Múzsa társajáték NFT
ÁTMENETILEG NEM KAPHATÓ!
Kifutás dátuma:
2021-02-03
|
Leírás
Múzsa társasjátékban az lesz a feladatod, hogy rávezesd a csapatodat, hogy kitalálják a hat kártya közül, hogy melyik volt a feladvány!
A játék különlegessége az a mód, ahogyan rá kell vezetni a játékostársakat egy adott kártya kitalálására. Ehhez kapsz egy másik kártyát, amin leírják a lehetőségeket: egy hárombetűs szóval, egy könyv címével, vagy énekelhetsz egy dalt, vagy a könyököddel rajzolhatsz, netalántán egy táncmozdulattal kell rávezetned a másik játékost a kártya kitalálására.
Az év legjobb party játéka, ne hagyd otthon, ha buliba mész! De családi társasjátéknak is kiváló!
A Múzsa partijátékban a feladat tehát az, hogy a „múzsa” egy vicces kifejezésmódot használva juttassa el csapatát vagy játékostársát egy adott kártyához, a feladványhoz. Csakhogy a múzsának hat potenciális kép közül kell rávezetnie a saját csapatát a kiválasztott mesterműre (sugallnia a megoldást), de a másik hat kártyát nem látja előre.
4 fő alatt, tehát 2-3 játékossal játszva kooperatív a játékmód, tehát vagy együtt nyerünk, vagy együtt vesztünk.
A játékot 2017-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb partijáték kategóriában.
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
kooperatív játékok
Vicces játékok
Kipróbáltuk, teszteltük, vélemény itt...
Mielőtt a véleményünket és a játékkal kapcsolatos élményeinket megosztanánk veletek, ismertetnénk röviden a játékszabályt.
A Múzsa egy könnyed partijáték, melyben utalással vezetjük rá csapattársunkat az igazi remekművek megtalálására.
A doboz 84 remekműkártyát és 50 ihletkártyát valamint egy játékszabályt tartalmaz, mely játékosszámtól függően változik, és 2-12 játékosnak ad lehetőséget a szórakozásra.
Négynél több játékos esetén csapatokat kell alkotni. A kezdő csapat kiválasztja, hogy ki legyen közülük a Múzsa ebben a körben. Ezt követően a tőlük balra ülő csapat húz hat remekműkártyát és kettő ihletkártyát, majd mindkét fajtából egyet-egyet kiválaszt és odaaad a Múzsának, ügyelve, hogy senki más ne láthassa ezt a két lapot.
A Múzsa megnézi a lapokat, és felfedi az ihletkártyát, majd a társainak utalást tesz a remekműkártyára az ihletkártyán meghatározott módon. Ezután a remekműkártya visszakerül az előbb kihúzott 5 lap közé. Az ellenfélcsapat összekeveri ezt a hat lapot, majd felfedi a Múzsa csapattársai előtt a hat kártyát. Most rajtuk a sor, hogy kitalálják, hogy a Múzsa mely kártyára utalhatott az ihletkártyán megadott módon.
Amennyiben sikerül kitalálniuk, úgy megkapják az ihletkártyán jelölt pontszámot. Ezután a másik csapat választ maga közül múzsát, rajtuk van a sor.
Az a csapat nyer, aki először összegyűjt 12 pontot.
Négy főnél kevesebb játékban mind egy csapatba tartozunk és a közös célunk elérni a 12 pontot. Kiválasztjuk, hogy ki legyen először a Múzsa. Minden más ugyanúgy folytatódik, mint a nagylétszámú játéknál.
Szeretnénk egy kis ízelítőt adni nektek a játékról a szabályismertetésen kívül.
Annyi biztos, hogy mindannyiunkat magával ragadott a játék akár hárman, akár sokan voltunk. Örültünk, hogy nem veszített a Múzsa az élvezeti értékéből kevesebb játékos esetén sem.
Az első játéknál eszembe jutott az Activity és a Dixit is. Nyomokban tartalmazza ezt a két játékot a Múzsa.
A remekműkártyák gyönyörűek, néha ellentmondóak.
Az ihletkártyák pedig ötletesek és változatosak. Pár példát említenék:
„Nevezz meg egy élő vagy halott valós személyt!”
„Mondj egy számot!”
„Mutass egy arckifejezést!”
„Rajzolj a könyököddel az asztalra!”
„Táncolj!”
„Dúdolj egy dallamot!”
A játék alapvetően nem szerencsefüggő, mert inkább a jó aszszociációs készség és a jó lényeglátás dönti el, hogy ki nyer. De van némi szerepe Fortunának is, aki nem kímélt a legutóbbi játék alkalmával.
Az én csapatomon volt a sor és én voltam a múzsa a körben.
Megkaptam a 6 remekműkártyából az egyiket és az ihletkártyát, melyen ez állt:
„Mondj egy valós, elemmel működő tárgyat!” A másik kártyán egy nagyszakállú alak volt a képen, aki valamit szerelgetett.
A szó, amit hallottak tőlem a csapattársaim a SZAKÁLLVÁGÓ volt. Biztos voltam a dolgomban. Igen ám, de amikor a másik csapat ezek után visszavette a szakállas ember kártyát és összekeverte az általam ismeretlen 5 lappal és felfordítva a társaim elé tette, akkor már nem voltam olyan biztos a sikerben. A hat lap közül hármon szakállas emberek voltak, de valahogy kitalálták a társaim, hogy én melyikről mondtam a szakállvágót, és megkaptuk a 4 pontunkat.
Itt van a szerencsefaktor elrejtve a játékban, és ettől ilyen tökéletes a Múzsa.
Annyira magával ragadott bennünket a játék, hogy észre sem vettük, hogy elértük a 12 pontot.
Az egyik kedvencünk lett azóta.
A gyártó 10 éves kortól ajánlja a játékot, de szerintünk 8 éves kortól be lehet vonni a gyermekeket. Kivehetjük az ihletkártyák közül a nehezebbeket, azokat, amik elvontabb gondolkodást igényelnek, így könnyíthetünk a játékon. Gyerekek esetében jól fejleszthető a játékkal az asszociációs készség, a lényeglátás, a kreatív problémamegoldóképesség.
Élvezetes időtöltés lehet családoknak, baráti társaságoknak vidám összejövetelek alkalmával, de szerintünk gyerektársaságok szórakozásához is kiváló társasjáték.
A kártyákat használhatjuk a Dixit társasjátékhoz és játszhatunk velük Last letter – Utolsó betű szólánc játékot is.
Próbáljátok ki ha tehetitek, nem fogtok csalódni!
Vélemények







