Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Amennyiben folytatod a böngészést a weboldalon, úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. További információk az Adatkezelési Tájékoztatónkban

Termékek

 Webáruház: 06-20-433-7841    Bolt: 06-20-263-3836

Menekülős játék a börtönből - Adventure Game 2: A börtön (PI)

Kattints a képre több képhez
Ár:
6.890 Ft
Elérhetőség: Készleten, 1-2 munkanap
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Életkor: 12 éves kortól, 1-4 játékos
Gyártó, a gyártó összes játékainak megtekintéséhez kattints a képre:

Adventure Game: A börtön egy szabadulós kooperatív társas, melyben a játékosoknak helyszíneket kell felfedezniük, majd különböző szereplőkkel kell beszélgetniük nyomok után kutatva, hogy az idő lejárta előtt kiszabaduljanak a börtön falai közül.

Leírás

Menekülős, kijutós játék - Adventure Game: A börtön

Többször is lejátszható szabadulószoba játék otthonra!

Egy sötét börtönben ébredtek. A kijutás lehetetlennek tűnik, már csak azért is,mert egyikőtök sem emlékszik, hogyan kerültetek ide. A számítógépes kalandjátékok menetéhez hasonló módon helyszíneket fedeztek fel, tárgyakat kombináltok, nyomok után kutattok, különböző szereplőkkel beszélgettek. Lépésről lépésre tárul fel a történet cselekménye, miközben a szökést tervezitek. Semmi se kerülje el a figyelmeteket! Minden perc izgalmas!

Fontos, hogy miután kinyitottuk a dobozt, ne nézegessünk, olvasgassunk semmit, csak a szabálykönyvet.

Mindenki választ egy karaktert, és megkapja a hozzá tartozó figurát. Kivesszük az A jelű termet és lerakjuk képpel felfelé. Innen indulunk. Mellé rakjuk képpel lefelé a 83 darab számozott kalandkártyát, kezdve a 10-essel. Ne keverjünk össze semmit semmivel! Amellé kerül az "A" és "E" jelzésű kártyák sora külön-külön. 2 játékos esetén 6 életerő jár, 3-nál 4-et és 4 játékosnál 3. Minden, amit nem kellett felhasználni, azt a dobozba tesszük. Egyedül játszós változatban is 2 játékost irányítunk. 

A játék során 2 akciót hajthatunk végre sorban: 1) mozgás és 2) akciózás. A mozgás azt jelenti, hogy az adott szoba egyik részéből a másikba mehetünk vizsgálódni, vagy egy másik terembe mehetünk. Az akciózás pedig azt jelenti, hogy vizsgálódhatunk. Ez a jó része! Minden tárgynak vagy terem résznek van egy 3 számjegyű kódja. Ezt vagy kinézzük a leírásból, vagy beütjük az applikációba, ami elmondja, mi a helyzet. A Kosmos honlapján elérhető hozzá applikáció sajnos csak angol és német nyelven. Ettől függetlenül nagyon jó, mert megkönnyíti a játékot, hogy nem kell folyton keresgélni a leírásban. 

A Börtön alapvetően nem logikai rejtvényfejtős játék, inkább az együtt kiszabadulás élmény az erősebb. Találkozunk ugyan tárgyak kombinálásával, de nem olyan mértékben mint az Exit sorozatban. A játékot 12 éven felülieknek ajánlják és a 3x90 perc a valós játékidő.


A játék különböző módokon érhet véget függően attól, hogy mit fedeztünk fel vagy épp mit nem. Pontokat lehet gyűjteni fejezetenként, de a legfontosabb, hogy az életerő pontjainkra figyeljünk nagyon. Elvileg nem halhatunk meg, de egy rosszul sikerült felfedezéssel simán lenullázhatjuk magunkat.
Kismértű doboza miatt bárhová vihetjük, viszont helyigénye közepesen nagy. 

Remek kooperatív játék, izgalmas, változatos. Kár lenne kihagyni az élményt.

Játék tartalma:

  • 109 kártya
  • 18 helyszínkártya
  • 4 karakterfigura
  • 1 kalandok könyve
  • 2 műanyag tasak
  • 1 Játékszabály

Az összes szabadulószoba társasjáték megtekintéséhez kattints ide: Szabadulós játékok

Ajánlott: 12 éves kortól
Játékosok száma: 1-4 fő
Játékidő: 3 x 90 perc

Adventure Games A Börtön társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!

Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:

Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
logikai játékok
Szabadulós játékok
kooperatív játékok
Úti,utazó játékok
Nyomozós játékok

Youtube videók

Játékszabály

Adventure Games A Börtön játékszabály

Kalandjáték 1-4 játékos számára, 12 éves kortól
Ez egy kooperatív játék, melyben közösen próbáltok kijutni egy várbörtönből.
Három nagy fejezetben élitek át a történetet – amelynek szereplői is vagytok.
A fejezetek végigjátszása egyenként mintegy 90 percig tart.
A játékot bármikor, vagy akár a fejezetek végén elmenthetitek (ld. a 7. oldalon). Így ha felfüggesztitek a játékot, ugyanott folytathatjátok a következő alkalommal.
Természetesen végigjátszhatjátok egyetlen menetben is.

Fontos! Semmilyen kelléket ne nézzetek meg a játék megkezdése előtt! Nem
szabad sem a könyvet átlapozni, sem a kalandkártyákat nézegetni. Várjátok meg, amíg a játék erre felszólít!

A játék kellékei

  • 4 karakterkártya
  • 18 helyszínkártya
  • 12 egészségkártya
  • 2 körindító kártya (A kör menete)
  • 1 Kalandok könyve
  • 4 karakterfigura
  • 2 műanyag tasak
  • 83 kalandkártya (10-92)
  • 3 küldetéskártya (A1–A3)
  • 5 zárókártya (E1–E5)

Előkészületek
A helyszínkártyákat, a kalandkártyákat, a küldetéskártyákat és a zárókártyákat helyezzétek az asztalra külön-külön, lefordított paklikban.
A Kalandok könyvét készítsétek ki az asztalra.
Ellenőrizzétek, hogy a helyszínkártyák és a kalandkártyák betű- illetve szám szerinti sorrendben vannak-e. 
Húzzátok fel az A helyszínkártyát a pakliból és helyezzétek képpel felfelé az asztal közepére. Hagyjatok elég helyet a kártya körül további helyszínek számára!
A többi helyszínkártyát lefordított pakliban helyezzétek készenlétbe. A 83 számozott kalandkártyából képezzetek egy paklit, majd lefordítva helyezzétek azt a helyszínkártyapakli mellé. A kártyák hátlapja mindkét pakliban számokkal vagy betűkkel van jelölve azért, hogy egy bizonyos kártya keresésekor véletlenül se lássatok bele a történetbe.

Most még ne nézzétek meg egyik kártya képes oldalát sem!

Előkészületek 2-4 játékos esetén
Minden játékos választ egy karaktert, majd magához veszi az ahhoz tartozó karakterkártyát és a megfelelő színű figurát. Az egészségkártyákból a következők szerint kapnak a játékosok, majd azokat a színes oldalukkal felfelé maguk elé teszik:
4 játékos esetén 3 egészségkártya
3 játékos esetén 4 egészségkártya
2 játékos esetén 6 egészségkártya.
A körindító kártyákat helyezzétek az asztal közepére, mindenki által látható helyre.
A nem használt karakterekhez tartozó kártyákat és figurákat tegyétek vissza a dobozba.

Egyszemélyes játék előkészületei
A játék egyedül is játszható. Ebben az esetben a játékos két (vagy több) karaktert irányít egyszerre, melyeket szabadon választhat.

Általános tudnivalók

• Ez egy kooperatív játék. Együtt beszélitek meg, mi legyen a következő lépés, milyen tárgyakat kombináljatok, milyen mezőket fedezzetek fel.
• Minden fejezet után és a játék végén értékelésre kerül sor. Az elért eredmény azonban nem befolyásolja a történet kimenetelét.
• Fontos! Legyen kéznél papír és toll, érdemes jegyzetelni! Például: hol nem jártatok még, milyen elkötetlen szálak maradtak, hová akartok menni, mit kellene kipróbálni.
Ez különösen akkor hasznos, ha elmentitek a játékot és máskor folytatjátok.
• Ha elakadtok, nézzétek meg a súgót a 10-14. oldalon! Keressétek meg az adott kalandkártya vagy mező számát. Ott megtaláljátok, hogy mi a teendő, mire van szükség a továbblépéshez. A súgó használatáért nem jár büntetőpont!
• A szövegeket mindig hangosan olvassátok fel.
• Ha egy kártyán vagy a könyvben olyan információ olvasható, amely ellentmond a szabálykönyvnek, mindig a kártya, illetve a Kalandok könyve szövege a mérvadó.

A játék menete
Az kezdi a játékot, aki legutoljára látott fantasy filmet vagy olvasott fantasy regényt.
A csapat minden tagja elvégzi a következő fázisokat a saját körében:
1) Karakter mozgatása
2) Egy akció végrehajtása
Bármikor a kör folyamán: kalandkártyák megosztása.
Ezután az óramutató járása szerint következő játékos kerül sorra.

1) Lépés a karakterrel
A karakterfiguráddal tetszőleges mezőre léphetsz a már elérhető helyszíneken.
A lépés hossza nincs korlátozva. Az egyetlen feltétel, hogy a helyszín meg legyen nyitva, azaz képpel felfelé az asztalon legyen.
Újabb helyszínek megnyitására a könyv ad majd utasítást.
Ne tedd a karakterfigurát közvetlenül a mezőszámokra, hanem a szám mellé.

2) Egy akció végrehajtása
A körödben hajts végre egyet az alábbi akciók közül:
a) Fedezz fel egy számozott mezőt, VAGY
b) Kombinálj (rendelj egymáshoz) két kalandkártyát, VAGY
c) Kombinálj egy kalandkártyát egy mezővel.

a) Számozott mező felfedezése
Minden helyszínen több mező van, amely felfedezésre vár. Minden ilyen mezőt egy háromjegyű szám jelez.
Ez a mezőszám. 

Azt a mezőt, amelynél a karaktered áll, felfedezheted. Olvasd fel hangosan a könyvből azt a részt, amely a mezőnek megfelelő háromjegyű szám mellett található. Ezzel információhoz juthattok, megtudtok egy további részletet a történetből, vagy újabb kalandkártyákat vehettek fel.
Megjegyzés: Előfordul, hogy egy-egy helyszínre vissza kell térnetek, mert ott új információ vár, vagy új kártyák érhetők el.

A kártyákra vonatkozó szabályok
Egyes bejegyzések kalandkártyák húzására vagy eldobására utasítanak. Teendők, ha az alábbiakra szólít fel egy bejegyzés:
• Húzz egy vagy több kalandkártyát a kalandkártya pakliból: vedd fel a kártyákat és tedd magad elé képpel felfelé – hacsak az utasítás mást nem mond. Ezzel a kártyák bekerülnek a tárgykészletedbe.
• Helyezz vissza egy kalandkártyát a pakliba: tedd a kártyát lefordítva a pakliba, az eredeti helyére.
• Tegyél vissza egy vagy több kalandkártyát a dobozba: rakd vissza a kártyá(ka)t a dobozba; ezeknek nem lesz már szerepe a játékban. Mindegy, hogy épp kinél és hol van az adott kártya.

Megjegyzés: Előfordulhat, hogy olyan kártya felhúzására kapsz utasítást, amely már ott van egy játékosnál. Az ilyen instrukció nyilvánvalóan érvénytelen.
Az is megtörténhet, hogy olyan kártya visszatételére szólít fel egy bejegyzés, amely már kikerült a játékból. Az ilyen instrukció is érvénytelen. A játékból eltávolított kártyák a továbbiakban már nem kerülnek vissza. A többi esetben is úgy kövesd az utasításokat, ahogy az lehetséges.

b) Két kalandkártya kombinálása
Egyes mezőkön kalandkártyákat vehetsz fel. Ezeket a játék során egymáshoz rendelheted, azaz kombinálhatod (és kombinálnod kell) bizonyos más kalandkártyákkal vagy mezőkkel. Lesz olyan eset, amikor egyértelmű az összerendelés — és olyan is, amikor nem. Két kalandkártya kombinálásakor nincs jelentősége annak, hogy épp melyik mezőn tartózkodsz.

c) Kalandkártya és mező kombinálása
Ahhoz, hogy egy kalandkártyát és egy mezőt egymáshoz rendelj, az adott mezőn kell állnod.

A kombinálás menete
Egy kalandkártya kombinálása egy másik kártyával vagy egy mezővel azt jelenti, hogy azok sorszámát egymás mellé állítod, így egy összevont számot kapsz. Nézd meg a számokat: a kalandkártyák bal felső sarkában egy kétjegyű szám látható, míg a mezőket háromjegyű szám jelöli. Az összevonás a két szám közül az alacsonyabbal kezdődik, utána következik a nagyobb szám. Így a  kombináció négy- vagy ötjegyű szám lesz (ld. az alábbi példát). Ezután keresd meg a könyvben a kapott számmal jelzett bejegyzést és olvasd fel hangosan!

Fontos! A játék mindig közli, ha egy kártyát vissza kell tenni a dobozba.
Amíg ilyen utasítás nincs, tartsd meg a kalandkártyákat! Ha a kapott számkombináció nem szerepel a könyvben, az azt jelenti, hogy az
adott kártyák nem kombinálhatók egymással vagy az adott akcióhellyel.
Próbálj ki egy másik kombinációt!
Kalandkártya soha nem kombinálható karakterkártyával. Egyes kalandkártyák többször is kombinálhatók, más-más kalandkártyákkal vagy mezőkkel.
Ha egy adott kombinációhoz nem tartozik bejegyzés, lépj tovább a következő fázisra.
További akciókat már csak a következő körben tehetsz.

Kártyák megosztása 

A körödben bármikor, bármennyi kártyát megoszthatsz a többiekkel. (Mintha elszaladnál valakihez, hogy átadj egy tárgyat).

Egészség
A játék elején minden játékos meghatározott számú egészségkártyát kap:
4 játékos esetén 3 egészségkártya 1 Gesundheit
1 Gesundheit 3 játékos esetén 4 egészségkártya 1 Egészségpont
2 játékos esetén 6 egészségkártya.

A játék során előfordul, hogy egészségpontokat veszítesz. Minden egészségpont elvesztésekor meg kell fordítanod egy egészségkártyát, hogy a szürke oldala nézzen felfelé.

Ha olyankor veszítesz egészségpontot, amikor az összes kártyád a szürke oldalára van fordítva, az egyik kártyát vissza kell tenned a dobozba. Ezt a kártyát már nem kapod vissza a játék során. Az utolsó egészségkártya azonban nem veszíthető el!
Ha már csak egy egészségkártyád maradt és az is a szürke oldalával néz felfelé, a tőled balra ülő játékos lesz az, aki helyetted elveszít egy egészségpontot. Mintha az ő karaktere a saját testével védené meg a te karakteredet a veszedelemtől.

A játék során lehetőség adódik a gyógyulásra is. Ilyenkor a lefordított egészségkártyát visszafordíthatod a színére. A dobozba visszatett egészségkártyák már nem gyógyíthatók.

A játékállás mentése
A játék mentésekor készítsetek fotót az aktuális játékállásról és a nálatok levő kalandkártyákról. Természetesen papírra is lerajzolhatjátok fotó helyett. Feltétlenül írjátok fel minden játékos aktuális egészségi állapotát is és azt, hogy hol állnak a figuráitok! Jegyezzétek fel a még nyitott szálakat, például hogy milyen kártyákat akartok kombinálni, milyen helyszíneket terveztek felfedezni. Ez lehetővé teszi, hogy ott folytassátok a játékot, ahol abbahagytátok. Ezután az összes felfedett helyszínt, a megszerzett kaland- és karakterkártyákat tegyétek bele egy tasakba, a még fel nem húzott helyszín- és kalandkártyákat pedig egy másik tasakba. A játékból eltávolított helyszín- és kalandkártyák maradjanak továbbra is a dobozban. Amikor legközelebb folytatjátok a játékot, a képek/jegyzetek alapján rendezzétek el a helyszín és kalandkártyákat, majd tegyétek a figurákat a megfelelő mezőkhöz.

A játék vége
A játék három fejezetből áll. A történet végét a harmadik fejezet befejezésekor tudjátok meg. Ezután következik az értékelés. A szabálykönyv 15. oldalán ellenőrizhetitek, milyen eredményt értetek el. Nem jó ötlet előre megnézni az értékelést; jobb, ha azonnal nekikezdtek a játéknak!
Itt ugyanis nem is az értékelés eredménye a fontos, hanem a játékélmény: a felfedezés, a történet menetének befolyásolása!

A játék indítása
Most már mindent tudtok, kezdhetitek a játékot. Helyezzétek a karakterfigurákat az A jelű helyszínre és olvassátok fel a könyv 5. oldalán a 100. bejegyzést!

Értékelés
Az alábbi táblázatból kiderül, mennyire voltatok eredményesek!
0-9 pont: Hmm... Szerencsétek volt, hogy élve megúsztátok! De azért gratulálunk!
10-19 pont: Hősies tetteitekre emlékezni fog az utókor. Legalábbis pár hétig... Szép munka volt!
20-29 pont: Nem is rossz! Bátran szembeszálltatok a veszélyekkel, sőt még némi kincset is sikerült megkaparintani! Ez igen!
30-39 pont: Elismerésre méltó teljesítmény! Harcoltatok, csapdákat védtetek ki, megoldottátok a rejtvényeket, megmentettétek a birodalmat. Fantasztikus eredmény!
40-49 pont: Lenyűgöző! Bebizonyítottátok, hogy igazi hősök vagytok, megszabadultatok a sötét múlt árnyékától! Az egész birodalom hálás nektek. Kitűnő eredmény! 
50 pont fölött: Zseniális! A kaland legavatottabb mesterei vagytok! Tetteitek soha nem merülnek feledésbe. A hálás utókor szobrot emel nektek, neveteket hősi énekekbe foglalja.
A születendő gyermekeket rólatok nevezik el. Gratulálunk!

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Kapcsolódó termékek