Termékek Menü
0

Előnyök

Akár 1 munkanapos kiszállítás
Minden vásárlásodhoz ajándék
 

10+1 legjobb családi társas játék, party játékok

10+1 legjobb családi játék - az Okosjáték Játékbolt és Webáruház ajánlásával

1. Dixit társasjáték
2. Hotel társasjáték
3. Bang társasjáték
4. Zingo társasjáték
5. Concept társasjáték
6. Dobble kártyajáték
7. Scotland Yard társasjáték
8. Ticket to Ride Europe társasjáték
9. Sztorikocka
10. Qwirkle
+1 Bogyó és Babóca társasjátékok

A sima felsorolás után lássuk a játékokat részletesebben:

Zingo – Zingo a bingó!

 

Kosárba

 

 

 

 

Ezt a társasjátékot a készítői 4 éves kortól ajánlják. A játék tartalmaz: 1 db lapka adagolót, 72 db műanyag képes lapkát és 8 db kétoldalas Zingo!® táblát. A játék célja saját Zingo!® táblánk teljes lefedése a megfelelő műanyag lapocskákkal. A nyertes az lesz, akinek ezt a feladatot a leghamarabb sikerül kiviteleznie. Tehát a Zingo a bingó! eredeti szabályait tekintve egy minimum két személyes szórakoztató versenyjáték, mely fejleszti a koncentrációs készséget, a felismerés-párosítás készségét, mindemellett megtanít győzni és veszíteni. 

A játék alkalmas kisebb, 3-5 éves gyerekek játékos fejlesztésére, amennyiben az eredeti szabályoktól eltekintünk. A legfiatalabb korosztállyal első körben játszhatunk úgy, hogy mindenki kap egy táblát, melynek a zöld, könnyebb oldalát fordítjuk felfelé, majd a képes műanyag lapkákat egyszerűen kiszórjuk a játéktér közepére, és felváltva húzunk belőle, a felhúzott kártyákat pedig megpróbáljuk a megfelelő mezőre tenni a táblánkon. Fontos, hogy minden kép előkerüljön, mert a még olvasni nem tudó korosztállyal is meg kell egyeznünk a képek megnevezésében (pl.: melyik kép a madár melyik a kacsa, és a pók nem pók hanem bogár), hogy amikor már az eredeti játékot játsszuk, ne legyen probléma a bekiabálásnál. A képecskék az alapszókincs főneveinek egy részét ábrázolják, így sok újdonsággal nem fognak találkozni valószínűleg már a 4 évesek sem, de a szavak gyakorlása, és szókincsbe építése szempontjából nagyon jó hatással lesz rájuk a játék. Itt meg kell említenünk, hogy 3 éves kor alatt, bár a megismerés és felismerés korszaka már tart, a játék nem ajánlható, mivel a műanyag lapocskák viszonylag kicsik, és lenyelésük fulladást okozhat. 3 éves kor felett viszont kapóra jön, hogy a műanyag lapocskák igen strapabíróak, ezért a kisebb, erősebb szorítású markocskában sem esik bántódásuk, és a későbbiekben is szolgálhatják a gyermek fejlődését. 
A táblákon és a lapkákon a szépen kidolgozott képek alatt nyomtatott betűkkel szerepel a kép neve, így az olvasási készségek is fejleszthetők 6-7 éves játékosok esetében. Valószínűleg már minden képet hibátlanul fel fognak ismerni a szavak felolvasása nélkül is, de a szót lebetűzhetik, megmondhatják hány szótagból áll, vagy elárulhatják a szó kezdőbetűjéről, hogy mássalhangzó vagy magánhangzó-e az adott esetben.
Amikor a megismerés új szintjére lépnek a gyermekek az addigra már jól ismert lapocskákkal csoportosításos játékot is játszhatunk. Például azt mondjuk, hogy a Zingo!® adagolóból előbukkanó kártyák közül az adagolótól balra tesszük az állatokat, jobbra a használati tárgyakat, mögé a járműveket és elé azokat a képeket, amik egyik csoportba sem sorolhatók. 
Nagyobb gyermekeknél már felügyelet és segítség nélkül is az egyik legjobb partyjáték lehet a klasszikus bingó hagyományokat követő Zingo® a bingó!
Zingo a Bingo társasjáték vásárlása itt >>>


Story Cubes - Sztorikocka

 

Kosárba

 

 

 

 

Minden gyermek és felnőtt életében vitathatatlanul nagy szerepet játszanak a mesék. A mese egy híd a képzelet világa és a valóság között, a kreativitás és a képzelőerő pedig csak a képzelet világában szárnyalhat. A Sztori Kockák e világ éltetésére, és fejlesztésére szolgálnak a vidám szórakozás mellett.
Ezt a világszerte ismert és elismert játékot a készítők 6 éves kortól ajánlják, de hasznos segítőtárs lehet kreatív szülők számára már az esti vagy délutáni mesék első időszakától. Mára három nagy (9 kockás) készlet és hat kiegészítő (3 kockás) készlet érhető el boltunkban. Minden készlet különböző témájú és színű. A készletben található kockák színe megegyezik a doboz színével. A nagy készletek viszonylag általános, míg a kiegészítő készletek egészen speciális témákat dolgoznak fel.
A játék alap menete nagyon egyszerű: megfogjuk a kilenc kockát, jól megrázzuk őket, majd gurítunk és indulhat a mese. A kilenc kép és a képzelőerőnk felhasználásával bármikor teljesen új, eredeti történetet fabrikálhatunk. A játék készítői ennél több instrukciót nem fogalmaznak meg, és több szabályt sem kötnek ki, mint hogy dobj a kockákkal, majd a képek felhasználásával mesélj szabadon.
Akinek esetleg ez mégsem lenne elég, a továbbiakban olvashat néhány ötletet a kockákkal játszható újabb variációkra. A játék célja minden variációban változatlan marad, azonban a szövegalkotás hosszát, összetettségét változtathatjuk.
A kiegészítő kockák egy bizonyos témában készülnek, így még sokszínűbbé teszik a történeteket. A különleges témákban készített kockák alkalmasak a szókincs játékos bővítésére. Egy kiegészítő készlet használata előtt a kisebbekkel érdemes végig nézegetni a képecskéket, és megvitatni, hogy mit ábrázolnak, de persze még az original készletben is találunk olyan képet, melynek jelentése az asszociációs képességeinkre van bízva, pl.: szövegbuborék.
Játszhatunk úgy a kockákkal, hogy az első játékos véletlenszerűen kiválaszt egy kockát, majd dob vele, és a dobott képpel csak egy mondatot kell mondania: pl.: Zseblámpa – A zseblámpa elemmel működik. Majd mindenki mond egy mondatot az adott képpel. Ez után a következő játékos szintén választ egy kockát, dob, majd mond mindenki egy mondatot a kockán szereplő képpel. Ha először játszunk a kockákkal, ez jó gyakorlat lehet arra, hogy megismerjük a képeket, és hogy belerázódjunk az összetettebb feladatokba. Ezt a variációt bonyolíthatjuk, ha egyszerre két kockával dobunk. Itt már jobban kell használnunk a képzelőerőnket, hogy a két képet egy mondatba illesszük: pl.: Szövegbuborék, szivárvány – Láttam egy műsort, amiben a szivárványokról beszéltek. A szövegalkotás és beszédkészség egészen kis korban is jól fejleszthető ezzel a módszerrel.
Ha a csapatmunkát és a közös játékot szeretnénk megismertetni, és fejleszteni, akkor a következő variációt játsszuk inkább. Az első játékos fog egy kockát, majd dob, és mond vele egy kezdő mondatot. Itt már egyértelműen kimondhatjuk, hogy egy történetet fogunk fabrikálni. A következő játékos szintén fog egy kockát, de a dobott képpel egy olyan mondatot kell mondania, ami valamilyen módon folytatása az előzőnek. Ez a variáció is bonyolítható az egy játékos által használt kockák számával. Pl.: Panelház – Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy panelház. Villám – Szörnyű vihar tört ki, szinte a semmiből, és belecsapott a villám a panelházba.
Ezekből a variációkból is látható, hogy ez az egyszerű, mégis ötletes játék akár több generációt egyszerre foglalkoztathat, és szórakoztathat. Kisebb gyermekeknél az új szavak játékos megismerése, nagyobbaknál a kreatív szövegalkotás és fogalmazás fejlesztése, felnőttek pedig a humoros szóforgatás és találékonyság okozhat örömöt.
Sztorikocka és kiegészítők vásárlása vagy rendelése itt >>>


Dobble

 

Kosárba

 

 

 

 

A Dobble egy nagy népszerűségnek örvendő, formabontó társasjáték; szó szerint, hiszen a megszokott téglalapok helyett kör alakú kártyákat találunk a játék kompakt fém dobozában, amely szintén kör alakú. Mivel a doboz anyagából adódóan, nagyon strapabíró, és kisebb, mint egy zsemle, remek útitárs lehet az unalmas busz vagy autó utakon az egész család számára. A feladat egyszerű, de koránt sem olyan könnyű, mint amilyennek elsőre tűnik.
A Dobble 55 kártyájának mindegyikén 8 kép található, és akármely két kártyán összesen 1 azonos kép van. A játék tervezői ezzel igazán újat alkottak a kártyajátékok történetében. A dobozban egy nagyon részletes leírás található, melyben 5 különböző játékmódot jelölnek meg a szerzők, ráadásul egy Dobble bajnoksághoz készített precíz pontszámító táblázatot is találnak benne az igazi fanatikusok. Minden játékmódban (ezeket mini-játékoknak hívja a szabályzat) a kártyák minél gyorsabb párosítása a feladat. A játék szabályai egyszerűek, így a játékosoknak csak a párokra kell koncentrálniuk a bonyolult szabályok helyett, de még így is kihívást jelent majd a győzelem. A készítők 6 éves kortól ajánlják a játékot, de egyszerűségéből adódóan élvezetesebb lehet fiatalabbal számára is. Talán ők az elején kicsit lassabban fogják megtalálni a képpárokat, de hamar belejönnek majd, és ügyesebbekké válnak, mint a felnőttek.
Mivel ez egy klasszikus versenyjáték jó gyakorlat a gyerekek számára arra, hogyan kell szabályok szerint játszani, és azt is meg lehet vele tapasztalni, hogy egy játék végén valaki győz, míg más valaki veszít, és ez így van jól. Megismerhetik a gyermekek a döntetlen fogalmát, mindemellett tényleg jól szórakozik vele az egész család. Egy menet viszonylag gyors, és az 5 különböző játékmódból mindenki megtalálja a neki leginkább tetszőt, vagy a játékmódok váltogatásával még izgalmasabbá tehetjük az egymást követő meneteket.
Dobble játék webáruház itt >>>


Bogyó és Babóca – Szülinapi meglepetés

 

Kosárba

 

 

 

 

Ez a társasjáték a társasjátékok egy viszonylag új családjából származik. Az ilyen, úgy nevezett kooperatív társasjátékok lényege, hogy a játékosok, bár egymást követve kerülnek sorra, egy közös célért dolgoznak. Tehát vagy mindenki nyer, vagy mindenki veszít, és véget ér a játék.
Ebben a játékban nincs meghatározva, hogy hányan játszhatják, és igazából nem is kifejezetten lényeges, mivel azt, hogy melyik bábúval lépünk egy külön kocka határozza meg. A játék készítői 4 éves kortól ajánlják a játékot, ami elsőre furcsa lehet, mivel a játékszabály erősen összetett, azonban a játéknak van egy részletesen kidolgozott története is, ezért kisebb gyermekek is könnyen megérthetik, és megjegyezhetik a mesével összekapcsolt szabályokat. A kicsik számára talán azért sem lesz annyira rendhagyó, mivel ha ez lesz életük egyik első társasjátéka, könnyebben elfogadják, felfogják, és megértik a merőben új játékmenetet, mint mi, akik a Monopoly, a Ki nevet a végén és egyéb versenyjátékok világában nőttünk fel.
A játékban Bogyóhoz és Babócához két barát csatlakozik, hogy Baltazárt meglepjék szülinapja alkalmából. Ebből kiderül, hogy összesen 5 bábút fogunk mozgatni a táblán. A mozgatásuk szabálya egyszerű: dobunk a dobozban található két kockával, és mindig előre lépünk. A játék teljes menete alatt Baltazárra külön szabályok vonatkoznak, mivel ő a szülinapos, őt kell meglepni, ezért senki nem találkozhat vele. Baltazár mindig a számos kockával dobott érték eggyel kisebbített eredményét lépi. A többi 4 bábúra már mindkét kocka vonatkozik. A számos kocka megmutatja hányat fog lépni a bábú, a másik, színes kocka pedig azt mutatja meg, hogy melyik bábú fog lépni. 
Baltazár bábúja citromsárga színű, így könnyű lesz megjegyezni, hogy ő csak a citrom sárga úton haladhat előre, míg a többiek választhatnak, hogy merre szeretnének menni, a hosszabb (citrom) vagy a rövidebb (narancs) útvonalon. Mindkét útvonal tele van tűzdelve különleges mezőkkel a további izgalmak, és a játék könnyítése céljából.
A játék menetidejét kis mértékben a szerencse, nagyobb mértékben az egy lépésre jutó tanácskozás hossza befolyásolja, mivel minden lépésnél a játékostársak tanácsokat adhatnak az éppen soron következő játékosnak. Itt merülhet fel a kérdés, hogy lehet-e ezt a kooperatív társasjátékot egyedül játszani. Igen, technikailag lehet, de nagyjából annyira lesz szórakoztató, mint egy olyan játékot egyedül játszani, amit nem lehet egyedül játszani. A szülőknek viszont kapóra jöhet ez a technikai lehetőség. Lehet, hogy a társas játék örömét nem fogják megtapasztalni, de könnyen kipróbálhatják egyedül is, így mikor a gyerkőccel játszanak több és jobb tanácsot tudnak már adni, és könnyebben vehetik fel az új típusú játékmenet fonalát.
Néhány hasznos tipp még a játék előtt:
Először mindig Baltazárral lépjünk, így nem felejtjük el, hogy bár nem érdekünk, de neki is mindig lépni kell.
Első körben ne játsszunk a kiegészítő szabályokkal, csak próbáljuk ki, hogy milyen kooperatívan haladni a táblán.
Ne hozzuk be egyszerre az összes újdonságot (furfangkorongok, állandó akciók stb.), de tanuljunk meg mindegyikkel játszani a későbbiek folyamán. Az első néhány alkalommal nehéz lesz az összes extra feladatra figyelni, de a játék szerves részei, és vitathatatlanul hozzáadnak a játékélményhez.
Mindezek mellett biztosra veszem, hogy a gyerekek sokáig nem fogják megunni ezt a társasjátékot, és nem a kedvenc mesehősök, hanem a rendkívüli játékmenet miatt, ami egy igazán közösségi élményt nyújt. Megtanít csapatban dolgozni, odafigyelni egymásra, és együtt örülni a sikernek.
Bogyó és Babóca társasjátékok itt >>>


Scotland Yard

 

Kosárba

 

 

 

 

A Scotland Yard társasjáték egy londoni detektív hajszát elevenít meg előttünk, melyben mindenki egy ellen, és egy mindenki ellen játszik. Mr. X, a hírhedt bűnöző menekül az angol kopók elől, akik egy csapatot alkotva, közösen kapják el a bűnözőket, ötleteket adhatnak egymásnak, és megbeszélhetik aktuális bekerítési stratégiájukat.
A játéktábla nem más, mint egy várostérkép, melynek minden pontját közlekedési eszközök kötnek össze. A várospontok számokkal vannak jelölve. A játék kezdetekor mindenki húz egy kezdőpontot. A detektívek a kihúzott pontokra leteszik bábuikat, így jelenlétük láthatóvá válik, míg Mr. X titokban tartja tartózkodási helyét. Ez után minden játékos megkapja az utazásra feljogosító kártyáit. Ezeknek a száma a szabályzatban van meghatározva. Kicsit fura, nem kifejezetten realisztikus pont a játékban, hogy a rendőrök állomásról állomásra utaznak taxival, busszal és metróval. Ezt ugyebár a való életben nehezen tudnánk elképzelni, de ettől a játék alatt tekintsünk el. Lássuk be, hogy ha nem így játszanánk ezt a játékot, nem lenne ilyen izgalmas a feladvány.
Mr. X elfogása nem olyan egyszerű feladat, mint amilyennek elsőre tűnhet. A Mr. X-et alakító játékos a játék elején kap egy szemellenzőt, így nem láthatjuk, hogy szemeivel merre keresi a lehetőségeket, ráadásul egyéb plusz segítséget is kap, például annyi fekete kártyát, ahány detektív játszik a játékban. Ezekkel a kártyákkal elfedheti, hogy milyen utazási eszközt használ, így eltitkolhatja a detektívek elől egyetlen nyomukat, sőt a Temzén még csónakba is szállhat velük, de a detektívek vízi járművet egyáltalán nem használhatnak. Mindezek mellett természetesen a kopók minden tanácskozását végighallgatja, hiszen nem hagyja el a játék színterét, amíg a többiek lépnek.
Tehát alapvetően kijelenthetjük, hogy a kopóknak nehezebb dolga van, mint fő gonoszunknak, mivel nekik összehangoltan, csapatban kell dolgozniuk, de könnyebb is, mert nincsenek egyedül, és döntéseiket közösen hozhatják meg. A játék készítői 10 éves kortól ajánlják a terméket, de ha esetleg elsőre nem nyerné el a gyermek(ek) tetszését, biztosak lehetünk benne, hogy néhány éven belül közösen játszva a barátokkal aratni fog. Rendhagyó játékmenete, és a közösségi csapatélmény lebilincselően hat majd minden korosztályra.
A dobozban található részletes szabályleírás segítségével könnyen indul a játék. Az első játék előtt a hosszabb szabálytatot érdemes körültekintően elolvasni, mert szerzők az utolsó oldalakon minden lehetségesen felmerülő kérdésre egzakt választ adnak, így már az első forduló során jól ismerjük a játékot. A megfelelő stratégia kidolgozásához csak sok gyakorlással juthatunk el, de természetesen nem létezik egy általános megoldás a győzelemhez, mivel Mr. X mindig máshonnan indul, és mindig más fejjel gondolkozik, akárcsak a kopók.
Scotland Yard társasjáték jó áron itt >>>


Ticket to ride – Europe

 

 

 

 

 

 

 

Ez a társasjáték egy változata, mondhatni folytatása, az elsőként megjelent, díjnyertes Ticket to Ride társasjátéknak. A két táblás játék nem egyesíthető, mivel a Ticket to Ride – Europe nem egy kiegészítő készlet, hanem egy teljesen különálló társasjáték, melyben színes vagonjainkkal bárhova eljuthatunk a századforduló Európájában, utazzunk akár a földfelszínen, alagutakban vagy kompon.
Ha ezt a terméket kezünkbe vesszük, és megnézzük a doboz hátulját, nagyon jó illusztrációt kapunk a játékról már a kibontás előtt. Látjuk a teljes játéktáblát játék közben, a játékkártyákat, a vagonokat (a bábúak) és az állomásokat. Mindezek mellett egy kis kedvcsináló ismertetőt is olvashat az érdeklődő, és a doboz teljes tartalmát is feltüntetik a szerzők. Az első pillanatban láthatjuk, hogy milyen finoman kidolgozott, elragadó, művészi grafikával kivitelezett játékról van szó.
A doboz hátulján olvashatjuk, hogy a játékmenet „elegánsan egyszerű”, és akár 5 perc alatt elsajátítható, ami alapjában véve igaz, de a szabálykönyv nyakatekert fogalmazásmódja ezt az 5 perces elsajátítást, ráadásul akkor, ha még soha nem találkoztunk a játékcsaláddal, nagyban megnehezíti. Aggodalomra azonban semmi ok; emiatt az apróság miatt senki ne rettenjen el ettől az igazán szórakoztató játéktól! Mielőtt elkezdenénk játszani, feltétlenül legyen valaki, aki önként, figyelmesen elolvassa a teljes szabályzatot, és saját szavaival megosztja a többiekkel azt, így már az első menet sem lesz zsákbamacska, de ennél a játéknál minden bizonnyal nem fog működni az együtt hangosan olvasós módszer.
A terméket a szerzők nyolc éves kortól ajánlják. A játék folyamán mindenki a saját stratégiája szerint igyekszik elérni, hogy övé legyen a legtöbb pont, így már a kisebb, 7-8 éves gyerekek is egyforma eséllyel indulnak a nagyobbakkal, felnőttekkel szemben. Várhatóan az érez rá könnyebben a játék dinamikájára, aki gyakorlottabb a stratégia, logikai játékokban, de a tényleg könnyen elsajátítható szabályok miatt már a második menet is gördülékenyebben, évezhetőbben zajlik majd mindenki számára, mint a legelső. A játéktáblán minden színhez egy szimbólum is tartozik, mely a játékkártyákon is megjelenik. Ez sokaknak lehet, hogy fel sem tűnik majd, de azokban a családokban, baráti társaságokban, ahol vannak színtévesztő játékosok hatalmas segítséget fog jelenti, és egyenlő esélyeket teremt számukra is. Példaértékű ez a lépés minden társasjáték készítő számára. A grafikusnak kis apróság, a játékosnak hatalmas kincs.
Egy kicsit persze a szerencsén is múlik, hogy ki milyen kártyákat húzunk, hogyan tudunk építkezni, de mindig van lehetőség stratégiát váltani, tovább okoskodni, és javítani a baljósnak tűnő helyzeten. A játék remek szórakozást nyújt az egész család számára, és fiatalok baráti összejöveteleinek is nagy sztárja lehet.
 Rövid, összefoglaló játékismertető:
A játékot 2-5 játékos játszhatja.
Első lépésben még a játék előtt röviden ismerkedjünk meg a kártyákkal és a játéktáblával. A játéktáblán keresztülfutó útvonalak közül hármat különböztethetünk meg: a föld felettit, a föld alattit (alagutat) és a vízit (kompot). Láthatjuk emellett, hogy vannak olyan útvonalak, melyek színekkel és a színekhez tartozó formákkal vannak ellátva míg mások szimbólum nélküliek és szürkék. Az útvonalak ezen két tulajdonsága meghatározza, hogy milyen szabályok alapján, és hogy mely kártyákkal szerezhetőek meg. Most nézzük meg a játékkártyákat is. A kártyák két csoportra oszthatók: vannak a narancssárga hátoldalú, ticket feliratú útvonal kártyák és a kék hátoldalú vagon kártyák. Ha belelapozunk a vagon pakliba láthatjuk, hogy a táblán fellelhető összes szín jelével együtt megtalálható a kártyalapokon, és még egy plusz kártya fajta, amin egy mozdony képe van és jokerként használható a játék folyamán, mivel a mozdony kártyán miden a táblán használatos szín megtalálható. Az útvonal kártyák között találunk néhány olyat, melyen a térkép kékes színt kap, ezek lesznek a hosszú útvonalak, melyekre kicsit más szabályok fognak vonatkozni, ezért már most kiválogathatjuk őket.
Miután megvizsgáltuk a játék alkotóelemeit készítsük elő a játékot. Minden játékos válasszon magának egy színt. Az öt különböző vagonszínnek nincs köze a kártyákon szereplő színekhez, ezek csak az öt játékost hivatottak jelölni. Ez után keverjük meg a vagonok és mozdonyok pakliját, majd minden játékosnak osszunk belőle négyet, a maradék paklit tegyük félre, és a játéktábla mellett egy mindenki által jól látható helyre, fordítsunk fel a tetejéről öt lapot. Most keverjük meg az útvonalak paklit, amiből az előbb már kiválogattuk a hosszú útvonalakat, és osszunk minden játékosnak hármat. Ebből a három kártyából minimum kettőt meg kell tartani, ami azt jelenti, hogy a játékos vállalja az adott útvonal teljesítését, amiért plusz pontot kap a játék végén, ellenben ha nem teljesíti, pontlevonás jár érte. Ha valaki nagyon merész vagy egyszerűen jó útvonalakat húzott természetesen megtarthatja mind a három kártyát is. Egy útvonal teljesítése annyit jelent, hogy a kártyán szereplő két város közé egybefüggő útvonalat épít a vagonjaiból. Ha ez is megvan, kezdődhet a játék! Fontos, hogy a játék alatt egyetlen kezünkben lévő kártyánkat sem szabad megmutatnunk az ellenfeleinknek!
Minden játékos négy különböző lépés közül választhat, ha rákerül a sor. Ezek közül csak egyet lépést hajthat végre, de egy lépést kötelező végrehajtania.
A legegyszerűbb lépés ha új útvonalat húz.( A játék első körének kezdetén az útvonalak pakliba vissza kell keverni a hosszú útvonal kártyákat.) Ebben a lépésben a játékos három útvonal kártyát húz, melyek közül kötelező egyet megtartania. Ha szeretne, többet is megtarthat, azokat az útvonalakat, amiket nem akar megtartani, vissza keverjük a pakliba.
A második lépés, amit tehet a játékos, hogy két vagon kártyát húz. Vagon kártyát húzhat vakon a pakli tetejéről vagy a felfordított lapok közül. A felfordított lapok hiányát azonnal pótolni kell, tehát ha valaki húzott egyet a felfordított lapok közül, fordíthat egy új lapot a pakli tetejéről, majd ezt a lapot is felhúzhatja. Azonban csak egy lapot húzhat a játékos, ha a felfordított lapok közül mozdonyt (jokert) húz, illetve nem húzhatja fel frissen felfordított mozdonyt a, ha egy lapot már húzott a felfordított kártyák közül.
A játékos, ha rákerül a sor, építhet vasútállomást egy általa választott városban, ahol még nem épített más. Minden játékosnak három vasútállomás áll rendelkezésére. A játék folyamán mindet felépítheti, de a megmaradt állomásokért a játék végén darabonként négy plusz pont jár. Az állomás feladata, hogy egy a vasútállomásod városába befutó, általad választott, de más játékos által épített útvonalat használhasd. Ez arra lehet jó, hogy egy-egy útvonal kártyát akkor is teljesíteni tudj, ha valaki már elfoglalt egy két város között neked kellő útvonalat. Az első állomást egy vagon kártya eldobásával, a másodikat két egyforma, a harmadikat három egyforma vagon kártya eldobásával lehet megépíteni.
A játékos negyedik lehetősége, hogy valamilyen utat épít. A színnel jelölt utakat annyi a tábla által jelölt színű vagon kártya kijátszásával lehet megszerezni, ahány hasábból áll a megszerezni kívánt útvonal. Ha az áhított út szürke, jelöletlen hasábokból áll, a játékos bármilyen színű vagon csoporttal megépítheti az utat. Ez esetben annyi egyforma vagont kell kijátszania, ahány hasábból áll az út. Mozdony bármely esetben helyettesíthet vagont, ezt ne felejtsük el. A föld feletti utak építéséhez több szabály nem tartozik. Kompok az az vízi utak építése esetén ezek a szabályok annyival egészülnek ki, hogy az út megépítéséhez egy vagy több (az adott úton jelzett számú) mozdony felhasználása kötelező. Alagutak építése esetén a játékos akkor, amikor bejelenti építési terveit, nem tudja, hogy pontosan hány kártyát kell majd kijátszania, mivel egy alagút megszerzésekor a következő speciális szabályt kell alkalmazni: a kijátszandó kártyák mellé felfordítunk a húzópakli tetejéről három lapot, és az építkezőnek annyi plusz sorozatába illő kártyát kell kijátszania, ahány a felfordított három lap közül azonos az ő vagyon csoportjában szereplő vagonokkal. A joker itt is helyettesíti a vagonokat tehát ha mozdonyt csapunk fel a pakli tetejéről, akkor is plusz kártyát kell kézből kijátszani. Az építkezés folyamán mozdony bármikor kijátszható. Ha valaki esetleg csak mozdonyból épít alagutat, akkor a felcsapott kártyák közül egyezőnek csak a mozdony számít, és csak további mozdonyok kellő kijátszásával lehet tovább építkezni. Ha a játékos nem tud annyi vagont kijátszani, amennyi az alagút megépítéséhez szükséges, visszakapja a kártyáit, de több lépést nem hajthat végre. Minden megépített út után pontot kap a játékos a táblán szereplő táblázat által megadott módon.
A játékosok ezen négy lépés valamelyikének kijátszásával haladnak felváltva egészen a játék végéig, ami akkor következik be, ha valakinek a vagon készlete pont kettőre vagy az alá csökken. 
A játék utolsó felvonása mikor a játékosok összeszámolják minden megszerzett pontjukat (utak, teljesített útvonalak, megmaradt vasútállomások), és levonják a mínusz pontokat (nem teljesített útvonalak). A játék végén a legtöbb pontot összegyűjtött játékos nyer.
Ticket to Ride társasjáték webshop itt, vagy megveheted személyesen is, akár azonnal >>>

Hotel tycoon

 

Kosárba

 

 

 

Hogy hogyan került új gyártóhoz a generációk által jól ismert Hotel társasjáték, azt nem tudjuk, de a Hasbro után az Asmodee is igazán kitett magáért. Bár a doboz, a hotelek és a bankjegyek stílusa némiképp megváltozott, az új társas játékmenetét, szabályait és játéktábla-szerkezetét tekintve megszólalásik az eredeti játékra emlékeztet. Egy szó, mint száz: a lényeg ugyan az maradt.
Ha valaki mégsem találkozott volna még sem a Hotel, sem a Hotel Tycoon társasjátékkal, annak legközelebbi rokonaként a piacon a Monopoly-t tudnám említeni. Játékmenetét tekintve kevésbé összetett, játékideje pedig jóval rövidebb. A játék fejlődése is sokkal látványosabb a nagy papír épületek miatt, ezért ezt a játékot inkább kisebb 6-8 éves kortól ajánlhatjuk. A játékot egyszerre négyen játszhatják, játékmenete könnyen elsajátítható, így az általános iskolás korú gyermekeknek remek szórakozást nyújthat akár családjuk, akár barátaik társaságában, de az idősebbek sem fognak unatkozni. 
A játék célja minden ellenfelünk csődbe juttatása, és a legnagyobb hotelmágnásnak kijáró vagyon felhalmozása. A játékot tekinthetjük egyszerű dobókockás versenyjátéknak, mivel a startról indulva mindenki egymás után, dobásával megegyezően lép. Azonban a táblán csak startmező található, és nem elég csupán dobni a kockával, egy-egy stratégiát követve addig kell játszani a játékot, amíg valamelyik stratégia be nem válik. Vitathatatlan, hogy a legjobb stratégia is jelentéktelenné válhat némi szerencse nélkül, ettől lesz még izgalmasabb a játék. Tehát jó stratégia kell a legjövedelmezőbb szálloda megtalálásához, de megvásárlásához, de felépítéséhez elengedhetetlen a szerencsés, megfelelő dobás.
A játékszabály még tovább emeli a rizikófaktort egy terület vagy épület megszerzésénél. Például, ha megvásárolunk egy telket, vetélytársaink mindaddig könnyedén elcsaklizhatják tőlünk, amíg nem építünk fel rajta legalább egy szállodát. Ha egy telek a birtokunkban van, de egy másik játékos az adott területtel szomszédos vásárlási mezőre lép, az eredeti ár feléért megveheti tőlünk a területet rajta lévő szálloda hiányában, viszont amíg nem épít rá valamit ő is védtelen, és bármikor elvásárolhatják tőle a féláron megvett ingatlant. Végeredményben azért ő még mindig jobban járt a tranzakciók után, mivel ő az általa a területért kiadott teljes összeget kapja vissza. Ezen a szabályon persze közös megegyezésre változtathatunk, mondjuk, minden elvásárlásnál tovább felezhetjük az összeget. Egy épület megépítésének engedélyeztetésekor, pedig egy speciális kocka növeli az izgalmat. Előre be kell jelentenünk, hogy az adott telekre éppen hány épületre kérünk engedélyt, és mennyibe kerül a felépítésük. Itt jól meg kell fontolni, hogy mit választunk, mivel a kockának csupán három zöld, engedélyt adó oldala van. Igaz, hogy a kockának van egy H betűvel jelölt oldala, ami ingyenes építkezést biztosít, de az egyszerű piros, engedélyt megtagadó oldal mellett, egy duplázót is dobhatunk, ha balsorsunk úgy hozza.
A játék remek gyakorlat a szabályok szerinti játékra, a koncentráció fejlesztésére, a pénzhasználat elsajátítására, a győzelem és vereség elfogadására, és a verseny megismerésére. Itt már a verseny nem csak a játékosok egymástól független haladásában nyilvánul meg, hanem az ellenfelek komolyan keresztbe tehetnek egymásnak a szabályok betartása mellett a végső cél elérése érdekében, ami sajnos nagyon emlékeztet a valódi élet versenyhelyzeteire, melyekben sokszor magunkra maradhatunk a szerencsésebbekkel szemben, ezért jó alkalom ez a játék megbeszélni, megértetni, elfogadtatni, de még inkább értékelni az ilyen jellegű konfliktusokat a gyerekkel.
Hotel Tycoon társasjátékot ha megszeretnéd rendelni, kattints ide >>>


Concept

 

 

 

 

 

 

 

Mondhatjuk, hogy ez a játék egy új szinonimájává vált a barchobának. Már tavaly ősszel is nagy népszerűségnek örvendett ez a táblás játék, és karácsonyra alig maradt belőle a polcokon. Az idei kiadást az eddig kapott díjak feltüntetésével, és egy új mezővel bővítette a kiadó.
A Concept játékmenete végtelenül egyszerű, szabályai pedig gyakorlatilag nincsenek. A szabályzatban minimális útmutatást találunk a játékhoz, és rengeteg ötletes példát a feladványokhoz. A szabályzathoz köthető plusz tartozék a 2db két oldalas „mező magyarázat”, mely hivatott a játéktáblán fellelhető összes mezőre valamilyen definíciót adni. Ez az eszköz kisebb gyerekeknél esetleg segítséget nyújthat, de inkább érdemes hanyagolni a használatát, mivel mindenkinek mást és mást jelenthet egy ábra, sokszor előfordulhat, hogy az adott feladvány teljesen új kontextust, új jelentést kölcsönöz egy mezőnek. A játékot tekinthetjük az Activity és a Dixit újszerű egyvelegének is, mivel ez egy asszociációs játék, ahol egy feladványt kell elmutogatni, de megadott képek segítségével. Úgy gondolom, hogy ez egy hasonlóan remek partyjáték, mint a fentebb említettek, de remek logikát fejlesztő játék is minden korosztály számára.
A készítők 10 éves kortól ajánlják a játékot, 4-12 fő részére. Ez a társas 10 éves kor alatt is nyugodtan játszható, már 6-8 éves kortól teljes biztonsággal ajánlható. A feladvány kártyák három részre vannak tagolva, miden részben három, tehát összesen kilenc feladvány. Az első három feladványt a kisebbek is kivétel nélkül érteni és ismerni fogják, a későbbiekben pedig már a többi feladvány is bevonható. Ha az első időben mégis problémát jelentene a kisebbeknek egy feladvány elmutogatása, közösen is elmutogathatunk egy egy feladványt, hogy mindketten gyakoroljunk, és így már biztosan könnyebben fog menni a játék. A játékszabályban két fős csapatok játszanak egymás ellen, de ettől nyugodtan eltekinthetünk, tehát a játék akár két főtől is élvezetesen játszható. Ha nagy társasággal (tizenkettőnél többen) játsszunk, akkor viszont érdemes két vagy akár három fős csapatokat alkotni, hogy senkinek se kelljen túl sokat várnia arra, hogy sorra kerülhessen. A játékszabály ezen kívül a pontozásra tér ki, ami egy átlag negyven perces játékidőt biztosít, de ez is elhanyagolható. Mivel a teljes társas öt bábúból, egy táblából, egy tálkányi színes kockából és a feladvány kártyákból áll, bármikor gyorsan előszedhető, és csak néhány gyors kör is játszható vele, ha valami miatt nem lenne többre idő. Ha nagyon megtetszik a játék, esetleg még sokan is vagyunk, akkor az eredeti pontozás helyett mondhatjuk azt, hogy aki kitalálja a feladványt megkapja a kártyát, és a játék akkor ér véget, ha az összes kártya elfogyott. Számolhatjuk úgy a pontokat, hogy a feladvány annyi pontot ér, ahányadik a lapon, és a pontokat egy külön lapra vezetjük, így a kártyák visszakeverhetőek, és még hosszabb a játék. Vagy játszhatunk pontozás nélkül a játék öröméért.
Ez a társasjáték különböző korosztályok számára közös örömet nyújt, fejleszti a logikai láncolatok levezetésének képességét, az asszociációs készségeket, a kreativitást. Olyan játékos agytorna a Concept, ahol fejlesztjük eszköz (jelen esetben a képek) használati készségeinket, koncentrációs képességünket, megtanít a sorok között olvasni, és egy új fajta kifejezési módot alakít ki számunkra.
Concept társasjátékot megvásárolhatod itt >>>


Qwirkle

 

Kosárba

 

 

 

 

A Qwirle egy hosszabb, gondolkodtató logikai társasjáték, melynek célja a legtöbb pont összegyűjtése. Jó szórakozást nyújt, mindenkit egyformán leköt, ideális különböző korosztályok együtt játszásához, ezért remek családi játék. Rokonjátékként vagy akár felnőtt változatként a Scrabble-t lehetne említeni. A szabályzata jóval egyszerűbb, és itt a szavak alkotása helyett Qwirkle-öket, az az meghatározott tulajdonsággal rendelkező sorozatokat kell alkotnunk. A doboz nem tartalmaz táblát, tehát a játéktér nincs előre behatárolva, érdemes a padlón vagy nagyobb asztalon, esetleg nagy ágyban játszani, hogy biztosan elférjünk. 
A társasjáték tartalmaz 108 fából készült játékkövet, egy húzózsákot és a szabályzatot. A kövek viszonylag nagyok, fekete alapon egy színes formát ábrázolnak. Hat különböző szín és hat különböző forma található meg a köveken. Egy Qwirkle hat kőből áll, melyek azonos színűek, de különböző formájúak vagy különböző színűek, de azonos formájúak. Egy Qwirkle kirakása elég nehéz feladat, mivel összesen hat kőből tudunk egy körben gazdálkodni, de egy szett lerakása már sokkal könnyebb. Szettnek egy minimum két kőből álló Qwirkle darabot nevezünk. A játékban ilyen szettek összeillesztgetésével kell minél több pontot összegyűjtenünk, és Qwirkle-öket alkotnunk. Egy szettet vagy követ csak egy előbbi szetthez vagy kőhöz csatlakozva tehetünk le. Az a játékos kezd, aki az első hat húzott kőből a leghosszabb szettet tudja lerakni. A szabályzat szerint köveinket nem mutathatjuk meg ellenfeleinknek, de ettől eleinte, sőt akár a későbbiekben is eltekinthetünk, főleg ha színtévesztőkkel játszunk. Ha a családban van színtévesztő, minden kőre saját kezűleg írhatunk egy színkezdőbetűt vagy kisebbek esetén megjelölhetjük valamilyen más módon az összetartozó színeket. Minden lerakás után a köveket pótolni kell. A játék akkor ér véget, ha az összes kő elfogyott a húzózsákból és a kezünkből. A játékot a készítők 6 éves kortól ajánlják 2-4 fő részére. A pontozásról és a szabályos lerakási módokról nagyon részletes leírást adnak a szerzők. A játékszabály jól érthető, és könnyen elsajátítható, de a játék logikájának elsajátításához a játékosoknak eltérő időre lehet szüksége, ezért ne adjuk fel semmiképp az első kudarc után.
Ez a játék fejleszti a párosító készségeket, a különböző logikai kapcsolatok megértését, felfedezését, és a koncentrációs képességet. Különösen jó, ha már az első osztály előtt bevezetjük a gyermekek mindennapi játékai közé a Qwirkle-t, mivel sok főleg matematikai és logikai készséget egyszerre fejleszt, és játékideje közel egy tanórányi, így jóval könnyebbé tehetjük az első rendkívül domináns iskolaévet. Ezzel nem csak a tanítók feladatát könnyítjük meg, de a sajátunkat, és legfőképp a gyermekünkét. Ugyanez érvényes második, harmadik vagy negyedik osztály előtt és a szünidőkben, hogy a gyerekek ne essenek ki a gyakorlatból.
Qwirkle társasjáték bolt itt >>>


Dixit

 

Kosárba

 

 

 

 

A Dixit egy gyönyörű kivitelezésű, mindenkit magával ragadó kártyajáték, melyet eredetileg 3-6 személy játszhat 8 éves kortól. A termék 2012-ben az év játéka lett, és sikere azóta is töretlen. Az egymás után megjelenő kiegészítők csomagok, majd a 12 fő számára kibővített alapjáték változat még inkább lebilincselte a közönséget, és egy olyan fantázia birodalmat hozott létre, aminek a határai  beláthatatlanok. Egy olyan családi- és partyjátékról beszélünk, amit nem lehet megunni, és generációk együtt vagy külön is remek szórakozásra lelnek benne kortól függetlenül. Minden társaság más feladványokat talál ugyan ahhoz a kártyához, így a játékkombinációk száma végtelen, sosem lesz két egyforma Dixit parti.
Én először egy baráti kirándulás után találkoztam ezzel a játékkal, és évekig nem is tudtam, hogy az eredeti játékhoz nyulacskák és pontszámító tábla tartozik. A pontokat mindig papírra írtuk, a tippjeink számát pedig a kezünkkel mutattuk. Előfordult, hogy nyolcan is játszottunk, és olyan is volt, hogy kettes csapatokat alkotva ügyeskedtünk. Egy dolog azonban közös volt minden játékban, alig vártam, hogy nekikezdjünk, és sosem akartam abbahagyni. Olyanná váltam, mint egy kis gyerek. Számomra azért volt nagyon különleges ez a játék, mert szeretek emberekkel ismerkedni, és ez a játék erre adott egy egyedülálló lehetőséget. A kártyák olyan plusz gondolatokat hordoznak, amiket először lehet, hogy észre sem veszünk, de rengeteget elárulnak a kártya mesélőjéről. Erre nem rég, egy évvel ezelőtt, kaptam bizonyítékot. Egészen más és meglepő kontextusban találkoztam újra az eredeti alapjáték kártyáival. Egy önismereti foglalkozás keretein belül nyomták a kezembe a paklit, és életem különböző eseményeinek jellemzésére kellett választanom egy-egy lapot, majd el kellett mondanom, hogy miért választottam azt. Ezután a foglalkozás vezetője elmondta, hogy ő mint kívülálló, mit lát az adott képeken, mi az amit, egy külső szemlélő láthat ezeken a kártyákon, és teljesen megdöbbentő volt. Akkor szembesültem vele, hogy amikor Dixit-et játszom, én is figyelem a mögöttes apróságokat, a kártyát sokszor nem is a feladványhoz, hanem a játékos általános személyiségéhez próbálom kötni.
Egy szóval így írhatnám le a játékot: lebilincselő. 
Tény, hogy személyes rajongásom elfogulttá tesz, de a pofon egyszerű játékszabály, az elragadóan részletes illusztrációk és az egyéni fantázia által hozzátett tartalom, egy kártyapakli mint megannyi szerteágazó gondolat szinonimája, minden játékosnak meghatározó élményt ad. 
A játékhoz minimum három ember kell. Én 5-6 éves kortól már abszolút játszhatónak tartom, mivel a játék menete számukra is könnyen megérthető, a pontszámításban pedig segíthetnek a felnőttek vagy a nagyobbak. Ha mégsem lenne ekkor még annyira élvezetes, 8 éves kortól már garantált a siker. Olyanoknak ajánlom, akik szeretik a kreatív, dinamikus és változatos játékokat, szeretnek gondolkodni játék közben. Jó dinamikájú, lendületes játék baráti társaságok számára, és érdekes, kicsit nehézkesebb  játékos felfedezés távolabbi ismerősök, vagy új társaságok számára. A Dixit ideális úti társ, ha a nyaralást megzavarná egy eső felhő, ez a játék feldobja a napot. Jó családi összejövetelekre, mivel az egész család együtt szórakozhat, és ha egy megadott pontszámig játszunk, rövidsége miatt is praktikus. Remek játék baráti társaságoknak, ha több paklit összekeverünk, egész este tarthat a parti.
Minden Dixit csomag 84 db kártyát tartalmaz. Az eddig forgalomba hozott készletek összesen 504 különböző képet tettek elérhetővé a publikum számára. Úgy gondolom attól nem kell tartanunk, hogy mi lesz, ha megunjuk első Dixit paklinkat, mivel a megjelent kártyák száma is mutatja, hogy itt egy végtelen történettel állunk szemben, ami minden mesélőjét és olvasóját elragadja.
Dixit társasjáték rendelés itt >>>


Bang!

 

Kosárba

 

 

 

 

 

A Bang! a vadnyugati szelek szárnyán érkezett, dinamikus stratégiai kártyajáték. A banditák titokban megrohamozzák a seriffet, de a seriff helyettesei sem tétováznak, közben a városba érkezett renegát tovább bonyolítja a helyiek harcait. Minden vadnyugati hős saját személyiséggel és különleges képességgel bír, előfordulnak nyílt párbajok, olykor megjelennek az indiánok, és szépen lassan egy széles spektrumú fegyverarzenál is megmutatkozik. Még izgalmasabbá teszi a történetet, hogy csak a seriff személyét ismerjük a játék folyamán, mígnem valakit végzetes lövés ér, és így fel kell fednie, hogy melyik oldalon harcolt.
A játékot a készítők 8 éves kortól ajánlják. A játék elsajátíthatósága szempontjából ez egy korrekt becslés, viszont a téma, az egymásra lövöldözés, és a sörrel életpont visszaszerzés előfordulhat, hogy ebben a korban még kifogásolható, nem szimpatikus. Teljesen megérthető, hogy ha egy szülő nem szeretné, ha nyolc éves gyermeke lövöldözne, kivégezne, és plusz életért sört vedelne (még ha képletesen is) a nappali közepén. Ha ilyen aggályok nincsenek, akkor viszont jó fokmérő lehet az Uno vagy a Solo arra, hogy mennyire való már ez a játék a gyerkőcöknek. Ha ezeket a kártyajátékokat szeretik és élvezik, de már igényük lenne egy kicsit összetettebb végcélú és komplikáltabb menetű játékra, akkor a Bang! lesz a következő kedvenc. Bár ez a téma általában a fiúkat jobban foglalkoztatja, a játékban férfi és női karakterek egyaránt szerepelnek, így a lányok számára is személyes, vonzó lehet a játék.
A játékot az eredeti szabályok szerint 4-7 fő játszhatja, és annál élvezetesebb a játék, minél több játékos jut egy körre. A Bang! ennél fogva kiváló partyjáték, összetett, de mégis könnyen elsajátítható játékszabálya, izgalmas játékmente pedig még inkább ezt erősíti. A Bang! - Dodge City kiegészítővel ez a szám 3-8 játékosra módosul, de nincs olyan kiegészítő, mellyel a játékot két személy is játszhatja. Az interneten található egy magyar nyelvű alternatív szabályleírás két játékos részére. Ez egy picit bonyolult, de minden játékkártyát és karaktert használ. Mi valami másra gondoltunk.
Bang! - alternatív játékszabály - két főre:
Ez a játék egy seriff helyettes és egy bandita párbaja, 2 fő részére, 10-20 perces játékmenettel.
Játék előkészítése:
Vegyünk elő egy bandita és egy seriff helyettes lapot. A karakter kártyák közül vegyük ki a követhező karaktereket: Jourdonnais, Lucky Duke, Paul Regret, Rose Doolan, Slab the Killer, Valture Sam, Willy the Kid. A játékkártyák közül vegyük ki a távcsöveket, a musztángokat, a sör kártyákat és minden fegyver kártyát a két gyorstüzelő kivételével. Ezek után keverjük meg mindhárom paklit. A kiválogatott kártyákat tegyük vissza a dobozba.
Játék menete:
A fiatalabb játékos húz egy szerep és egy karakter kártyát, majd mindkettőt felfedi, ez után a második játékos is így tesz. A játékot a seriff helyettes kezdi, de ő nem kap plusz egy életet, és börtönbe is zárható, nem úgy, mint a seriff. Innentől kezdve a megmaradt paklival a játék menete 100%-ban megegyezik az eredeti szabályban leírtakkal.
A megadott kártyák eltávolítása arra szolgál, hogy senki se tegyen szert akkora előnyre, hogy már az elején egyoldalú legyen a küzdelem, de annyira izgalmas és stratégiát igénylő maradjon a játék, hogy ne alakuljon ki hosszadalmas patt helyzet sem. Tehát ez a játékváltozat két fő számára is élvezhető játékot biztosít, de rövidebb és kevésbé összetett, mint az eredeti Bang!. 
Élvezetes játékot kívánunk hozzá! :)    Bang társasjátékot megrendelheted itt, akár ma át is veheted >>>

 

Játék webáruház ahol megtalálod a fenti játékokat: www.okosjatek.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: Cikkek