Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Kuflik és az esőtánc társasjáték
Az eső csak zuhog és zuhog az elhagyatott réten, lassan tóvá duzzad és hamarosan befolyik a kufliüregbe is! Csak akkor menthetitek meg a kuflikupacot, ha eljárjátok az esőűző táncot.
Keressétek meg a megfelelő tánclépéseket, és aztán táncra fel, hadd süssön a nap az elhagyatott rét felett! Közösen kell összeraknotok a koreográfiát és eljárnotok az esőtáncot.
A játék változatosságát a különböző tánclapkák adják.
- Ha csak az egyik lapkán van táncmozdulat
- Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) nyilas lény van. Ebben az esetben egy kis nehezítés is van. A nyíl irányába el kell tolnunk a sort vagy oszlopot.
- Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) repülő lény van- ilyenkor a repülő lényt cseréljük ki egy másik lapkával, de tehetjük üres helyre is.
- Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) alvó lény van- ilyenkor nem történik semmi, óvatosan fordítsátok vissza, hadd aludjon!
- Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) csepp van – minden felfordított csepplapka után kerek esőcsepp leesik a felhőről a kupacra. ennek nem örültök.
- Ha mind a hét esőcsepp leesett, mielőtt a játékosok összes színes korongja elfogyott volna, akkor vesztettünk.
- Ha megszereztétek az összes esőtánclapkát, akkor nyertetek. Járjátok el közösen a teljes esőtáncot!
A játék segítségével fejleszthető a memória, a figyelem, a mozgáskoordináció, a ritmusérzék, a sorrendiség, a szociális érzék.
- összeépíthető kuflikupac
- 45 memórialapka
- 7 esőcsepp
- 12 színes fakorong
Ajánlott: 3 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 fő
Játékidő: kb. 20 perc
Kuflik és az esőtánc társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Kooperatív játékok
Iskola előkészítő játékok
Játékok 3-5 éves gyerekeknek
Játékok 5-8 éveseknek
Játékszabály
Kuflik és az esőtánc társasjáték játékszabály
Kooperatív családi játék 3 éves kortól, 2-6 játékosnak
A játék tartalma
- Összeépíthető kuflikupac
- 7 kör alakú esőcsepp
- 12 színes fakorong (3 kék, 3 sárga, 3 zöld, 3 piros)
- 45 memórialapka:
- 5 esőcsepp
- 4 nyilas lény
- 2 repülő lény
- 2 alvó lény
- 32 színes tánclapka (8 kék, 8 sárga, 8 zöld, 8 piros)
A játék célja
Az eső csak zuhog és zuhog az elhagyatott réten, lassan tóvá duzzad, és hamarosan befolyik a kufliüregekbe is! Csak akkor menthetitek meg a kuflikupacot, ha eljárjátok az esőűző táncot. Keressétek meg a megfelelő tánclépéseket, és aztán táncra fel, hadd süssön a nap az elhagyatott rét felett!
Előkészületek:
1. Építsétek meg a kuflikupacot
2. Tegyétek az esőcseppeket a kuflikupac tetejére
3. Válogassátok ki a „JÁTÉKVARIÁCIÓK’’ táblázat szerint!
JÁTÉKVARIÁCIÓK
kezdő szint: esőtánclapkákból- 3 kék 3 sárga 3 zöld 3 piros, cseppekből 3 darab, lény-lapok közül- 2 alvó, 2 repülő, 1 nyilas lap.
haladó szint: esőtánclapkákból- 3 kék 3 sárga 3 zöld 3 piros, cseppekből 4 darab, lény-lapok közül- 2 repülő 2 nyilas lap.
profi szint: esőtánclapkákból- 3 kék 3 sárga 3 zöld 3 piros, cseppekből 5 darab, lény-lapok közül- 3 nyilas lap
meglepetés: esőtánclapkákból- 3 kék 3 sárga 3 zöld 3 piros, cseppekből 4 darab, lény-lapok közül- 4 véletlenszerűen húzott (Az összes alvó, repülő és nyilas lényt lefordítva keverjétek össze, és véletlenszerűen 4-et húzzatok belőlük. Csak a játék során derül majd ki, melyek voltak azok.)
legkisebbek: esőtánclapkákból- 4 kék 4 sárga 4 zöld 4 piros, cseppekből 3 darab, lény-lapok közül- 1 alvó
4. Egymásra rakott színes fakorongok
Csukott szemmel húzzatok a játék dobozából! 2-3 játékos esetén fejenként 3-at, 4-6 játékos esetén 2-t!
A JÁTÉK MENETE
FIGYELEM! 3 játékossal a játék kicsit más! A módosított szabályt az 9. oldalon találjátok!
Ebben a játékban együtt kell nyernetek! A játék során két egymást követő játékos mindig egyszerre fordít, és együtt kell megtalálniuk a legfelső korongjaikkal azonos színű tánclapkákat.
Akkor kezdjétek is el a játékot!
Az első és a második játékos egyszerre felfordít egy-egy memórialapkát.
I. Ha mindkét felfordított lapkán táncmozdulat van, és a lapkák színe egyezik a játékosok előtt legfelül lévő korongok színével (mindegy, hogy melyikük fordította a színt, a lényeg: mindkét korongnak megfelelő színű lapka legyen felfordítva!), akkor SIKERÜLT megszerezni az tánclapkákat! Csak így tudtok tánclapkát szerezni, másképp nem!
Példa: Anna előtt egy piros korong van felül, Máté előtt egy sárga, és Anna felfordít egy sárga lapot, Máté meg egy pirosat.
Nagyon örülnek, mert sikerült megszerezniük a két felfordított tánclapkát)
Az első játékos helyezze a korongjának megfelelő lapkát képpel felfelé a kupac mellé, tegye rá a fakorongját, és mutassa be a lapkán látható mozdulatot. Ezután a második játékos is tegye ugyanezt, és mutassa be az általa talált táncmozdulatot.
II. Minden más esetben a játékosok nem szereznek tánclapkát.
Ezek az esetek az alábbiak:
1. Ha mindkét lapkán táncmozdulat van, de nem megfelelő színben (vagy csak az egyik játékosnak megfelelő színben), akkor jegyezzétek meg jól a lapkákat, és fordítsátok vissza őket.
2. Ha csak az egyik lapkán van táncmozdulat, akkor sem vehetitek fel, hiába egyezik az egyik játékos felső korongjának a színével.
3. Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) nyilas lény van, akkor toljátok el a sort vagy oszlopot arrafelé, amerre a felfordítás után a nyíl mutat. Ha vannak üres helyek a sorban vagy oszlopban, akkor azok is tolódnak, mintha lenne ott is kártya. A sor vagy oszlop utolsó lapját helyezzétek át a sor vagy oszlop elejére.
4. Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) repülő lény van, akkor kicseréljük egy tetszőleges lefordított memórialapkával, vagy áttesszük egy olyan helyre, ahol lyuk van (vagyis ahonnan már felvettünk esőtánclapkát).
5. Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) alvó lény van, nem történik semmi. Óvatosan fordítsátok vissza, hadd aludjon!
6. Ha valamelyik lapkán (vagy mindkettőn) csepp van, minden felfordított csepplapka után egy kerek esőcsepp leesik a felhőről a kupacra. Ennek nem örültök.
Ezután fordítsátok vissza a memórialapkákat. Új kör kezdődik.
Most a második és a harmadik játékos fordít, és az előbbiekhez hasonlóan folytatódik a játék. 2 játékos esetén minden alkalommal újra közösen fordítanak.
Példa a sorrendre 4 játékos esetén: A, B, C és D játékos játszik.
Első körben A és B fordít egyszerre. Másodikban B és C, utánuk C és D, majd D és A, és így tovább.
Ha egy játékos már az összes fakorongjához szerzett esőtánclapkát, a továbbiakban is a játékban marad, és a többieknek segít megtalálni a színeiket, vigyázva, nehogy cseppet fordítson!
A JÁTÉK MENETE 3 JÁTÉKOS ESETÉN
A játék minden körében a három játékos egyszerre vesz részt. A céljuk ugyanaz: hogy a legfelső korongjaikkal azonos színű tánclapkákat szerezzenek. Ezt közösen tudják elérni.
A különbség 3 játékos esetén, hogy minden körben mindhárman egyszerre fordítanak fel 1-1-1, azaz 3 memórialapkát.
Tánclapkát ők is csak akkor tudnak szerezni, ha mindhárom felfordított lapkán táncmozdulat van, és mindegyik lapka színe egyezik a játékosok előtt legfelül lévő korongok színével (mindegy, hogy melyikük fordította a színt, a lényeg: mindhárom korongnak megfelelő színű lapka legyen felfordítva!). Ekkor SIKERÜLT megszerezni mindhárom felfordított táncmozdulat-lapkát!
Példa: Anna előtt egy kék korong van felül, Máté előtt egy zöld, és Hanna előtt is egy zöld. Anna felfordít egy zöldlapot, Máté egy
kéket, Hanna pedig egy zöldet. Ekkor nagyon örülnek, mert sikerült megszerezniük a három felfordított táncmozdulat-lapkát)
Minden más esetben nem sikerült megszerezni egy tánclapkát sem a körben. Ekkor a különféle felfordított lapok esetén az alapjátékkal azonos módon kell eljárni, majd mindhárom lapkát lefordítjuk, és jöhet a következő kör.
A JÁTÉK VÉGE
A játéknak kétféleképpen lehet vége.
1. Ha mind a hét esőcsepp leesett a felhőről a rétre, még mielőtt minden játékos minden színes fakorongja elfogyott volna, azaz kész lenne az esőűző tánc, akkor mindegyik kufliüreg víz alá került, vesztettetek! A kufliknak új kupac után kell nézniük!
2. Ha megszereztétek az összes esőtánclapkát, amire szükségetek volt (vagyis senkinek sem maradt már fakorongja), akkor nyertetek! Járjátok el közösen a teljes esőűző táncot, majd fordítsátok meg a felhőt a kupac tetején! Kisütött a nap!
2 játékos esetén 6 tánclapka megszerzésével megvan a teljes esőtáncunk.
JÁTÉKVARIÁCIÓ A LEGKISEBBEKNEK
Ez a játékvariáció két ponton tér el az alapjáték menetétől.
1. Előkészületek
A 20 memórialapkát a legkisebbeknek javasoltak szerint válogassuk össze! (lásd. a JÁTÉKVARIÁCIÓK táblázatban a 3. oldalon)
2. A játék menete
Egyszerre csak egy játékos fordít lapkát. Ha a fakorongja színével egyezőt sikerült találnia, behelyezheti a tánclapkát és a korongot a táncmozdulatok sorába, majd hajtsa végre az adott mozdulatsort. Ezután az összes játékos járja el közösen az esőtánc meglévő részét! Minden másban azonos a játék menete az alapjátékkal.