnek lenni? Mi a dolgunk szülőként? Az Apa elsődleges feladata a keretek és a szabályok megtanítása és betartatása, az Anya dolga pedig a melegség és a szeretet tanítása.
9. Molala
Hogy mi is a Molala?
Két kolléga, barát, vándor találkozása, akik egy úton mennek ugyanazon cél felé. Sok sajátélmény és tapasztalat előzte meg azt, hogy számunkra a kineziológia, családállítás, vagy egy szóval a segítői munka, hivatássá lett. Ettől érezzük azt, hogy maximálisan hitelesen tudjuk képviselni mindazt, amiben jelen vagyunk. Folyamatos fejlődés és tanulás lehetőségét is magában hordozza ez a szakma, ami tulajdonképpen folyamatos inspirációt jelent a számunkra.
Mindenki érezheti, hogy a mai világban sem nőnek sem férfinak lenni nem túl egyszerű, hiszen sok szerep van, amiben helyt kell állni. Szerepeink közti egyensúly megtalálása a megoldás kulcsa abban, hogy energiánk, fizikai jólétünk, lelkünk harmóniában legyen a mindennapok rezgéseivel.
Egyéni és csoportos tanácsadói munkánk mellett létrehoztunk egy facebook oldalt azért, hogy ember közelibbé tegyük az alternatív módszereket, és ki-ki olvasgathasson kedvére.
Közösséget építünk, ami arra lesz hivatott, hogy egy pár - az alternatív módszereket hitelesen képviselő - kollégával egy csapatot alkossunk, ezzel is segítve a hozzánk fordulókat, és jobbá téve, ha csak egy kicsit is, a világot.
Molala
Kuszka Adrienn ~ kineziológus, családállító terapeuta, mentálhigiénés segítő szakember
+36/30 651-7830
Kurucz Magdolna ~ kineziológus, TEK tanácsadó
+36/70 677-0540
https://www.facebook.com/pages/Molala/124361504438998?fref=ts
Ezen cikket kérnénk kizárólag a forrás megjelölésével (www.okosjatek.hu) használják fel!
Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, kövess minket itt is: