"Apa, az a bácsi hol lakik? "- kérdezte folyton a három éves lányom az utcán! Általában nem tudtam válaszolni. Ki hol lakik? Kérdezi ez a játék. Vajon beletartozom abba a 2%-ba, akik végig tudják csinálni az összes feladványt?
Megmondom őszintén már nagyon unom azokat a játékokat, amikben vagy a macit kell öltöztetni, vagy egy bábut kell tologatni a gurított kockák színe szerint. Végre egy olyan játék, ami azonnal felkeltette az érdeklődésemet, nem is beszélve arról, hogy – bár egy éve kaptuk - még most sem unalmas!
Amikor először a kezembe vettem, érdeklődve figyeltem, hogy mi fog kisülni az egyszerű, kék színű, lapos házikókból és a különböző színű- formájú műanyag figurákból. A hároméves kislányom pedig boldogan emelgette ki a formákat a dobozból és próbálta azonosítani. Az állatokat azonnal felismerte, van kutya, macska, teknős, nyúl, madár, az embereket pedig együtt találgattuk: tűzoltó, építész, búvár, szakács, pilóta. A figurák különböző színűek, ezért könnyebb memorizálni őket. Ha valaki mégis elakadna, a játékleírás egyértelműsíti!
Jól telt az első fél óra, beszélgettünk arról, mit csinál a szakács, a búvár, kiváló alkalom volt egy kis közös csevegésre. Aztán jött a szokásos kérdés: " Apa, játszunk?" Rögtön válaszoltam: "Mindjárt, csak elolvasom a szabályokat! "
A játék leírása nagyon egyszerű, a két kisoldalas játékszabályon egy felnőtt könnyedén eligazodik.
A játékhoz tartozik még egy 84 lapból álló kártyapakli, ami az egyszerűség kedvéért számozva van, és fontos kelléke a játéknak. A számozott kártyák mutatják a feladványt, számsorban haladhatunk nehézségi sorrendben a könnyű feladványoktól a nehéz, elgondolkodtató feladatokig.
A Club 2% játék lényege egyszerű. Az a feladat, hogy kitaláljuk, a figurák pontosan hol laknak. Ehhez kitettünk egy kártyát, és megnéztük, hogy melyik figurák kellenek nekünk a megoldandó feladathoz. Kihelyeztük hozzá a megfelelő számú házikót, ami a feladat nehézségétől függően háromtól ötig terjedhet.
Ezután az egyszerű szimbólumok megfejtése után, amit szintén a leírásban találtunk, nekikezdhettünk a játéknak. A szimbólumok segítenek abban, hogy megfejtsük: Ki hol lakik?
Ilyen például, hogy a teknős a második házban lakik, a tűzoltó tőle jobbra lakik, vagy a például a kutya és a macska egymás mellett lakik. Elsőre egész egyszerűnek tűnik, de ahogy haladtunk sorban a számozott kártyákon, szépen fokozatosan nehezedett és a vége felé már igencsak megdolgoztatta a kobakot.
Azt, hogy jól fejtettük-e meg az adott feladatot, könnyedén ellenőrizhetjük, csupán a kártyalapot kell megfordítanunk, és már meg is nézhetjük a helyes megfejtést.
Ahogy belemerültünk a játékba a kislányommal azt vettem észre, hogy mindkettőnket beszippantott a varázslatos egyszerűségével, a megoldandó feladatok sokszínűségével rendelkező játék, és alighogy befejeztünk egy feladatot, már szinte vártuk az újabbat.
Én csak ajánlani tudom ezt a játékot mindazoknak, akik szeretik gondolkodásra használni a fejüket, vagy épp arra tanítani a gyermeküket.
A cikket írta: Markovics Péter. Köszönjük!
Ezen cikket kérnénk kizárólag a forrás megjelölésével (www.okosjatek.hu) használják fel! Lásd Szerzői Jogi Nyilatkozatot!
Címkék: IQ játék, IQ teszt játék gyerekeknek, intellingencia teszt játék gyerekeknek, logikai játék gyerekeknek
A várépítés egyik kedvenc elfoglaltsága a gyerekeknek. Mi most összeválogattuk a jelenleg kapható kedvenceinket, főleg fa játék várakat. >>> Játék várak
Játékok, amelyek garantáltan megtornáztatják az agyadat. Fejlesztik a logikát, a memóriaképességet és a megfigyelést.>>> Agytorna játékok gyerekeknek és felnőtteknek
Logikai játékokat keresel nagyobb csapat számára? Együttműködős vagy éppen egymás ellen játszható játékok csapatépítésre. >>> Logikai csapatépítő játékok
További logikai játékokat a képre kattintva találsz >>>
Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, kövess minket itt is: