Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Amennyiben folytatod a böngészést a weboldalon, úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. További információk az Adatkezelési Tájékoztatónkban

Termékek Menü

Dáma társasjáték - Tobar Draughts 28337 (TB)

Dáma társasjáték - Tobar Draughts 28337 (TB) Kattints a képre több képhez
Ár:
3.690 Ft
Elérhetőség: Készleten van
Várhatóan ekkor kapod meg ha most megrendeled Dpd-vel: 2018. augusztus 22.
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Életkor: 5 évtől, 2 játékos
Gyártó, a gyártó összes játékainak megtekintéséhez kattints a képre:

Leírás

Klasszikus dáma társasjáték. 

A dáma világszerte elterjedt, népszerű játék.  A játéknak sok változata van, a cél minden esetben az ellenfél összes korongjának levétele.

Játékszabály

DÁMA JÁTÉKSZABÁLY

 

A játék célja 
A játék célja hogy elenfelünk összes korongját levegyük, vagy mozgásképtelenné tegyük. 
 
Nyitás 
A játék az alábbi pozicióból indul: Helyezd el a saját térfeleden az első két (vagy három) sorban a korongjaidat a sötét mezőkön (a világos mezőket hagyd ki). Így az első három sorban minden második mezőre raksz korongot. A dáma játékot egy 64 mezõbõl álló 8x8-as táblán kell játszani. A sötét színű korongos játékos kezd. Ezután a játékosok felváltva következnek. Lépést nem lehet kihagyni.
 
A játék menete 
A lépés abból áll, hogy egyik korongunkat egy másik átlósan szomszédos mezõre helyezzük. A játékos mindig csak egyet léphet előre az ellenfél felé, és csakis átlósan, azonos színű (sötét) mezőre (úgy tehát, ahogy a gyalog üt a sakkban). Ha a mező ahova lépne "foglalt", vagyis az ellenfél korongja található rajta, akkor ütni kell.
 
Ütés 
A dámajátékban úgy lehet ütni, hogy átugorjuk az ellenfél korongját (átlósan), ha az ellenfél korongja mögötti mező üres. Az ütés szabályai:
Csak elõre lehet ütni, és csak akkor, ha az átugrandó figura mögötti mezõ üres.
Ebbõl következõleg a tábla szélén álló figurát nem lehet leütni.
Nem lehet leütni saját figuránkat, és leütés nélkül átugrani sem.
A klasszikus dámajáték szabályai szerint az ütés kötelezõ. Ez azt jelenti, hogy ha a soron következõ játékosnak ütési lehetõsége van, mindenképpen ütnie kell; természetesen õ választ a lehetséges ütések közül, ha több figurájának is módja van ütni, illetve ugyanaz a figura több irányba üthet.
Ha az ütés után ugyanaz a figura tovább tud ütni arról a helyrõl, ahova az ütéssel jutott, ugyanabban a lépésben folytathatja az ütést, vagyis ütéssorozatot csinálhat.
(Nem csak egy egyenes vonal mentén üthet a bábujával, hanem közben irányt is változtathat. Tehát ha jobbra átlósan ütött egyet, akkor utána balra átlósan is üthet.)
Egyszerre csak egy koronggal lehet ütni (azzal viszont akár többet is). 
Ha egy, az ellenfél korongját átugrottunk átlósan, vagyis leütöttük, le kell venni a tábláról, az a korong kikerült a játékból.
 
A Dáma 
Az a figura, amely elérte a tábla szemközti sorát dámává lép elõ, melyet megkülönböztetünk a többi bábutól.
A dáma speciális tulajdonsága hogy visszafelé is léphet és üthet. 
 
A játék vége 
Gyõzelem
Az a játékos nyer aki ellenfelét összes bábujától megszabadította 
Vereség 
Az a játékos aki nem tud érvényes lépést véghezvinni, veszít. 

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írd meg a véleményed a termékről ITT (ld. lentebb) - VISZONT ha Reklamációval vagy Elállási jogoddal szeretnél élni, akkor az űrlapunkat töltsd ki a legfelső menüsorban a Vevőszolgálatra kattintva, a reklamációt ne ide írd, mert nem fogunk tudni segíteni! Köszönjük! :-)


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

Kapcsolódó termékek

Termék címkék: dáma, dáma játék