Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Dragomino társasjáték - Sárkánytojások nyomában
Franciaországban az Év Gyerekjátéka díját elnyerő társasjátékban a gyerekek a sárkányok földjét fedezik fel, és azon sárkánytojások után kutatnak. Ha az újonnan lerakott dominó egyik oldala egyezik azzal a dominóval, ami mellé lerakta, az adott terület sárkánytojásaiból húzhat egyet – és ha szerencséje van, egy cuki sárkánykölyök a jutalma! Ráadásul ha ügyesen építi a kis játékos a területet, akár több tojást is szerezhet egy dominó lerakásával! Viszont amennyiben csak üres tojáshéjat talál, kezébe veheti az anyasárkányt, és ő lesz a következő kezdőjátékos…
A Dragomino – Sárkánytojások nyomában a legjobb a kis játékosoknak: nem csak egy szemet gyönyörködtető tájat fedezhetnek fel benne, de részt vehetnek egy izgalmas versenyfutásban is. Vajon ki választja ki legokosabban a területlapkákat, és ki gyűjti be a legtöbb sárkánytojást?
Ajánlott: 5 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 fő
Játékidő: 15 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.13/5 ( nagyon egyszerű )
Dragomino társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
logikai játékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
térlátást fejlesztő játékok
Játékszabály
Dragomino Sárkánytojások nyomában játékszabály
Bevezetés
Itt van életed nagy pillanata! Végre kineveztek sárkánylovasnak, így elmehetsz a titokzatos szigetre, hogy minél többet megtudj ezekről a lényekről.
Ki találja meg közületek a legtöbb sárkánybébit?
A játék célja
Fedezzétek fel a Sárkánysziget különböző területeit és gyűjtsetek össze minél több sárkánybébit!
A játék előkészítése
Tegyétek a doboz alját az asztal egyik sarkába, benne a játék alkatrészeivel.
Minden játékos vegyen el egy kezdődominót.
Ez a dominó lesz a felfedezéseitek kiindulópontja. A felesleges dominókra nem lesz szükség, tegyétek őket félre.
Keverjétek össze az területdominókat, aztán tegyétek vissza őket a dobozba (a képen látható módon).
Húzzatok a dobozból 4 területdominót, és rakjátok felfordítva az asztal közepére.
Vegyétek ki a tojásokat, válogassátok szét őket szín szerint, majd rakjátok le az asztalra a tojás oldalukkal felfelé.
Adjátok oda az anyasárkányfigurát a legfiatalabb játékosnak.
Most már készen álltok felfedezni a Sárkányszigetet!
A játék menete
Az anyasárkány-figura birtokosával kezdve az óramutató járásával megegyező sorrendben a játékosok az alábbi két lépést hajtják végre, ebben a sorrendben:
1. Helyek meglátogatása
2. Felfedezések bemutatása
1 - Helyek meglátogatása - Válaszd ki az egyik területdominót.
2 - Felfedezések bemutatása - Tedd az új dominót a kezdődominód mellé úgy,
hogy legalább egy oldallal érintkezzenek.
Amikor lerakod a dominót, új csatlakozásokjönnek létre. Minden új csatlakozást nézz meg:
- Ha a két terület típusa nem egyezik, akkor nem történik semmi.
- Ha a két terület típusa megegyezik, akkor húzhatsz a területnek megfelelő színű sárkánytojást, és megnézheted a hátoldalát.
Egy cuki sárkánybébi! Szereztél 1 pontot.
Csudába, tojáshéj! Nem szereztél pontot, de megkapod az anyasárkányt. Így te kezdheted a következő kört – kivéve, ha valaki elveszi előled.
Tedd a tojásjelzőt (a tojáshéjat vagy sárkánytojást ábrázoló oldalával
felfelé) a 2 dominó közé, aminek segítségével megszerezted.
Megjegyzés: minden sárkánycsaládban 7 sárkánybébi születik, tehát minél több tojás van egy fajtából, annál kisebb az esélye, hogy sárkánybébit találtok. A sivatagi tojások között például 7:14-hez eséllyel találtok sárkánybébit.
Megjegyzés: amikor leraksz egy területdominót, lehetséges, hogy több csatlakozás jön létre. Nézzétek meg mindet. Egy körben bármennyi tojást lehet gyűjteni.
Felkészülés az új expedícióra
Ha minden játékos végrehajtotta a körét, akkor tegyétek félre a megmaradt területdominókat (ebben a játékban már nem lesz szükség rájuk). Húzzatok 4 új területdominót, és tegyétek felfordítva az asztal közepére.
A játék vége
A játéknak akkor van vége, ha az összes területdominó játékba került. A játékosok 1 pontot kapnak minden sárkánybébijük után. Akinél az anyasárkány van, kap érte 1 pontot. Az a játékos, akinek a legtöbb pontja van, megnyeri a játékot. Döntetlen esetén az nyer, akinek több tojáshéja
van. Ha ez is megegyezik, akkor a játékosok megosztoznak a győzelmen.
Játékváltozat:
A sárkány szomja
Néhány területdominón itatók találhatók. A sárkányok ide járnak oltani a szomjukat, így könnyebb megtalálni őket. Ha a kialakított csatlakozások legalább egyikén található itató (és a két terület típusa egyezik), akkor 1 tojás helyett a játékos 2 tojást húzhat. Mindkét tojás hátulját megnézi (de nem mutatja meg a többi játékosnak), ezekből egyet kiválaszt, a másikat visszarakja a tojást mutató oldalával felfelé a többi közé. Ha egy körben több ilyen csatlakozás is létrejön, akkor a játékos mindegyikért 2 tojást húzhat.