Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Amennyiben folytatod a böngészést a weboldalon, úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. További információk az Adatkezelési Tájékoztatónkban

Termékek Menü

Ticket to Ride - Európa

   Ticket to Ride Európa társasjáték rendelés >>

 

Ez a társasjáték egy változata, mondhatni folytatása, az elsőként megjelent, díjnyertes Ticket to Ride társasjátéknak. A két táblás játék nem egyesíthető, mivel a Ticket to Ride – Europe nem egy kiegészítő készlet, hanem egy teljesen különálló társasjáték, melyben színes vagonjainkkal bárhova eljuthatunk a századforduló Európájában, utazzunk akár a földfelszínen, alagutakban vagy kompon.

Ha ezt a terméket kezünkbe vesszük, és megnézzük a doboz hátulját, nagyon jó illusztrációt kapunk a játékról már a kibontás előtt. Látjuk a teljes játéktáblát játék közben, a játékkártyákat, a vagonokat (a bábúak) és az állomásokat. Mindezek mellett egy kis kedvcsináló ismertetőt is olvashat az érdeklődő, és a doboz teljes tartalmát is feltüntetik a szerzők. Az első pillanatban láthatjuk, hogy milyen finoman kidolgozott, elragadó, művészi grafikával kivitelezett játékról van szó.

 

A doboz hátulján olvashatjuk, hogy a játékmenet „elegánsan egyszerű”, és akár 5 perc alatt elsajátítható, ami alapjában véve igaz, de a szabálykönyv nyakatekert fogalmazásmódja ezt az 5 perces elsajátítást, ráadásul akkor, ha még soha nem találkoztunk a játékcsaláddal, nagyban megnehezíti. Aggodalomra azonban semmi ok; emiatt az apróság miatt senki ne rettenjen el ettől az igazán szórakoztató játéktól! Mielőtt elkezdenénk játszani, feltétlenül legyen valaki, aki önként, figyelmesen elolvassa a teljes szabályzatot, és saját szavaival megosztja a többiekkel azt, így már az első menet sem lesz zsákbamacska, de ennél a játéknál minden bizonnyal nem fog működni az együtt hangosan olvasós módszer.

 

A terméket a szerzők nyolc éves kortól ajánlják. A játék folyamán mindenki a saját stratégiája szerint igyekszik elérni, hogy övé legyen a legtöbb pont, így már a kisebb, 7-8 éves gyerekek is egyforma eséllyel indulnak a nagyobbakkal, felnőttekkel szemben. Várhatóan az érez rá könnyebben a játék dinamikájára, aki gyakorlottabb a stratégia, logikai játékokban, de a tényleg könnyen elsajátítható szabályok miatt már a második menet is gördülékenyebben, évezhetőbben zajlik majd mindenki számára, mint a legelső. A játéktáblán minden színhez egy szimbólum is tartozik, mely a játékkártyákon is megjelenik. Ez sokaknak lehet, hogy fel sem tűnik majd, de azokban a családokban, baráti társaságokban, ahol vannak színtévesztő játékosok hatalmas segítséget fog jelenti, és egyenlő esélyeket teremt számukra is. Példaértékű ez a lépés minden társasjáték készítő számára. A grafikusnak kis apróság, a játékosnak hatalmas kincs.

 

Egy kicsit persze a szerencsén is múlik, hogy ki milyen kártyákat húzunk, hogyan tudunk építkezni, de mindig van lehetőség stratégiát váltani, tovább okoskodni, és javítani a baljósnak tűnő helyzeten. A játék remek szórakozást nyújt az egész család számára, és fiatalok baráti összejöveteleinek is nagy sztárja lehet.

 

 Rövid, összefoglaló játékismertető:

 

A játékot 2-5 játékos játszhatja.

 

Első lépésben még a játék előtt röviden ismerkedjünk meg a kártyákkal és a játéktáblával. A játéktáblán keresztülfutó útvonalak közül hármat különböztethetünk meg: a föld felettit, a föld alattit (alagutat) és a vízit (kompot). Láthatjuk emellett, hogy vannak olyan útvonalak, melyek színekkel és a színekhez tartozó formákkal vannak ellátva míg mások szimbólum nélküliek és szürkék. Az útvonalak ezen két tulajdonsága meghatározza, hogy milyen szabályok alapján, és hogy mely kártyákkal szerezhetőek meg. Most nézzük meg a játékkártyákat is. A kártyák két csoportra oszthatók: vannak a narancssárga hátoldalú, ticket feliratú útvonal kártyák és a kék hátoldalú vagon kártyák. Ha belelapozunk a vagon pakliba láthatjuk, hogy a táblán fellelhető összes szín jelével együtt megtalálható a kártyalapokon, és még egy plusz kártya fajta, amin egy mozdony képe van és jokerként használható a játék folyamán, mivel a mozdony kártyán miden a táblán használatos szín megtalálható. Az útvonal kártyák között találunk néhány olyat, melyen a térkép kékes színt kap, ezek lesznek a hosszú útvonalak, melyekre kicsit más szabályok fognak vonatkozni, ezért már most kiválogathatjuk őket.

 

Miután megvizsgáltuk a játék alkotóelemeit készítsük elő a játékot. Minden játékos válasszon magának egy színt. Az öt különböző vagonszínnek nincs köze a kártyákon szereplő színekhez, ezek csak az öt játékost hivatottak jelölni. Ez után keverjük meg a vagonok és mozdonyok pakliját, majd minden játékosnak osszunk belőle négyet, a maradék paklit tegyük félre, és a játéktábla mellett egy mindenki által jól látható helyre, fordítsunk fel a tetejéről öt lapot. Most keverjük meg az útvonalak paklit, amiből az előbb már kiválogattuk a hosszú útvonalakat, és osszunk minden játékosnak hármat. Ebből a három kártyából minimum kettőt meg kell tartani, ami azt jelenti, hogy a játékos vállalja az adott útvonal teljesítését, amiért plusz pontot kap a játék végén, ellenben ha nem teljesíti, pontlevonás jár érte. Ha valaki nagyon merész vagy egyszerűen jó útvonalakat húzott természetesen megtarthatja mind a három kártyát is. Egy útvonal teljesítése annyit jelent, hogy a kártyán szereplő két város közé egybefüggő útvonalat épít a vagonjaiból. Ha ez is megvan, kezdődhet a játék! Fontos, hogy a játék alatt egyetlen kezünkben lévő kártyánkat sem szabad megmutatnunk az ellenfeleinknek!

 

 

Minden játékos négy különböző lépés közül választhat, ha rákerül a sor. Ezek közül csak egyet lépést hajthat végre, de egy lépést kötelező végrehajtania.

 

A legegyszerűbb lépés ha új útvonalat húz.( A játék első körének kezdetén az útvonalak pakliba vissza kell keverni a hosszú útvonal kártyákat.) Ebben a lépésben a játékos három útvonal kártyát húz, melyek közül kötelező egyet megtartania. Ha szeretne, többet is megtarthat, azokat az útvonalakat, amiket nem akar megtartani, vissza keverjük a pakliba.

 

A második lépés, amit tehet a játékos, hogy két vagon kártyát húz. Vagon kártyát húzhat vakon a pakli tetejéről vagy a felfordított lapok közül. A felfordított lapok hiányát azonnal pótolni kell, tehát ha valaki húzott egyet a felfordított lapok közül, fordíthat egy új lapot a pakli tetejéről, majd ezt a lapot is felhúzhatja. Azonban csak egy lapot húzhat a játékos, ha a felfordított lapok közül mozdonyt (jokert) húz, illetve nem húzhatja fel frissen felfordított mozdonyt a, ha egy lapot már húzott a felfordított kártyák közül.

 

A játékos, ha rákerül a sor, építhet vasútállomást egy általa választott városban, ahol még nem épített más. Minden játékosnak három vasútállomás áll rendelkezésére. A játék folyamán mindet felépítheti, de a megmaradt állomásokért a játék végén darabonként négy plusz pont jár. Az állomás feladata, hogy egy a vasútállomásod városába befutó, általad választott, de más játékos által épített útvonalat használhasd. Ez arra lehet jó, hogy egy-egy útvonal kártyát akkor is teljesíteni tudj, ha valaki már elfoglalt egy két város között neked kellő útvonalat. Az első állomást egy vagon kártya eldobásával, a másodikat két egyforma, a harmadikat három egyforma vagon kártya eldobásával lehet megépíteni.

 

 

A játékos negyedik lehetősége, hogy valamilyen utat épít. A színnel jelölt utakat annyi a tábla által jelölt színű vagon kártya kijátszásával lehet megszerezni, ahány hasábból áll a megszerezni kívánt útvonal. Ha az áhított út szürke, jelöletlen hasábokból áll, a játékos bármilyen színű vagon csoporttal megépítheti az utat. Ez esetben annyi egyforma vagont kell kijátszania, ahány hasábból áll az út. Mozdony bármely esetben helyettesíthet vagont, ezt ne felejtsük el. A föld feletti utak építéséhez több szabály nem tartozik. Kompok az az vízi utak építése esetén ezek a szabályok annyival egészülnek ki, hogy az út megépítéséhez egy vagy több (az adott úton jelzett számú) mozdony felhasználása kötelező. Alagutak építése esetén a játékos akkor, amikor bejelenti építési terveit, nem tudja, hogy pontosan hány kártyát kell majd kijátszania, mivel egy alagút megszerzésekor a következő speciális szabályt kell alkalmazni: a kijátszandó kártyák mellé felfordítunk a húzópakli tetejéről három lapot, és az építkezőnek annyi plusz sorozatába illő kártyát kell kijátszania, ahány a felfordított három lap közül azonos az ő vagyon csoportjában szereplő vagonokkal. A joker itt is helyettesíti a vagonokat tehát ha mozdonyt csapunk fel a pakli tetejéről, akkor is plusz kártyát kell kézből kijátszani. Az építkezés folyamán mozdony bármikor kijátszható. Ha valaki esetleg csak mozdonyból épít alagutat, akkor a felcsapott kártyák közül egyezőnek csak a mozdony számít, és csak további mozdonyok kellő kijátszásával lehet tovább építkezni. Ha a játékos nem tud annyi vagont kijátszani, amennyi az alagút megépítéséhez szükséges, visszakapja a kártyáit, de több lépést nem hajthat végre. Minden megépített út után pontot kap a játékos a táblán szereplő táblázat által megadott módon.

 

A játékosok ezen négy lépés valamelyikének kijátszásával haladnak felváltva egészen a játék végéig, ami akkor következik be, ha valakinek a vagon készlete pont kettőre vagy az alá csökken.

 

A játék utolsó felvonása mikor a játékosok összeszámolják minden megszerzett pontjukat (utak, teljesített útvonalak, megmaradt vasútállomások), és levonják a mínusz pontokat (nem teljesített útvonalak). A játék végén a legtöbb pontot összegyűjtött játékos nyer.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Cikkek