Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Amennyiben folytatod a böngészést a weboldalon, úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a weboldalról érkező cookie-k ellen. További információk az Adatkezelési Tájékoztatónkban

Kedvezmény: 8%
12.990 Ft
11.990 Ft
Kizárólag WEBÁRUHÁZAS akció: - 2022. 12. 31.

Catan telepesei társasjáték - kifutó

Kedvezmény: 8%
12.990 Ft
11.990 Ft
Kizárólag WEBÁRUHÁZAS akció: - 2022. 12. 31.
Legfontosabb jellemzők

A Catan Telepesei egy többszörösen díjnyertes stratégiai társasjáték, melyben a cél minél több települést és utcát építeni, majd ezeket várossá fejleszteni. Az okos tervezés és az ügyes kereskedelem játéka.

10 éves kortól, 3-4 játékos

Szállítási információk

Elérhetőség: Saját raktárról, azonnal
Várható szállítási idő: 2022. augusztus 12.
Info: 794995
Átlagos értékelés: (1) Tovább az értékeléshez
Kedvencekhez: Kívánságlistára teszem
Ingyen szállítás 50e Ft felett
GLS házhoz szállítás: 1590 Ft, akár másnap * Packeta: 690 Ft * PickPackPont: 990 Ft * GLS Csomagpont: 1190 Ft
Ingyenes személyes átvétel, akár aznap
Budapesti üzletünkben
Többféle fizetési lehetőség
bankkártyás fizetés * előre utalás * utánvét * Utánvét díja bruttó 350 Ft (50eFt kosárérték alatt)

Termék jellemzők

Mit kell tudni a játékról?

Háromszoros díjjal kitüntetett izgalmas stratégiai játék.

A Catan telepesei 2011-es kiadása sok újdonságot, és szépen kidolgozott figurákat (ezúttal műanyagból) tartalmaz a Catan társasjáték kedvelői számára.

A játék célja Catan szigetén megszerezni az uralmat. Az első telepesek egy ismeretlen sziget partjaihoz érnek. Ebben a játékban településeket és utcákat építhetsz, majd településeidet városokká kell fejleszteni. Vigyázz, mert egyszer téglából bőséges a készlet, másik alkalommal pedig ércből. Ügyes cserekereskedelemmel új lehetőségek nyílhatnak meg mindenki előtt! Egy idő után szűkössé válik az élet a szigeten, és verseny veszi kezdetét a nyersanyagok és a hatalom megszerzéséért.

Ajánlott: 10 éves kortól
Játékosok száma: 3-4
Játékidő: 60-120 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 2.31/5 ( közepesen nehéz, itt már több időt igénybe vehet a szabályok értelmezése )

Catan telepesei társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!

Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
Játékok 8-12 éveseknek

 

Játékszabály

Catan telepesei játékszabály

Ez a játékszabály minden fontos információt tartalmaz, amely a játékhoz szükséges! Ha a játék közben mégis további információra van szüksége, lapozza fel a Kis telepes-almanachot a nyíllal (➔) jelölt címszónál.

Kiinduló állás kezdőknek
Az első játékhoz javasoljuk a példában ábrázolt játékfelület összeállítását. Első lépésként illesszük össze a keretet alkotó 6
keretmezőt a tengerekkel, majd a keret által közrezárt területet töltsük ki a hatszögletű tájmezőkkel. Ezekre helyezzük el az ábrának megfelelően a számzsetonokat. Ügyeljünk a kikötők (példában megadott) pontos helyzetére!

Kiinduló állás haladóknak
Néhány forduló után használjuk ki a játékfelület variálhatóságát! Ehhez minden információ megtalálható a Felépítés, változtatható (➔) címszónál.

ELŐKÉSZÍTÉS
Kiinduló állás kezdőknek
• Minden játékos magához vesz egy „Építési költségek” kártyát, valamint egy színben: 5 települést (➔), 4 várost (➔) és 15 útszakaszt (➔). Minden játékos elhelyez 2 települést a játékfelületen, majd a maradék játékalkatrészeket maga elé teszi. Három játékos esetén a piros alkatrészeket félre kell tenni.
• A „Leghosszabb kereskedelmi út” (➔) és a „Legnagyobb lovagi hatalom” jutalomkártyákat tegyük a játékfelület mellé.
• A nyersanyagkártyákat fajtánként különválogatva, 5 paklira osztva, felfordítva tegyük a kártyatartó rekeszeibe.
• A „Bónuszkártyákat” (➔) megkeverés után lefordítva tegyük a kártyatartó üres rekeszébe.
• Végül minden játékos megkapja a betűvel jelölt (lásd 1. oldalon) települése után járó nyersanyagkártyákat. Minden olyan tájegység után, ami a településsel határos, jár egy megfelelő nyersanyagkártya.
• A játékosok nyersanyagkártyáikat egymás elől takarva a kezükben tartják.

ÁTTEKINTÉS A JÁTÉK MENETÉRŐL
A játékot a legidősebb játékos kezdi. Az éppen soron lévő játékosnak az alábbiakban leírt sorrendben a következő akció lehetőségei vannak:
1. Ki kell dobnia a kör nyersanyagbevételét (az eredmény minden játékosra érvényes).
2. Kereskedhet (➔): nyersanyag cseréje – a játékostársakkal is.
3. Építhet (➔): Útszakaszt (➔), települést (➔), várost (➔) és/vagy bónuszkártyát vásárolhat.

Továbbá: Egy általa választott tetszése szerinti időpontban (akár a dobása előtt is) kijátszhat egy a már a tulajdonában lévő bónuszkártyát (➔). 

Ezt követően a bal oldali szomszédja kerül sorra, aki lépését az 1. akció végrehajtásával kezdi.

A JÁTÉKMENETE RÉSZLETESEN
1. Nyersanyagbevétel
A soron lévő játékos egyszerre dob mind a két kockával: a két kocka által mutatott számokat összeadva meghatározásra kerül az, hogy mely tájmezők „termelnek” nyersanyagot.

• Minden játékos, akinek a települése egy olyan tájmezőn áll, amit a dobás eredménye meghatároz, elvesz egy, a tájkartonnak megfelelő nyersanyagkártyát. Abban az esetben, ha egy játékosnak 2, vagy 3 települése is áll az érintett tájegységen, akkor minden települése után
elvehet 1 nyersanyagkártyát. Ha a játékosnak városa áll a meghatározott
tájegységen, akkor városa után 2 nyersanyagkártyát vehet magához.

2. Kereskedés
Ezek után a játékos kereskedhet annak érdekében, hogy megszerezze a számára szükséges, hiányzó nyersanyagot! A kereskedésnek kétféle módja van:

a) Belkereskedelem (kereskedés a játékostársakkal) (➔):
A soron lévő játékos nyersanyagot cserélhet játékostársaival. A játékos kinyilvánítja azt, hogy milyen nyersanyagra van szüksége és azt, hogy mit adna érte. De meghallgathatja játékostársai ajánlatait is, és ellenajánlatot tehet.
Fontos: Csak az éppen soron lévő játékossal szabad cserélni. A többi játékos egymás között nem cserélgethet.

b) Tengeri kereskedelem (kereskedés a bankkal) (➔):
A soron lévő játékos a kereskedés szakaszban partner nélkül is cserélhet!
• Bármikor cserélhet 4:1 arányban – ilyenkor bead a készletbe 4 egyforma nyersanyagot, amiért cserébe elvesz 1 általa választott nyersanyagkártyát.
• Ha a játékos egy kikötőhelyen (➔) településsel rendelkezik, kedvezőbben cserélhet. Egyszerű (3:1) kikötőben: 3 egyforma nyersanyagkártyát bead a készletbe, amiért cserébe elvesz 1 általa választott nyersanyagkártyát. Különleges (2:1) kikötőhelyen: bead a készletbe 2 a különleges kikötőmezőn látható nyersanyagot, amiért cserébe elvesz 1 általa választott nyersanyagkártyát.

3. Építkezés
Végül a játékos megkezdheti az építkezést azért, hogy nyersanyagbevételét és pontjait (➔) növelje.
• Az építkezéshez bizonyos nyersanyag-kombinációkat (lásd az építési költségek kártyán) kell beadnia, majd ennek megfelelően a készletéből a játékfelületen elhelyeznie egy útszakaszt, települést, vagy várost. A beadott nyersanyagkártyák visszakerülnek a közös készletbe.

a) Út (➔): szükséges: építőkő + fa
• Minden útszakaszra egy út (➔) építhető.
• Egy út egy olyan kereszteződéshez építhető, ahol saját településünk esetleg városunk áll, vagy amibe a saját utunk már betorkollik és nem áll ott idegen település vagy város.
• Amint egy játékos egy olyan útvonallal rendelkezik (az elágazásokat nem számoljuk) ami legalább 5-vagy több megszakítás nélküli útszakaszból áll, tehát sem idegen település, sem idegen város nem szakítja meg, megkapja a
„Leghosszabb kereskedelmi út” (➔) jutalomkártyát. Amikor egy másik játékosnak sikerül hosszabb utat építenie, azonnal hozzá kerül a jutalomkártya. A jutalomkártya 2 pont értékű.

A piros játékosnak egy 6 útszakaszból álló útja van (az elágazás nem számít bele), és ezzel az övé a leghosszabb út. A narancs játékos 7 szakaszból álló útját a piros játékos települése felépítésével 2-és 5 útszakaszból álló utakra szakította.

b) Település (➔): szükséges: építőkő + fa + gyapjú + gabona
• Települést olyan szabad kereszteződésbe lehet építeni, ahová legalább egy utunk vezet. Egy település építése során figyelembe kell venni a távolsági szabályt.
• A távolsági szabály szerint egy települést csak olyan kereszteződésbe lehet felépíteni, ahol a három határos kereszteződésben nem áll sem település, sem város - függetlenül a tulajdonostól.
• Minden egyes település után tulajdonosa nyersanyagbevételhez jut a határos tájegységről: 1 nyersanyagkártya, ha a településhez tartozó tájmező száma kidobásra kerül.
• Minden település 1 pontot ér.

c) Város (➔): szükséges: 3 x érc + 2 x gabona
Csak meglévő település fejleszthető várossá!
• Akkor, amikor egy játékos egyik települését várossá fejleszti, visszateszi készletébe a települést és a helyébe egy várost állít. 
• Egy város után tulajdonosa kétszer annyi nyersanyagbevételhez jut, mint egy települése után: 2 nyersanyagkártya, ha a városhoz tartozó tájmező száma kidobásra kerül.
• Minden város 2 pontot ér.

d) Bónuszkártya vásárlás (➔):
szükséges: érc + gyapjú + gabona
• Akkor, amikor egy játékos bónuszkártyát vásárol, elveszi a bónuszkártyákból kialakított pakli legfelső lapját.
• A játékban három típusú bónuszkártya van, melyeknek eltérőek a hatásai:
Lovag (➔); Fejlesztés (➔); Pontértékű kártya (➔)
• A megvásárolt bónuszkártyákat felhasználásukig titokban tartjuk.

4. Különleges esetek
a) Hetes dobás (➔) a rabló aktívvá válik
• Amikor egy játékos 7-est dob, akkor egyik játékos sem jut nyersanyagbevételhez.
• Minden olyan játékos, akinél 7 darabnál több nyersanyagkártya van, az a kártyáinak a felét kiválasztja és visszateszi a közös készletbe. Szükség esetén a játékos javára, lefelé kerekítve kell a kártyákat visszaadni. Például 9 nyersanyagkártya birtoklása esetén 4 darabot.

• Ezt követően át kell helyezni a rablót (➔):

1. A játékos a rablót egy másik tájmezőre helyezi.
2. Ezután a rablót áthelyező játékos elrabol 1 lefordított nyersanyagkártyát az egyik olyan (ha van olyan) játékostársának a kezéből, akinek települése, vagy városa áll azon a területen, ahová a rablót állította. A megrabolt játékostárs a rablás alatt nyersanyagkártyáit lefordítva tartja a kezében.
3. A játékos körét a kereskedési szakasszal folytatja.
Fontos: Ha annak a területnek a száma kerül kidobásra, amelyiken a rabló áll, akkor az érintett területen álló települések, városok után tulajdonosaik nem jutnak nyersanyagbevételhez.

b) bónuszkártya kijátszása (➔)
A soron lévő játékos egy általa választott, tetszése szerinti időpontban
(akár a dobása előtt is) kijátszhat egy a már a tulajdonában lévő bónuszkártyát. Nem játszhat ki olyan kártyát, amit ebben a körében vásárolt.

Lovag kártyák (➔):
• Az a játékos, aki kijátszik egy lovag kártyát áthelyezi a rablót egy általa választott tájmezőre, lásd fent 1. + 2. pontok.
• A kijátszott lovag kártyák felfordítva a játékosok előtt maradnak.
• Az a játékos, aki előtt elsőként lesz 3 felfordított lovag kártya,
megkapja a „Legnagyobb lovagi hatalom” jutalomkártyát, ami 2 pontot ér.
• Amint egy másik játékos eggyel több lovagkártyát fed fel, megkapja addigi tulajdonosától ezt a jutalomkártyát és a hozzá tartózó 2 pontot.

Fejlesztés kártyák (➔):
Az, aki ilyen kártyát játszik ki, végrehajtja a kártyán lévő utasításokat. Ezt követően a kártya kikerül a játékból.

Pontértékű kártyák (➔):
A pontértékű kártyáikat a játékosok a játék folyamán titokban tartják. Ezeket a lapokat csak akkor érdemes felfordítani, ha egy játékosnak
sikerül a 10 pontot elérnie.

A JÁTÉK VÉGE (➔)
A játék abban a lépésben ér véget, amelyikben egy soron lévő játékos eléri, vagy meghaladja a 10 pontot. A nyeréshez a játékosnak soron kell lennie és legalább 10 ponttal kell rendelkeznie.

 

Vélemények

5.00
(1 értékelés)
Írja meg véleményét !
Oszd meg másokkal tapasztalataidat, véleményedet!
Nagyon szuper játék, nincs olyan hét, hogy ne játszanánk vele a családdal. Szép a grafika és a kidolgozás. Jónak találom, hogy a játéktáblát nekünk kell összerakni a hatszög alakú lapkák segítségével. Nagyon jó stratégiai játék, bevezető játéknak nagyon ajánlom, aki nem játszott még stratégiai játékokkal.
2020. 09. 29.
Árukereső.hu Árukereső.hu