Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Katamino Family egy izgalmas társasjáték 1 vagy 2 játékos részére.
Egyedül is játszható építő játékként, vagy logikai játékként, tetris játékként.
A Katamino Family 3 éves kortól egészen felnőtt korig nagyon jól kihasználható, sokrétű játék. Több fajta játéklehetőség, sok nehézségi szint biztosítja, hogy akár évtizedeken át gyermeked, vagy a Te játékod legyen. A Katamino Family elkísérheti az egész életedet ovis kortól nyugdíjas korig.
A társasjáték verzióban a feladatkártyáknak két oldala van, könnyebb és nehezebb verzió. A játékosok igyekeznek a másiknál gyorsabban betölteni a területüket a tetris alakzatokkal.
Külön feladatkártyák vannak ha a szülő a gyermek ellen játszik. Ezeken a kártyákon a gyerekeknek könnyebb, a szülőknek nehezebb feladvány található, hogy egyenlő eséllyel induljanak.
A kártyák nehézségi szintjei: kezdő, könnyű, közepes, nehéz és profi.
Játék verziók például:
1. Tetris társasjáték 2 főre egymás ellen
2. Tetris társasjáték egyedül, egyre nehezedő feladványokkal
3. Képkirakó kreatív játék 3 éves kortól képes segítséggel: rakj ki egy halat, vagy egy struccot az elemekből, stb.
4. Egyensúlyozó-ügyességi társasjáték: rakjátok egymásra egyesével, felváltva az elemeket. Kinél dől le a torony?
5. 3d-ben építés: kockák és hasábok létrehozása az elemekből
6. Hagyományos Katamino: 168 feladvány a füzetben!
Minőségi, fából készült játék.
Játék tartozékai: 18 tetris elem fából, 1 fa tábla 2 határ jelölő fa elemmel, 40 feladvány kártya, 16 oldalas füzet további feladványokkal és játék lehetőségekkel (és játékszabállyal).
A Katamino Family szuper térlátást és logikai képességeket fejlesztő társasjáték és igazán ötletes dolog, hogy differenciálásra is lehetőséget adnak a kártyák.
Ajánlott: 3 éves kortól
Játékosok száma: 1-2 fő
Játékidő: kb. 10 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.25/5 ( nagyon egyszerű )
Katamino Family társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
logikai játékok
fa logikai játékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
montessori játékok
Játékok 3-5 éves gyerekeknek
iskola előkészítő játékok
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
térlátást fejlesztő játékok
Játékszabály
Katamino Family Játékszabály
A JÁTÉK CÉLJA
Rakj ki minél gyorsabban pentákat (3-tól 6-ig), és szerezz pontokat!
A JÁTÉK ELŐKÉSZÜLETEI
– Üljetek a tábla két végéhez, egymással szembe.
– Tegyétek a 18 játékelemet a tábla mellé.
– Egyezzetek meg, milyen nehézségi szinten játszotok (kezdő, könnyű, közepes, nehéz vagy profi).
– Mindketten vegyetek magatokhoz egy-egy feladványkártyát a választott színből, tegyétek azokat a tábla mellé (mindegy, melyik felével felfelé). A kártya egyik felén az 1. játékos játékelemei láthatók, a másikon a 2. játékoséi.
– Mindketten illesszétek a határoló hasábotokat a játéktáblátokra: a 3-as és a 4-es mezők közé, ha a sárga vagy a zöld, illetve a 4-es és az 5-ös mezők közé, ha a kék, piros vagy fekete feladványkártyákat választottátok.
A JÁTÉK MENETE
(a példában kezdő szintű feladvánnyal)
1) Egyszerre, egy időben fogtok játszani. Start jelre kezdtek, és megpróbáljátok minél gyorsabban kirakni a feladványkártya felétek eső oldalán lévő pentát: ehhez teljesen le kell fedni a táblán lévő területet a rendelkezésre álló elemekkel. Akinek ez előbb sikerül, megnyeri a fordulót (1. ábra).
2) Az első forduló vesztese választ egy pentaminót az eddig nem használtak közül, és átadja ellenfelének.
A forduló győztese kap 1 pontot, és ő is választ egy pentaminót, amit átad ellenfelének.
3) Mindkét játékos egy mezővel feljebb helyezi a határoló hasábját.
4) Start jelre megpróbáljátok minél gyorsabban kirakni a következő pentát az első fordulóban használt elemek, plusz az imént kapott pentaminó felhasználásával. A második forduló győztese 1 pontot kap (2. ábra).
5) Ugyanígy folytassátok a játékot, és rakjatok ki egyre nagyobb pentákat. Ehhez minden fordulóban kaptok egy plusz pentaminót, és feljebb toljátok a határoló hasábot (3. ábra).
6) Az utolsó fordulóhoz (Penta 6) már csak egy határoló hasábra lesz szükségetek, amely kettéválasztja a táblát a 6–7-es mezők között (4. ábra).
A zöld feladványkártyákkal játszva a játék csak penta 5-ig tart.
A JÁTÉK VÉGE
A győztes az lesz, aki több pontot gyűjtött össze.
Döntetlen esetén cseréljétek ki az utolsó fordulóban kapott pentaminótokat egymással, és így rakjátok ki még egyszer az utolsó pentát – aki gyorsabb, az lesz a győztes.
További 2 személyes játékverziók
PÁRBAJ GYEREK ÉS FELNŐTT KÖZÖTT
A 9 db kétszínű feladványkártya használatával (sárga/lila)
A kétszínű feladványkártyák arra használhatók, hogy két különböző szintű játékos közötti különbséget kiegyenlítsék.
• A kezdőbb szintű játékos (gyerek) magához veszi a feladványkártya sárga felén lévő játékelemeket, és a határoló hasábot a 3-as és 4-es mezők közé teszi – az első fordulóban penta 3-at fog kirakni.
• A tapasztaltabb játékos (a szülő) magához veszi a feladványkártya lila felén lévő játékelemeket, és a határoló hasábot a 4-es és 5-ös mezők közé teszi – az első fordulóban penta 4-et fog kirakni.
A játék 3 fordulón át tart.
PÁRBAJ KÜLÖNBÖZŐ ERŐSSÉGŰ JÁTÉKOSOK KÖZÖTT
A piros és a fekete feladványkártyák használatával
Mielőtt elkezdenétek a játékot, a gyengébb játékos lecseréli az egyik játékelemét a kimaradt játékelemek közül két kisebbre, melyek azonos méretű területet fednek le.
3D PÁRBAJ
Az apró kockás szélű, zöld hátterű (A és A’) 3D feladványkártyák használatával
A párbaj az első feladvánnyal kezdődik, példánkban az 1-es játékos az 1’-es játékos ellen.
1) A játékosok felváltva választanak, és átadnak egy-egy pentaminót, illetve tetraminót az ellenfelüknek, egészen addig, amíg mindkét játékosnak 3 pentaminója és 2 tetraminója nem lesz.
Megjegyzés: A pentaminók és tetraminók ezeken a kártyákon penta és tetra néven szerepelnek.
2) Mindkét játékos magához veszi a kártyáján látható miniminókat.
3) Ezután start jelre kezdődhet a játék.
Az lesz a forduló győztese, aki előbb rak ki egy 2x3x5-ös méretű téglatestet (tudtad, hogy a téglatest is egy paralelopipedon? Az elkészült téglatest 30 miniminóval megegyező térfogatú).
Oldjátok meg a kártyán lévő másik 2 feladványt is! Aki a 3 fordulóból többet nyer meg, az lesz a játék győztese.
Az "Egyszemélyes játékváltozatok"-at megtaláljátok a letölthető játékszabály fülön!