Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Detektív Klub társasjáték
Szereted az asszociációs, érvelős kommunikációs, szép megjelenésű játékokat? Akkor a Detektív Klub jó választás!
Az aktív játékos a kezében lévő képkártyákra asszociálva kitalál egy szót, és leírja azt a jegyzetfüzetekre, egyet kivéve. Ezeket összekeveri, és szétosztja a játékosok között, majd a játékosok sorban leraknak egy-egy kártyát, ami a jegyzetfüzetben olvasható szóhoz tudnak kapcsolni valamilyen módon.
Annak van a legnehezebb dolga, aki az üres füzetet kapta (nem tudja, hogy mi a feladvány, mi a szó) - ő lesz a kaméleon cselszövő. Neki a többiek kártyáiból kell kitalálnia, vajon milyen képet kell választania ahhoz, hogy ne lógjon ki nagyon a sorból.
6 képkártya közül vajon tudsz olyat rakni, amivel félrevezetheted a többieket, hogy azt higgyék, te bizony ismered a titkos szót (pedig nem)?
Majd egy új kör következik, minden játékos lerak még egy képet. A játék nem ér véget azzal, hogy mindenki megpróbálja egy-egy kártya kijátszásával bizonyítani az "ártatlanságát".
Még a játék folyamán lehull a lepel a titkos szóról, és ezután minden játékosnak meg kell indokolnia a saját választását. Itt jön a képbe a blöffölés és jó indoklás! Szerencsére nem kell 100%-ban arra építenünk, mennyire tudunk blöffölni, mivel sokszor a többieknek jobban nehezére esik megvédeniük a rosszul kijátszott kártyáikat.
Az indoklások meghallgatása után mindenki szavaz arra, aki szerintük nem ismerte a titkos szót. A szavazás után mindenki megfordítja a jegyzetfüzetét, és a pontozás következik.
Most figyelj, a pontozás a lényeg: cselszövőként akkor jár a legtöbb pont, ha maximum 1 játékos szavazott rád, azonban az aktív játékos is akkor jár legjobban, ha a játékosok nagy többsége nem találja ki, ki a cselszövő!
Különböző játékvariáns szerint játszható a játék, így a változatosság garantált.
A papírt mobil alkalmazás is segítheti (papírra jegyzetelés helyett mobil segítségével is játszható).
Szuper társasjáték akár a családnak, vagy baráti társaságnak party játékként.
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 4-8 fő
Játékidő: 45 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.29/5 ( nagyon egyszerű )
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
Vélemények
Letölthető játékszabály
Kipróbáltuk, teszteltük, vélemény itt...
A Detektív klub társasjáték a Dixit és a Kaméleon vagy Titkos Ügynök társasjátékok "keveréke".
Kiknek ajánljuk? Akik szeretik a kommunikációs, beszélgetős társasjátékokat, ahol a képzelőerőre, kreativitásra is nagy szükség van, és akik szeretnek blöffölni.
Családi társasjátéknak is nagyon jó, ha elviselik a családtagok, hogy egymásnak nem feltétlenül mondanak igazat a játék során. Party játékként is szuper szilveszteri vagy szülinapi buliba.
4 játékossal egészen más volt a játék. 4 játékos esetén jobban kijött az érvelés fontossága, egymás meggyőzése. Jobban lehetett következtetni, hogy esetleg ki lehet a cselszövő és ki lehet detektív.
A kapott kártyalapok megnehezítik, vagy megkönnyíthetik a dolgodat játék során. Ha nagyon rossz lapokat kaptál, akkor gyanúba keveredhetsz annak ellenére, hogy ártatlan vagy. Rossz lapokkal még kreatívabbnak kell lenned, nagyon ügyesen, meggyőzően kell kommunikálnod.
Minél több kört játszotok, annál jobban bele lehet jönni a játékba, annál jobban ráérzel, hogyan érdemes játszani, érvelni. Így sok játék után nem válik unalmassá, sőt, még izgalmasabb lesz. A kártyák száma kevés ha sokan játszotok, vagyis előkerülnek hamar ugyanazok a kártyák, így ismerősök lesznek pár játszma után, de a Dixit kártyákat is be lehet vetni játszani, ha van otthon Dixit társasotok.
Pár mondatban a játékról, rövidített játékszabály (a részletes szabályt a játék dobozában találjátok):
A játékot 4-8 játékos játszhatja. A játékidő a játékosok számától függően változhat.
Mi amikor 4-en játszottuk kb. 20-25 perc alatt végzetünk, de természetesen, ha valaki többet gondolkodik vagy sokat beszél, hosszabb is lehet.
A játékszabály rövidnek mondható, lényegre törő és különböző képi példákkal segíti a játék megértését.
És akkor kezdődjön a játék:
Mindenki a játék elején kap különböző kis segédeszközöket az általa választott színben. A játék folyamán használt győzelmi pont jelölőket és a bizonyítékkártyákat képpel lefelé tegyük elérhető helyre. Minden játékoshoz 6 db kártya kerül. Ezután választunk egy kezdőjátékost, másnéven aktív játékost (ő nem vesz részt a kör végi szavazásban).
Az aktív játékos kitalál egy olyan szót a lapjai megnézése után, ami a kezében lévő lapok közül kettőre biztosan illik, majd a szót leírja a jegyzettömbökre egyet üresen hagyva. (Mi 4-en játszottuk, így 3 db tömbre volt szükség, ebből csak kettő tömbre került leírt szó).
Az aktív játékos ezután megkeveri a jegyzettömböket és kiosztja a játékosok között. Ők rejtve megnézik a kapott tömböt. Akinek nem található szó a jegyzettömbjén ő lesz a cselszövő, a többiek a detektívek.
Ezt követően a kezdőjátékos leteszi maga elé, jól látható helyre a leírt szóhoz kapcsolódó első bizonyítékkártyáját.
Ezután az aktív játékostól balra ülő játékos választ egy lapot a kezében tartott kártyák közül. Ha az a játékos detektív, akkor könnyű dolga van, mert ismeri a szót és így tud olyan kártyát választani a sajátjai közül, ami kapcsolódik hozzá, de ha cselszövő akkor nem tudja, hogy az aktív játékos által lerakott lapon mit kell megfigyelnie, mi lehet az összehasonlítás alapja. Amint megint az aktív játékosra kerül a sor akkor kijátssza a második kártyáját, ami a kitalált szavához kapcsolódik, és megismétlődik az előző folyamat. A kör végére játékosok száma X 2-vel darabszámú lap lesz az asztalon. Ezután az aktív játékostól elindulva balra az első játékos elmondja, hogy miért azt a 2 lapot választotta a kezében lévők közül, utána a következő játékosok is így tesznek. Amikor mindenki megmagyarázta a döntése miértjét, akkor következik a szavazás. Az aktív játékoson kívül mindenki szavaz, hogy melyik játékosnak volt üres a jegyzettömbje tehát ki volt a cselszövő.
Ezután következik a pontozás.
A játék véget ér, amikor minden játékos volt már aktív játékos egyszer vagy kétszer (játékosszámtól függően). A győztes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.
A játékot lehet különböző variánsokkal játszani, melyek tapasztalatunk szerint izgalmasabbá vagy éppen nehezebbé tehetik a játszmát.
A Detektív klubot a gyártó 8 éves kortól ajánlja. Mi a kipróbálás után úgy gondoljuk, hogy 10 éves kortól gördülékenyebben játszható, ha viszont egy 8 éves gyermek játszott már hasonló asszociációs játékokkal, akkor számára is könnyedén élvezhető.
A játékot továbbá ajánljuk felnőtt társaságoknak, tinédzsereknek vagy akár idősebb korosztálynak és a nyomozós játékok kedvelőinek.
Mi akkor nevettünk a legtöbbet a játék során, amikor a cselszövő béna magyarázatokkal próbálta elhitetni velünk, hogy ismeri az aktív játékos által felírt szót. Vicces volt.