A Smart Games gyártócég egyik „gyöngyszeme” az IQ Puzzler játék. Egyszerű, mégis nagyszerű!...Vagy nem is olyan egyszerű? Tény, hogy ez a játék is azok közé a fejlesztőjátékok közé sorolható, amelyekre először azt hisszük, hogy nem jelentenek nagy kihívást, aztán rájövünk, hogy számos részképesség területet fejleszthetünk használatukkal.
Bár az IQ Puzzler egy hagyományos kirakójátéknak tűnik, még sem „csak” erről van szó. A doboz 2 D-s és 3 D-s logikai feladványokat tartalmaz, különböző nehézségi szintekkel biztosítva az agytekervények folyamatos megdolgoztatását. Mindkét esetben 12 db, színes, változatos formájú elemet kell elhelyezni a tálcán az utasításnak megfelelően. Ha a síkbeli feladványok megoldása már nem okoz gondot, akkor folytathatjuk a játékot a térbeli minták kirakásával.
A 2 D-s verzió során a feladatban jelölt módon kell felhelyezni a tálcára az elemeket. Miután az összes formának megtaláltuk a helyét, a szabadon maradt mezőket kell kiegészíteni a többi elemmel olyan módon, hogy minden egyes darab felkerüljön a tálcára, s közben arra is figyelni kell, hogy ne lógjanak ki a megengedett helyükről. A játék -többek között- fejleszti a megfigyelő képességet és a logikus gondolkodást.
3 D-s feladványaink megoldásakor egy térbeli piramist kell felépítenünk, a 2 D-s verzió során megszokott módon. Ez esetben a különböző elemek térbeli forgatásával kell a fennmaradó helyeket feltölteni. A térlátás fejlesztésére rendkívül jó lehetőséget biztosít ez a feladattípus!
Akár az előbbi, vagy az utóbbi verzió szerint játsszuk a játékot, mindkét esetben fejlődik a figyelem-koncentráció, a feladattudat, az önellenőrzés készsége, valamint a logikai gondolkodás, a vizuális- és kombinációs készség. A gyerekek egy olyan feladatszituációba kerülnek, amely készteti őket a minél precízebb, körültekintőbb megoldásra, s így a problémamegoldó készségük is fejlődik. Mindkét agyfélteket azonos módon fejleszthetjük, ha megkérjük a gyermeket, hogy egyszer egyik, máskor másik kézzel „dolgozzon” (ezzel nem mellesleg a finommanipulációt is fejlesztjük, hiszen az ügyetlenebbik kezét is használnia kell).
Nem lehet hamar vagy könnyen megunni a játékot; ezt garantálja a kezdőtől a profi szintig egyre nehezedő, 101 db feladvány. A 6 éves kortól ajánlott játék könnyen tárolható. A színes, egymáshoz kapcsolt gyöngyök a megfelelő módon elhelyezve mind elférnek a fekete dobozban, így utazáskor nem kell azon gondolkodni, hogy melyik bőröndben fér el, hiszen egy kisebb kézipoggyászban is szállítható. Éppen ezért, ha gyerkőcünk elkísér minket, amikor ügyet kell intéznünk (legyen szó bármilyen helyről, ahol várakoznunk kell), hasznos időtöltésre, gondolkodásra, nem pedig unalmas percek visszaszámlálására késztetjük őket. S bár azt gondolhatjuk, hogy ez a játék inkább a fiúkat köti le, a lányok is nagy élvezettel vetik bele magukat a feladványok megoldásába!
Nyomtatható szudoku logikai játékok >>>
Nyomtatható gyakorló feladatok 2. osztály >>>
Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, kövess minket itt is: