Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Iskolás vagyok - vagy inkább iskolás leszek?
Tudod, mi történik az iskolában egész nap? Hogyan kell jelentkezni, mi az a szünet, mi való egy iskolatáskába?
Most eljátszhatjátok, hogy milyen iskolásnak lenni: összeállíthatjátok a saját órarendeteket, kioszthatjátok a füzeteket, feladatokat oldhattok meg önállóan és csoportban, tarthattok egymásnak tanórákat.
Miközben a gyerekek a szerepjátékon keresztül szórakozva beletanulnak az iskolai teendőkbe, fejlődnek mindazon készségeik és a feladatrutinjuk, amelyek az első-második osztályban a legfontosabbak: a téri tájékozódás, a hangok elkülönítése, a mennyiségek ismerete, a környezetünk jellemzőinek felismerése, a kis és nagy mozgások koordinációja.
Ebben a társasban az is részt tud venni, aki nem szeret sokat egy helyben ülni, mert rengeteg mozgásos feladatot tartalmaz.
Nincs vesztes és nyertes, itt mindenki részt vesz az „órákon”, és mindenki megmutathatja, miben ügyes!
A 2-6 fővel játszható játék tantárgyakhoz (olvasás, írás, matematika, környezetismeret, ének, rajz, testnevelés) kapcsolódóan 5 feladatos füzetet tartalmaz, összesen több mint 100 feladattal, amelyek az elsős kerettantervnek megfelelően kerültek kialakításra.
A játék tartalma:
5 feladatos füzet,
1 szabályfüzet,
90 színes kártya,
1 letörölhető órarend,
12 letörölhető kártya,
5 színes filc törlővel és 4 csomag színes gyurma.
Iskolás vagyok társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Ajánlott: 5 éves kortól
Játékosok száma: 2-6 fő
Játékidő: 15-30 perc
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
Mozgásfejlesztő, sport játékok
iskola előkészítő játékok
játékok 3-5 éves gyerekeknek
játékok 5-8 éveseknek
Vélemények
Letölthető játékszabály
Játékszabály
Iskolás vagyok játékszabály
– szerepjáték –
5-10 éves korig
2-6 játékos
A játék tartalma
Kártyák
- 7 szereplőkártya
- 7 tanórakártya
- 6 uzsonnakártya
- 7 szünetkártya
- 63 tárgykártya
- 6 vonalas-kockás kártya
- 6 sima-ABC-s kártya
- 4 csomag színes gyurma
- 5 színes fi lctoll
- 5 feladatos füzet
- 1 órarend
- 1 szabályfüzet
A játék célja
Ebben a játékban nincs nyertes és vesztes. Itt mindannyian nyertek, mert mindannyian rengeteget tanultok a feladatokból, és közben jól is fogjátok érezni magatokat, megtudjátok, mi vár rátok az iskolában, vagy ha már iskolások vagytok, újra eljátszhatjátok, mi minden történik veletek a suliban!
Eljátszhatjátok, hogy milyen iskolásnak lenni: akárcsak az iskolában, ebben a játékban is van egy tanító néni vagy bácsi, és sok-sok kisdiák.
A játék menete
Előkészületek
Először osszátok ki a szereplőkártyákat. Akinél a tanító néni van, az lesz a tanító néni vagy bácsi, ő fogja vezetni az órákat és feladatokat adni a diákoknak.
Ezután a tanító húzzon a tanórakártyák közül összesen 4-et. Ezek lesznek az óráitok, fel is rajzolhatjátok a letörölhető filcekkel az órarendre! Egy nap 4 tanóra van. Ha eltelt a nap, és még szeretnétek játszani, akkor a tanító odaadja a szereplőkártyáját a tőle jobbra ülőnek, és új szereplőkártyát kap, valamint új órákat húztok a következő napra, és még egy napnyi iskolát eljátszhattok!
Ezután minden kisdiák húzzon magának egyet-egyet az uzsonnakártyák közül. Ez lesz aznap az uzsonnája!
A diákok üljenek le a tanítóval szemben. A tanító ossza ki nekik az irkákat, azaz a nagy vonalas, illetve kockás letörölhető kártyákat.
Mindenki vegyen el egy csomag gyurmát is, majd tegyétek ki középre a tárgykártyákat. (Ha négynél több diák van, osztozzatok a gyurmákon!)
A tanórák
A tanító vegye elő az első órához tartozó feladatos füzetet, keressen ki belőle egy feladatot, és hajtsák végre az „osztállyal”! Egy órán legfeljebb 2 feladat legyen, különben nagyon el fognak fáradni a kisdiákok. Ha a tanító még nem tud olvasni, akkor valakinek, aki tud, segítenie kell, vagy egy felnőtt segítségére lesz szükségetek, aki felolvassa a feladatokat!
Ha párokban dolgoztok, akkor a feladat végén mutassátok meg egymásnak a megoldásaitokat. Ha az egész osztálytól kérdez valamit a tanító, akkor jelentkezni kell, nem szabad bekiabálni a választ. Az válaszolhat, akit a tanító felszólít. Nem szabad egymás szavába vágni, és mindenkit végig kell hallgatni, akár kicsi, akár nagy.
Sok feladatnál nem csak egy helyes válasz van – itt akár több gyereket is meghallgathat egymás után a tanító. Amikor egy helyes megfejtése van egy kérdésnek, akkor a tanító értékelheti a választ.
A szünet
Az órák között szünet van. Beszéljétek meg a szünetkártyák alapján, hogy mit lehet csinálni a szünetben: enni, szaladgálni, játszani. Játsszátok is el! Nézzétek meg, ki mit kapott uzsonnára, és mit szeret a legjobban enni. Ha kipihentétek magatokat, jöhet a következő óra!
A játék vége
Ha akarjátok, a nap végén beszéljétek meg, hogy kinek melyik óra a kedvence, és miért! Azt is elmondhatjátok, hogy milyen új dolgot tanultatok. A tanító dicsérjen meg mindenkit egy dologért, amiben aznap ő volt a legügyesebb!
Rendrakás
Ahogy az iskolában a padban a nap végén, itt is rakjatok rendet a doboz ban a játék végén!
A lapotokról mindig töröljétek le a fi lcet elpakolás előtt, nehogy rászáradjon a festék, mert akkor nehezen jön le! A fi lcek kupakját zárjátok vissza, a gyurmát csavarjátok a fóliába, ne száradjanak ki!
Kedves Szülők!
Mire jó egy olyan játék, amiben nincs vesztes és nyertes, nincs tábla és kocka? Az Iskolás vagyok! társasjátékban, akárcsak „kistestvérében”, az Óvodás vagyok!-ban, játékos fejlesztő feladatokat oldanak meg a gyerekek.
Ha minden feladatot megcsinálnak a gyerekek (szép lassan, hetek, hónapok alatt), akkor észrevétlenül, szórakozva tanulnak meg és gyakorolnak rengeteg olyan dolgot a vonalvezetéstől a mennyiségek összehasonlításán át a hangok elkülönítéséig, a feladatok követésétől a kooperáción át a másik meghallgatásáig, amikre nagycsoportban, első-második osztályban nagy szükségük lesz. A játék 5 feladatos füzetet tartalmaz, amelyeket az első osztályos kerettantervnek megfelelően alkottunk meg. A rengeteg feladat biztosítja, hogy a játék újra meg újra játszható legyen, hiszen sokadik játék alkalmával is tudunk újabb feladatot találni a füzetekben. Ráadásul a feladatok sokszor általános ötletekre épülnek, így kis módosításokkal variálhatóak, hogy még többször felhasználhatóak legyenek a játék során.
Ám a játék megalkotásakor nem pusztán a matematikai, motorikus készségek vagy a tantárgyakhoz kapcsolódó ismeretek (irányok, számok, hangok stb) elsajátítása a cél.
A játék kerete egy szerepjáték: a kisebb gyerekek megtanulják barátságos keretek között, hogy mi az iskolai élet rendje, ismerőssé válik számukra a tanóra, a jelentkezés, a szünet rendszere, ami nemsokára az életük egyik legfontosabb terepe lesz. Ez a fajta felkészülés rengeteg feszültséget old, ráadásul ha együtt játsszunk a gyerekünkkel, akkor azt is megfigyelhetjük, hogy mitől fél, mivel van problémája, mit nem ért.
A már iskolás gyerekek pedig az iskolában megélt élményeiket játszhatják ki magukból. Sokszor csodálkozunk, hogy ha egy gyerek egész nap az iskolában ült, akkor miért akar még otthon is iskolásat játszani a testvérével, a babáival. Pontosan azért, amiért a felnőtt elmeséli, hogy mi történt vele a munkahelyén, csak a gyerek számára kevésbé állnak rendelkezésre a verbális önreflexió eszközei. A játékkal tudja megmutatni, elmondani, feloldani a feszültségeit, jó és rossz élményeit, és a játék átlátható keretei közt könnyebben sajátítja el egy adott közeg viselkedési normáit is.
Pár dolgot hagytunk el a magyar iskola kellékei közül: ebben a játékban nincs (negatív) értékelés, nem hasonlítjuk egymáshoz a játékosokat. Hogy miért? Mert meggyőződésünk, hogy a világot sok szempontból megismerni, tapasztalva felfedezni épp elég élvezet, hogy az jutalom legyen a játszva tanuló gyereknek. Minket, felnőtteket sem értékelnek és mérnek fel és le nap mint nap – a gyerekeknek sincs erre szükségük.
A játékhoz – ha nincs olvasni tudó gyerek a játékosok között – felnőtt segítségre is szükség lesz. Ne bánjuk: élvezettel figyeljük, hogy mi mindent tudunk meg játék közben a saját gyerekünkről!
Azonban ahogy a gyerekek fokozatosan megismerik a feladatokat, már az azokat kísérő képről tudni fogják, hogy mit kell tenniük, és önállóan is képesek lesznek játszani, sőt, maguk fognak újabb és újabb feladatokat kitalálni egymásnak!
A játék nemcsak családi játékként, de nagyobb gyerektársaságban is játszható.