12.900 Ft

Güs - Gük csodálatos világa - Marbushka társasjáték

12.900 Ft
Legfontosabb jellemzők

A Güs egy csodálatos grafikájú egyedi társasjáték a Marbushka-tól. A játékosok mindegyike a mesebeli Gük erdei lény bőrébe bújva próbálják összegyűjteni a megfelelő színkombinációkat, hogy a lehető legtöbb növénynek segítsenek a játék során.

5 éves kortól, 2-4 játékos

Szállítási információk

Elérhetőség: Saját raktárról, azonnal
Várható szállítási idő: 2024. április 23.
Cikkszám: 660757
Gyártó, a gyártó összes játékainak megtekintéséhez kattints a képre:
Átlagos értékelés: (8) Tovább az értékeléshez
Kedvencekhez: Kívánságlistára teszem
Ingyen szállítás 50e Ft felett
Packeta: 1090 Ft * GLS házhoz szállítás: 1690 Ft, akár másnap * GLS Csomagpont/Automata: 1190 Ft * Foxpost: 1290 Ft * MPL házhoz szállítás: 2990 Ft
Ingyenes személyes átvétel, akár aznap
Budapesti üzletünkben
Többféle fizetési lehetőség
bankkártyás fizetés * előre utalás * utánvét * Utánvét díja bruttó 450 Ft

Termék jellemzők

Mit kell tudni a játékról?

2017 legvarázslatosabb társasjátéka! Ráadásul magyar! Egyedi társasjáték, elbűvölő művészi grafikával!

Isten hozott a Gük csodálatos világában, ahol a fák mozognak és gyógyító kristályokat terem a föld! A Gük buzgón gyűjtik ezeket, hogy segíthessenek az bajba jutott erdei lényeknek. De a kristályok megszerzése nem könnyű, Morc éberen figyel és mindent megtesz, hogy nehezítse a küldetést. A fák gyökerei közt kis lények bújnak meg, akik segítik majd a Güket kalandjuk során.

Bohony Beatrix maga tervezi és rajzolja meg a játékokat, de a kis családi manufaktúrában mindenki hozzáteszi a magáét. A Marbushka termékek készítésénél a szépség és tartósság mellett a környezettudatosság is fontos szempont. Az újrahasznosított papír alkalmazásával nem csak a környeztet óvják, a játékoknak is egyedi megjelenést kölcsönöznek, amit a kézműves megoldás is biztosít. 

Ajánlott: 5 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 fő
Játékidő: kb. 20 perc

A Güs társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
A játékban 11 nyelven található játékszabály.

Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
játékok 3-5 éves gyerekeknek
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek

Játékszabály

Marbushka Güs játékszabály
Családi játék 2–4 játékos részére, 5 éves kortól, játékidő: kb. 20 perc

A játék tartalma: 1 játéktábla forgatható erdővel, 4 Gü, 1 Morc, 4 erdei lény, 14 receptkártya, 1 dobókocka, 4x6 kristály

A játék rövid leírása: A Gük nagy szakértői a növényeknek, és az ü betűktől hemzsegő dallamos nyelvükön egytől-egyig elnevezték őket. A gyógyításukhoz pedig titkos recepteket alkottak meg, minden növény számára más és más összetevőkkel. Ezeket nem szabad összekeverni! Csakis a megfelelő kristálykombináció segíthet az össze-vissza növő hajtásokon és a kiütéseken is. A receptekhez szükséges kristályokat az erdőben barangolva különböző tisztásokon találják meg. Mivel az erdő mozgásban van, a tisztások bejárata mindig máshová esik, ez nehezíti vagy éppen könnyíti a dolgukat. A mozgatás váratlan találkozásokat is hozhat az erdei lényekkel.

A játék célja, hogy Güként összegyűjtsétek a megfelelő színkombinációkat és a lehető legtöbb növénynek segítsetek a játék során. Az a játékos nyer, aki a legtöbb receptkártya megszerzésével, a legtöbb növényt tudja meggyógyítani.

A játék előkészítése: Az ábrának megfelelően állítsátok össze a mozgó erdőt, és helyezzétek a játéktábla közepére! A kristályokat válogassátok ki színenként, majd rakjátok egy-egy tisztásra! Minden tisztáson csak azonos színű kristály lehet! Morcot (e.) tegyétek egy tetszés szerinti tisztás bejáratához, az erdei lényeket pedig a fák gyökerein kialakított mélyedésekbe! A mágikus receptkártyákat keverjétek meg, utána fejjel lefelé tegyétek a játéktábla mellé! A pakliból a három legfelsőt fordítsátok fel és helyezzétek szintén a tábla mellé! Válasszatok Gü figurát magatoknak, és tegyétek őt a tábla sarkain található házaikba!
Az a játékos kezd, aki legjobban hasonlít az általa választott Gühöz!

A mozgatás szabálya: A figurák mozgatása és az erdő forgatása a táblán szereplő nyilak és mezők szerint történik. A Gük a külső körön haladnak az óramutató járásával ELLENKEZŐ irányban. Morc mozgatása és az erdő forgatása az óramutató járásával MEGEGYEZŐ irányban történik.
A játék menete: Amikor sorra kerülsz, dobj a kockával!

  1. Ha számot mutat, lépj annyit a figuráddal, amennyit a kockán látsz!
  2. Ha torzonborz fej van rajta, akkor Morcnak kell lépnie EGYET.
  3. Ha nyilak vannak rajta, akkor forgasd az erdőt EGY mezőnyit!

1. Számot dobtál? Lépj a figuráddal, majd hajtsd végre az akciót az alábbiak szerint:
Az egyik tisztás bejáratához léptél? Vegyél fel az itt található kristályból egyet! Sajnos, ha Morc éppen ennél a bejáratnál áll, akkor nincs szerencséd. Nem engedi, hogy hozzáférj a kristályokhoz. 
A fák gyökereihez értél? Itt erdei lényekkel találkozol, akik a következők lehetnek:
a. Ködmadár – teljesen összezavar, még azt is elfelejted, hogy hova indultál! Amíg megnyugszol, haza kell menned a házadba, és ott kell maradnod, amíg rád nem
kerül újra a sor. (Itt az ösvényen kívül vagy, így nem érvényesek rád az akciók.) 
b. Ikertojások – varázslók, akik a már nálad lévő kristályok közül bármelyiket megduplázzák. Vegyél el egy kristályt a választott tisztásról! Ha éppen nincs nálad
semmi, akkor nem tudnak duplázni.
c. Cserebogyó – minden tisztásra bejáratos, így nála tudsz cserélni: bármilyen színű kristályt bevált neked bármilyen színűre – de egyszerre csak egy darabot.
(A becserélt kristályt tedd vissza a megfelelő tisztásra!)
d. Surranó bogár – ha vele találkozol, vedd magadhoz! Legközelebb, mikor egy tisztás bejáratához érsz, a segítségedre lesz. Nemcsak arról a tisztásról vehetsz
el egy kristályt, amelynek a bejáratánál állsz, hanem bármelyik mellette lévőből is választhatsz egyet. (Abban az esetben, ha Morc a bejáratnál állna, akkor
egy kristályt mindenképpen kapsz valamelyik szomszédos tisztásról.)
Fontos: a surranó bogarat mindenképpen fel kell használnod az első adandó alkalommal, nem tarhatod magadnál tovább! Miután segített, vissza kell tenned őt a helyére, hogy másokkal is jót tehessen. Ha elfelejtetted felhasználni, azonnal vissza kell tenned a helyére.
Most, hogy léptél és végrehajtottad a megfelelő akciót, a következő játékos jön!

2. és 3. Morcot vagy az erdő forgatását dobtad?
Mivel nem számot dobtál, nem tudsz lépni. Viszont figyelj nagyon, mert ahogy az erdő forog, lehet, hogy egy tisztás ér hozzád. Vagy ha szerencséd van, Morc ellép az előtted található tisztás bejáratától. Élj a lehetőséggel: gyűjts kristályt! Az is megtörténhet, hogy valamelyik erdei lénnyel találkozol. Ez esetben a korábban leírtak szerint kell eljárnod. 
Figyeljenek a többiek is! A forgó erdő és a tisztásokon haladó Morc számukra is új lehetőségeket hoz. Miután a soron lévő játékos végrehajtotta az akcióját, mindenki
tegye meg ugyanezt! (Mivel egy mezőn több Gü is állhat egyszerre, így mindenkire érvényes az akcióhelyzet, aki ott áll.)
Az akcióitok végrehajtása után ismét Te dobsz! Mindaddig Neked kell dobnod, amíg nem tudsz lépni a figuráddal! (Ha egymás után többször forgatást vagy Morcot dobsz, akkor mindannyiszor a fent leírtak szerint kell eljárnod.)
A receptkártyák megszerzése: Ha összegyűjtöttél egy kristálykombinációt, amit a felfordított receptkártyák valamelyikén látsz, akkor a kártyán látható növényt Te gyógyítottad meg. (A +1 jelölés egy tetszőleges színű kristályt jelent.) Vedd magadhoz a kártyát, és a recepthez szükséges kristályokat helyezd vissza a megfelelő tisztásokra! A beváltott kártyát azonnal pótolni kell a pakliból, hogy mindig három legyen felforgatva.
Fontos: ha másik játékos akciója közben sikerült összegyűjtened a szükséges kristályokat, akkor meg kell várnod, amíg rád kerül a sor.
Előfordulhat, hogy nagyon sok kristályod van és mégsem tudod egyik receptet sem előállítani. Ilyenkor lehetőséged van rá, hogy a hiányzó színű kristály helyett két tetszőleges színűt adj be.
Szerencsemezők:
f. Lükkerspünt, a szerencsekő – a segítségével magadhoz fordíthatod azt a tisztást, ahonnan leginkább szeretnél kristályt felvenni, vagy bármelyik segítőt, akire a legnagyobb szükséged van.
g. Gümütür, a kőevő – kedvencei a színes kristályok, nagy örömmel fogyasztja őket. Ha erre a mezőre lépsz, egy kistályra meg kell vendégelned. Bármelyiket neki adhatod. Sajnos, ha csak egy van nálad, akkor azt…, ha nincs nálad semmi, Gümütür pórul járt.
Kivételes esetek: Előfordulhat, hogy olyan szerencsemezőre lépsz, ahol egyben akcióhelyzetbe is kerülsz. (Pl. a Gümütür mező egy tisztás bejáratával érintkezik.) Ilyenkor dönthetsz, melyik dolgot szeretnéd előbb végrehajtani. Ez egy kis trükközésre is adhat lehetőséget.

A játék akkor ér véget, mikor az összes receptkártya elfogyott. Az a játékos nyer, aki a legtöbb receptkártya megszerzésével, a legtöbb növényt tudta meggyógyítani. Ha egyenlő a receptkártyák száma, akkor döntetlen, egyformán jó gyógyítók vagytok!

Vélemények

5.00
(8 értékelés)
Írja meg véleményét !
Oszd meg másokkal tapasztalataidat, véleményedet!
Magával ragadó, varázslatos játék. Az egyéni döntések miatt folyamatosan változó lehetőségek, ezért nem válik többszöri játék után sem unalmassá. Gyönyörű kivitel, szépen megkomponált mesevilág, megszokottan magasszínvonalú Marbushka-minőség.
2023. 03. 19.
Nagyon jó kis játék, mióta meg van minden nap játszunk vele és nem tudjuk megunni. Látványos, gondolkodós, vicces. Egyszerűen szeretjük!
2023. 02. 01.
Nagyon szeretjük! Mióta megvettük, minden nap többször is játszunk vele. A négy és a nyolc éves lányaink kedvence lett! Nem túl bonyolult, mégis végig figyelni kell a játék alatt! Úgy döntöttünk, hogy szép sorban az összes Marbushka társast beszerezzük!
2020. 06. 01.
Fantasztikusan szép játék! Olyan varázslatos, hogy a Lányaim elbűvölve játszanak vele.
Sok a szabály,mégis könnyen megjegyezték,emiatt is különleges.
Szeretjük!
2018. 12. 28.
Gyönyörű társasjáték! A 4, 6 és 8 évesem napi szinten játszanak vele, minden játék új kaland! Hamar megérthető a szabályrendszer és követhető is a gyerekek számára. A játékmenet hossza pedig számunkra ideális (kb. 15-20 perc, ha négyen játszunk)
2018. 04. 10.
Nagyon tetszik a játék. A sokféle lehetőség miatt nagyon izgalmas. Igényes kivitelezésű játék!
2018. 03. 12.
Külsőre nagyon szép, belül izgalmas. Nálunk az 5 évest még nem kötötte le, de a 10 és 12 éves szívesen játszik vele. :-)
2018. 02. 06.
Nekünk nagyon tetszik ez a társasjáték. A szabály elolvasásakor elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de játék közben hamar bele lehet jönni. Pont az összetettsége, a sokféle akció miatt mindig változatos marad a játék. Minket a szép kivitelezése, a grafika is megfogott, jól szórakoztunk.
2017. 12. 27.
Árukereső.hu Árukereső.hu