Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
- 2 játékosnál a tolvaj 4 tárgyat visz el.
- 3 játékosnál a tolvajok fejenként 2 dolgot visznek el.
- 4 játékosnál a tolvajok fejenként 1 dolgot visznek el.
Mikor a családot játszó játékos elszámolt 10-ig, kinyitja a szemét és megvizsgálja mi hiányzik a tábláról. Megnevezi, melyik tábláról milyen tárgyak hiányoznak. Ha eltalálja, milyen tárgyat loptak el, megnyeri a tárgy zsetonját, melyet ezután maga elé tesz, felfordítva.
Játék vége:
A játék akkor ér véget, ha egy új kör elején nincs több olyan tárgy, amit a házban el lehetne helyezni. Az a játékos nyer aki a legtöbb pontot szerezte.
A játék kiválóan fejleszti a vizuális memóriát. Kisebb gyerekekkel is játszható, csak akkor kevesebb elemmel kell feltölteni a lakást.
Ötlet: barkóbát is játszhatunk a játékkal. Miután kitaláltuk, hogy mely tárgyak tűntek el, megpróbáljuk barkóbával kideríteni, hogy melyik rabló melyik tárgyat lopta el.
Játék tartalma:
- 4 db tábla (konyha, nappali, hálószoba, kert)
- 36 db tárgy korong (táblánkét 9)
- 1 db család korong
- 1 db zsák
Játék jellege: memóriakártya, memória játék
Tapikékoi társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
Kártyajátékok gyerekeknek
Djeco kártyajátékok
Djeco társasjátékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
figyelem fejlesztő játékok
Az összes Djeco játékot itt találod: Djeco játékok
Játékszabály
Tapikékoi játékszabály
Ajánlott életkor: 5-99
Játékosok száma: 2-4 fő
A játék tatalma: 4 tábla (konyha, nappali, hálószoba, kert), 36 tárgy zseton (táblánként 9), 1 család korong, 1 zsák.
Tolvaj! A család reggel arra ébred, hogy gazemberek különböző dolgokat loptak el a házukból. Kitalálod, mit vittek el?
A játék célja: Tapikékoi egy memóriajáték. Az egyik játékos minden körben a család szerepét játssza, míg a többiek tolvajok lesznek. Amíg a család alszik, a tolvajok egy vagy több dolgot ellopnak a táblákról.
A családot játszó játékosnak ki kell találni, mit vittek el.
A játék előkészülete:
A 4 táblát helyezd az asztal közepére úgy, hogy minden játékos jól lássa!
A tárgy zsetonokat tedd a zsákba! Húzz 12 zsetont, és oszd szét őket a táblákon! Mindegyik tárgy egy meghatározott táblához tartozik; ahhoz, amelyiknek a kerete ugyanolyan színű, mint a zseton.
FONTOS: A játék kezdete előtt érdemes együtt átnézni az összes tárgy zsetont és megegyezni abban, mit is ábrázolnak.
A játék menete:
Az első körben a legidősebb játékos játssza a családot, majd a szerep ezt követően az óramutató járásával megegyező irányba száll tovább.
A játékos maga elé rakja a család család korongot.
Este van. A családot játszó játékos becsukja a szemét és hangosan elszámol 10- ig. Ezalatt a többi játékos ellopja a tárgyakat a házból. Az ellopott tárgyakat a kezükbe rejtik.
• 2 játékosnál: a tolvaj 4 dolgot visz el.
• 3 játékosnál: a tolvajok fejenként 2 dolgot visznek el.
• 4 játékosnál: a tolvajok fejenként 1 dolgot visznek el.
Mikor a családot játszó játékos elszámolt 10-ig, kinyitja a szemét és megvizsgálja a lakást.
Megnevezi, melyik tábláról milyen tárgyak hiányoznak.
Ha eltalálja, milyen tárgyat loptak el, megnyeri a tárgy zsetonját, melyet ezután maga elé tesz, felfordítva.
Ezután folytatja a ház átvizsgálását. A körnek vége van, ha a családot játszó játékos:
- visszaszerezte az összes ellopott tárgyat,
- hibázik (olyan tárgyat nevez meg, melyet nem loptak el, vagy rossz táblát nevez meg az ellopott tárgy helyeként),
- abbahagyja a keresést, mert úgy emlékszik, több dolog nem tűnt el.
A kör végén azok a „tolvajok”, akiknek a kezükben maradt zseton, megnyerik azt és maguk elé teszik, felfordítva.
Ezután új játékos játssza a családot. Húz 4 új zsetont a zsákból, majd a megfelelő táblákra helyezi őket. Magához veszi a család korongot, és egy új kör kezdődik.
FONTOS: Hogy könnyebb legyen megjegyezni a zsetonokat, érdemes a táblákon a helyükre tenni őket, mintha bútorok lennének.
A játék vége: A játék akkor ér véget, ha egy új kör elején nincs több olyan tárgy, amit a házban el lehetne helyezni. Az a játékos nyer, aki a legtöbb tárgyat szerezte.
Haladó változat: „Össze-vissza ház!”
A tárgy zsetonok bármelyik táblára lerakhatók, színtől függetlenül.