Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Robotok kártyajáték
A Robotok egy mókás, merőben új, kooperatív módon is játszható társasjáték gyerekeknek, vagy az egész családnak.
2020-ban az Év gyerekjátéka (Spiel des Jahres) díjra jelölték, bejutott a legjobb három gyerek társasjáték közé.
A játékosoknak ki kell találniuk, hogy a robotot – fejben – mozgató társuk hány tárgyat hagyott maga mögött a kártyákon jelzett térképen, és melyiknél „állt” meg. Az egymásra figyelést fejlesztő, nagyon izgalmas társasjáték.
A Robotok kártyajátékot együttműködve (kooperatívan) és egymás ellen is játszhatjuk. Választhatunk, hogy éppen melyik játékmódhoz van kedvünk.
A játékosok feladata megtippelni, hogy milyen messze tud egy robot mozogni az adott pályán bizonyos gyorsaság mellett. Az egyik játékos a robot (aki gondolatban mozog a robottal), a másik pedig a tippelő játékos.
A robot játékos húz egy káryát, ami megmutatja, hogy lassú, közepes és gyors mozgás szerint meddig kell "eljutnia" a pályán (vagyis melyik ábráig, pl. bögre, óra, könyv, stb.). Megmondja a tippelő játékos(ok)nak (nem az ábrát, hanem) hogy lassú, közepes, vagy gyors mozgással fog-e mozogni.
Hogy melyik játékosnak mit jelent a lassú és gyors, változó. Egymásra kell hangolódni, hogy megismerjük a másik játékost, ő hogyan gondolja.
A robot játékos hangjelzéssel jelzi, hogy mikor indul a robot, és mikor áll meg. A tippelő játékosnak meg kell tippelnie, hogy meddig (melyik ábráig) jutott a robot a "pályán". Minél közelebb tippelt a tippelő játékos, annál több pontot kap, vagy kapnak közösen ha kooperatív módon játsszák.
Tökéletes tippelés esetén (vagyis ha eltalálta az ábrát, hogy meddig jutott a robot játékos pl. könyv ábráig), három pont (korong) a jutalom, ha eggyel arréb tippelt a pályán, akkor két pont, ha kettővel arréb lévő tárgyra tippelt, akkor egy pont a jutalom. Egyéb esetben nulla.
Ajánlott: 5 éves kortól
Játékosok száma: 2-6 játékos
Játékidő: kb. 15-20 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1/5 ( nagyon egyszerű )
Robotok kártyajáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
Kártyajátékok gyerekeknek
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
kooperatív játékok
Úti,utazó játékok
iskola előkészítő játékok
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
figyelem fejlesztő játékok
Családi kártyajátékok
Játékszabály
ROBOTOK JÁTÉKSZABÁLY
A iáték menete:
Minden körben az egyik játékos felveszi a robot szerepét. A robot azt mondja: ,,bíp",
és a kezdőponttól a nyíl irányában elkezd mozogni. Ezt a mozgást a robot fejben
végzi el! Ezután a robot másodszor is kimondja, hogy,,bip", és megáll. A többi
játékosnak ki kell találnia, hogy a robot milyen messze mozgott és melyik tárgynál
állt meg.
Megjegyzés: a robotoknak háromféle előre beállított sebességük lehet.
lassú normál gyors
bíp"!
Tomi ebben a körben a robot. Azt mondja: ,,bíp".
A robot eIkezd mozogni (normál sebességge|).
Körülbelül 4 másodperc múlva Tomi megint
kimondja, hogy ,,bíp". Vajon milyen messze
jutott el a robot? Talán a hajszárítóig?
Esetleg eljutott a csészéig? Talán a banánig?
Vagy akár a jégkrémig?
Csapatjáték
Keverjétek meg a 12 táblát, és tegyétek egy oszlopba az asztal közepére. Az 50
korongot tegyétek mindenki számára elérhető helyre.
Megjegyzés: Minden játékos egy csapatba tartozik, és a célja a lehető legjobb
eredmény elérése. A versenyjáték szabályai a szabálykönyv végén olvashatók.
A robot játékos felhúzza a felső táblát az oszlopból, és megnézi a hátulját (úgy,
hogy csak ő lássa) - ez lesz az információs tábla. Az oszlop tetején levő tábla pedig
a kör versenypályája.
Az információs tábla megmutatja, hogy me|yik tárgyig és milyen sebességgel jut
el a robot a versenypályán. A játékos a mozgás módját a versenypálya jobb alsó
sarkából olvashatja le. Ezek után a robot megmondja a többi játékosnak, hogy
mekkora sebességgel halad.
Ezután a robot kimondja, hogy ,,bíp'', és elkezd mozogni. Amikor másodszor
is kimondja, hogy,,bíp", akkor megáll.
Nagyon fontos: amikor a robot megkeresi a tárgyat, ameddig el kell jutnia, ügyeljen
arra, hogy a többi játékos ne találhassa ki a megoldást abból, hogy hova néz. Például,
ha alma a megoldás, akkor a robot ne nézzen csak az almára, hanem máshova is
vagy takarja el a kezével a szemeit, hogy a többiek ne láthassák, hova néz.
Mit jelent a lassú, a normál és a gyors sebesség?
Ezt minden játékosnak saját magának kell eldöntenie és a többieknek ehhez
kell alkalmazkodnia. Minél többet játszotok, annál jobban tudtok majd mások
sebességére ráérezni. Erről szól ugyanis a játék!
Miután a robot másodszor is kimondta, hogy,,bíp", a többi játékosnak ki kell találnia,
hogy hol, áIlt meg. A csapattagok beszélhetnek egymással, és végül meg kell
egyezniük egy tárgyban, majd kimondaniuk.
Ha a tipp helyes, a játékosok 3 korongot szereznek. Ha a tipp egy távolságra
van a helyes tárgytól, akkor 2 korongot kapnak. Ha 2 távolságra van, akkor pedig 1
korongot gyűjtenek. Ennél nagyobb távolság esetén a csapat nem szerez korongot.
A robot ezután beteszi az információs táblát a dobozba. Az óramutató járásával
megegyező irányban ülő játékos lesz az új robot. Ő felhúzza a felső táblát az
oszlopból, és megnézi a hátulját (úgy, hogy csak ő lássa - ez lesz az új információs
tábla). Az oszlop tetején levő tábla pedig az új versenypálya. A játék így folytatódik,
amíg már csak l tábla marad középen (11 kör). Ekkor a csapat mógszámolja a
korongjait,hogy megtudja, mennyire volt sikeres. A 20 feletti eredmény jónak
számít, 25 felett nagyszerűnek, és a 30 körüli eredmény fantasztikus!
Kezdőknek
Ha könnyebbé szeretnétek tenni a játékot, akkor ne vegyétek figyelembe a
különböző sebességeket, és minden kört normál sebességgel játsszatok le.
Újabb egyszerűsítés: Az egész játék során ugyanaz a játékos marad a robot. Így
könnyebb lesz a játék, mert csak egyvalaki sebességéhez kell alkalmazkodnotok
Versenyjáték ( 3-6 játékosnak )
A játék a csapatjáték szabályai szerint zajlik, a következő különbséggel: amikor a
robot másodszor is kimondja, hogy ,,bíp'', akkor minden játékos saját maga tippel,
játékossorendben..Ha egy játékos jól tippelt, akkor 2 korong a jutalma, ha egy
tárggyal tippelt mellé, akkor pedig 1 korong. A robot 1 korongot kap minden játékos
után, aki helyesen tippelt. Ezután az óramutató járásával megegyező irányban ülő
játékos lesz az új robot. A játék addig tart, amíg minden játékos háromszor sorra
került robotként. Ha elfogynak a táblák, akkor keverjétek újra össze őket, és
alkossatok egy új oszlopot. Aj átékot az nyeri, aki a legtöbb korongot gyűjtötte.